لوگو-ققنوس-ترخیص

واردات و ترخیص بلوز / راهنمای جامع 1402

واردات و ترخیص بلوز

فهرست مطالب

واردات و ترخیص بلوز یکی دیگر از خدمات شرکت ققنوس تشخیص می‌باشد که جهت آسانی در امورات تجاری به بازرگانان عزیز ارائه می‌شود. لازم است بدانید واردات پوشاک از چین به صورت عمده در کشور ما بسیار رونق یافته است. در نتیجه افراد زیادی تمایل به انجام واردات و ترخیص بلوز را دارند. از این رو اگر شما فردی هستید که قصد واردات پوشاک از چین را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سوی شرکت تجاری ققنوس ترخیص همراه ما بمانید.

آیا واردات و ترخیص بلوز به ایران سود آور است؟

واردات و ترخیص بلوز همانند سایر انواع پوشاک به عنوان کالاهایی در نظر گرفته می‌شود که تقاضا جهت خرید و فروش آنها بسیار زیاد است و در بازار گسترش زیادی یافته است. همچنین  بازار خرید و فروش انواع پوشاک نیز در تمامی طول سال فعال می‌باشد. لازم است بدانید یکی از بزرگترین معضلات واردات پوشاک از چین، هزینه های واردات و تعرفه های سنگین می‌باشد که در نهایت موجب خواهد شد تا هزینه پوشاک خریداری تهیه شده و وارد شده به بازارهای داخلی در سطح کشور با و تفاوت چشمگیری همراه باشد.

در این جهت تعداد بسیاری از وارد کنندگان و صادر کنندگان انواع پوشاک اقدام به واردات پوشاک از چین و سایر مناطق آزاد می‌نمایند، زیرا که تعرفه واردات پوشاک از چین  و سایر مناطق آزاد کمتر می‌باشد و در نهایت، انواع گوناگون پوشاک و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری به وارد کشور می‌گردد.

همچنین به علت تقاضای بالای افراد جهت خرید و فروش بلوز و انواع پوشاک، واردات و ترخیص بلوز در کشور ما بسیار گسترش یافته است و سود بسیار بالایی را برای تاجران و بازرگانان به همراه دارد.

واردات و ترخیص بلوز / راهنمای جامع 1402
ترخیص بلوز

بهترین کشور جهت واردات انواع بلوز به ایران کدام است؟

چین با دارا بودن تولیدات و ساخت انبوه و گسترده که امروزه در سطح کشور انجام داده است، در حال تبدیل شدن به قطبی وسیع در عرصه تولید و اقتصاد در نظر گرفته می‌شود. همچنین چین امروزه بیش از نیم درصد از سهام بازارهای تولیدات محصول را در دنیا از آن کرده است. همینطور با بهره گیری از نیروی کار ماهر و جوان همراه با تکنولوژی پیشرفته موجب شده است تا تجارت با کشور چین با عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تجارت بین المللی برای بسیاری از تاجران و بازرگانان در نظر گرفته شود.

همچنین لازم به ذکر است به علت محدودیت های اقتصادی و ارتباط تجاری کم ایران با دیگر کشورها، واردات پوشاک از چین در طی سال های اخیر افزایش پیدا نموده است، به نحوی که تعداد بسیاری از تاجران ایرانی به تجارت با چین ترغیب گشته اند.

بعد از کشور چین در زمینه واردات،  ترخیص بلوز کشور امارات متحده عربی، کشور ترکیه و کره جنوبی در رتبه های دیگر تجارت با کشور ایران در نظر گرفته می‌شوند. به نحوی که بیشترین حجم واردات پوشاک از چین به این کشورها اختصاص یافته است.

راهنمای واردات انواع بلوز به ایران

واردات و ترخیص بلوز نیازمند انجام درست فرآیند و تشریفات گمرکی می‌باشد که انجام صحیح هر کدام از این مراحل به شما کمک خواهد کرد تا مرحله بعدی را به نحوه آسان تری انجام دهید. در نتیجه در ادامه مقاله به مراحل واردات پوشاک از چین می پردازیم. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: اخذ کارت بازرگانی

این مرحله به عنوان مهمترین و درعین‌حال ابتدایی ترین مرحله پروسه واردات و ترخیص بلوز در نظر گرفته می‌شود. داشتن کارت بازرگانی معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که وجود کارت بازرگانی در هر مرحله از انجام واردات پوشاک لازم و ضروری می‌باشد. همچنین تاجران باید به این نکته توجه داشته باشند که بدون داشتن کارت بازرگانی معتبر قادر به انجام هیچ نوع فعالیت تجاری نخواهند بود.

مرحله دوم: انتخاب زمینه فعالیت

دومین مرحله از واردات و ترخیص بلوز مرحله انتخاب زمینه فعالیت می‌باشد. این مرحله نیز از جمله مراحل اساسی در نظر گرفته می‌شود که بازرگان بایستی به آن توجه کند تا در هنگام انجام فعالیت های تجاری دچار سردرگمی نشود. همچنین انتخاب درست زمینه کاری به بازرگانان کمک خواهد کرد تا با واردات کالای مورد نظر سود بالایی را عاید گردند.

مرحله سوم: دریافت اسناد و مدارکات مورد نیاز

از دیگر مراحل مهم واردات پوشاک از چین مرحله اخذ مجوزات مورد نیاز می‌باشد. در این مرحله بازرگان باید مجوزاتی را که جهت واردات و ترخیص بلوز لازم است را اخذ نماید تا در نهایت به اداره گمرک تحویل دهد.

راهنمای ترخیص انواع بلوز از گمرک

انجام دقیق فرایند های گمرکی همانند واردات و ترخیص بلوز موجب خواهد شد تا بازرگانان و فعالان در زمینه واردات پوشاک از چین سود بالایی را بدست آورند. در نتیجه دقت داشته باشید تا پروسه ترخیص کالا را به طور صحیح و درست انجام دهید تا متحمل هزینه های اضافی نگردید. با ما همراه باشید تا به مهمترین مراحل واردات و ترخیص بلوز که به شرح زیر می باشد، بپردازیم؛

  • ثبت اظهار کالا

در این مرحله فرد متقاضی واردات و ترخیص بلوز بایستی اطلاعات دقیق پوشاک را در سایت سازمان گمرک ایران ثبت و ضبط نماید. در این سایت بایستی تمامی اسناد و مدارکات مرتبط با کالا در کنار اطلاعات خواسته شده وارد گردد تا در نهایت اطلاعات کالا ثبت گردد. همچنین لازم به ذکر است که اگر اطلاعات خود را نادرست وارد کنید متحمل هزینه و پرداخت جریمه خواهید شد.

  • احراز هویت کالا

دومین مرحله از مراحل واردات و ترخیص بلوز مرحله احراز هویت کالا می‌باشد. در این مرحله بایستی اطلاعات فرد وارد کننده کالا و همچنین اطلاعات کالا توسط کارشناسان سازمان گمرک مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت کد شناسایی جهت واردات کالا اخذ و دریافت گردد.

  • اخذ مجوزات مربوط به واردات پوشاک از چین

این مرحله نیز به عنوان یکی دیگر از مراحل مهم واردات و ترخیص بلوز در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله متقاضی وارد کننده کالا بایستی اسناد مربوط به کالا را اخذ و دریافت نماید تا در هنگام تقاضای سازمان های گوناگون این مجوزات به آنها ارائه گردد.

  • تسویه هزینه های مربوط به ترخیص کالا

در این مرحله وارد کننده کالا بایستی کلیه هزینه های مربوط به ترخیص کالا را تسویه نماید تا در نهایت برگه ترخیصیه کالا برای او صدور شود. همچنین لازم است بدانید این هزینه ها شامل تعرفات گمرکی و هزینه های مربوط به آن نیز می‌شود.

  • ترخیص پوشاک از گمرک

در این مرحله وارد کننده کالا می‌تواند کالای خود را از گمرک ترخیص نماید تا در نهایت در بازارهای داخلی به فروش برسد.

لیست تعرفه و هزینه های واردات انواع بلوز

کلیه لباس ها و پوشاک اعم از مردانه و زنانه و یا حتی لباس کودک از هر نوعی که باشد شامل تعرفه گمرکی 75 درصدی و ارزش افزوده 9 درصدی تا سال 94 می‌باشد. همچنین علاوه بر این مورد چون شماره تعرفه های گمرکی لباس و پوشاک مشمول گروه کالایی ده است سود بازرگانی دو برابر بر آن تحمیل خواهد شد. همچنین علاوه بر ایک موارد واردات و ترخیص بلوز هزینه های دیگر را نیز شامل می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از:

هزینه های مربوط خرید محصول

اولین مرحله جهت واردات پوشاک از چین خرید محصولات می‌باشد. در نتیجه تاجر و بازرگان بایستی در ابتدای انجام کار سرمایه لازم جهت خرید محصول را داشته باشد تا بتواند کالا را تهیه کرده و به کشور وارد کند.

پرداخت هزینه های گمرکی

لازم به ذکر است که انجام هر گونه اقدام که مربوط به سازمان گمرک باشد، هزینه های بسیار بالایی را برای فرد به همراه خواهد داشت. در نتیجه بازرگانان بایستی هزینه های مربوط به گمرک را پرداخت نمایند تا در نهایت بتوانند کالای خود را وارد بازارهای داخلی کند.

هزینه بارگیری، انبارداری و موارد دیگر

از دیگر هزینه های واردات و ترخیص بلوز هزینه های مربوط به بارگیری، تخلیه و هزینه انبارداری کالا می‌باشد. چرا که تا انجام کامل فرایندهای گمرکی بایستی کالا مدت زمانی را در انبارهای گمرک باقی بماند.

واردات و ترخیص بلوز / راهنمای جامع 1402
واردات پوشاک از چین

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص انواع بلوز از گمرک

انجام هر نوع فعالیت تجاری نیازمند اخذ و دریافت مجوزاتی از سازمان های گوناگون می‌باشد که فعالان در حوزه تجارت بایستی نسبت به اخذ و دریافت آنها اقدام نمایند. از جمله مهم‌ترین مجوزات جهت واردات پوشاک از چین شامل موارد زیر می گردد؛

یکی از مهمترین مجوزات در انجام روند ترخیص کالا دریافت مجوز استاندارد است. اداره گمرک جهت بدست آوردن اطلاعات کافی از کالا با آزمایشگاه هایی که مورد تایید سازمان استاندارد می‌باشد در تماس است و نامه نگاری انجام خواهد داد تا در نهایت مجوز استاندارد برای کالا صادر شود.

  • دریافت مجوز وزارت راه

دریافت مجوز راه تنها برای کالاهایی در نظر گرفته می‌شود که با شرکت های حمل و نقل غیر ایرانی انتقال پیدا نمایند و برای ترخیص بلوز از گمرک لازم نیست.

  • دریافت مجوز ثبت سفارش محصول

از دیگر مجوزات مهم و اساسی جهت واردات و ترخیص بلوز مجوز ثبت سفارش می‌باشد. از این رو هر فردی که قصد واردات کالا به داخل کشور را دارند باید این مجوز را دریافت نماید و به سازمان گمرک تحویل دهد.

تعرفه ی گمرکی انواع بلوز در ایران

هر نوع کالایی دارای تعرفه گمرکی مربوط به خود می‌باشد. تعرفه گمرکی انواع لباس عبارتند از:

  • انواع لباس‌ ‌که از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است در ردیف 4203 قرار می‌گیرد.
  • انواع لباس ورزشی مانند لباس های مخصوص موتورسواری دارای محافظ آرنج و لباس های دارای پوست نرم طبیعی در ردیف  74303 قرار می‌گیرد.

واردات بلوز و انواع پوشاک از ترکیه

 به طور اساسی می‌توان گفت پوشاک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشر از ابتدا حیات نظر گرفته می‌شود. ازاین‌رو رفع این نیاز برای تاجران و بازرگانان سود بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. لازم است بدانید که بخش بسیار زیادی از پوشاک‌هایی که در انواع فروشگاه‌ها به چشم می‌خورند، پوشاک‌های وارداتی هستند.

بیشتر این لباس‌ها از کشور ترکیه وارد ایران می‌شود، چرا که ترکیه به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌ها در زمینه لباس و مد شناخته شده است و به‌وسیله صادرات پوشاک بخش بالایی از درآمد خود را به دست خواهد آورد. همچنین می‌توان گفت ترکیه به‌عنوان دومین صادرکننده پوشاک به بازار اروپا در نظر گرفته می‌شود و این امر نشان‌دهنده محبوبیت و کیفیت پوشاک کشور است.

ایران نیز جز کشورهایی در نظر گرفته می‌شود که واردات پوشاک از ترکیه را در نظر دارد. عوامل بسیار زیاد وجود دارد که تاجران و بازرگانان ایرانی تمایل دارند به واردات بلوز از ترکیه بپردازند، در این میان می‌توان به روابط قوی بین دو کشور، صرفه‌جویی در زمان و هزینه به علت مسافت بسیار کم، کیفیت و کمیت خوب و بالای محصولات ترکی و… اشاره نمود.

پوشاک ترکیه محبوبیت بسیار زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده است و همین امر موجب شده است که علاوه بر بازرگانان مردم عادی نیز سعی می‌کنند در کنار سفرهای خود به ترکیه لباس و پوشاک را وارد کشور کنند تا به‌وسیله آن بتوانند درآمدی را کسب نمایند.

ترخیص کالاهای وارد شده از ترکیه در کدام گمرکات انجام می‌گیرد؟

واردات از ترکیه به‌عنوان یکی از منابع بزرگ برای تجارت و واردات کالاها به ایران در نظر گرفته می‌شود. به‌نحوی‌که طی سال‌های اخیر شاهد رشد بسیار چشمگیر واردات بلوز از این کشور بوده‌ایم، چرا که به علت وجود تحریم‌ها و فشارهای وارده آن به شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، واردات را از کشورهایی مانند ژاپن کره جنوبی آلمان و غیره را به‌شدت کاهش داده است.

ازاین‌رو ایجاد پل ارتباطی با کشور ترکیه و تجارت و واردات انواع پوشاک از این کشور به علت نزدیکی و بهره‌مندی از فنّاوری مدرن افزایش‌یافته است. همچنین محصولات و تولیدات کشور ترکیه در طی سال‌های گذشته بسیار مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است و تاجران و بازرگانان زیادی علاقه به تجارت با این کشور را دارند.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که به علت افزایش نرخ دلار و نزدیکی به این کشور، هزینه‌های واردات و صادرات به‌شدت کاهش‌یافته است. ازاین‌رو تاجر و بازرگان هزینه کمتری را جهت امورات گمرکی پرداخت خواهد کرد. واردات پوشاک از ترکیه به ایران از طریق کلیه گمرکات انجام می‌شود. مهم‌ترین این گمرکات عبارت است از:

گمرک بازرگان

این گمرک در مرز منطقه آزاد ماکو واقع شده است و بخش اعظم کالاهای وارد شده از ترکیه از طریق همین گمرک بازرگان به ایران وارد می‌شود.

گمرک فرودگاه امام خمینی

از دیگر گمرکات فعال در زمینه واردات و ترخیص بلوز می‌توان به گمرک فرودگاه امام خمینی اشاره کرد. به صورتی که از این گمرک سالانه بیش از یک تن لباس ترخیص شده و وارد بازار می‌گردد.

نحوه واردات لباس از چین و امارات

واردات بلوز از چین و امارات شرایطی دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

انتخاب بهترین فروشنده کالا

یکی از مهم‌ترین مراحل واردات بلوز به ایران انتخاب فروشنده مناسب می‌باشد. در این مرحله شما بایستی مناسب‌ترین فروشنده که می‌تواند نیازهای کالایی شما را برآورده کند را انتخاب نمایید.

استعلام قیمت کالای موردنظر

بعد از انتخاب بهترین فروشنده نوبت به مرحله استعلام قیمت می‌رسد. در این مرحله شما عزیزان بایستی مناسب‌ترین قیمت کالا را از وبگاه‌های مختلف و یا از فروشندگان متفاوت جویا شوید تا در نهایت بتوانید بهترین قیمت را جهت واردات انتخاب کنید.

خریداری کالا

پس از انجام مراحل فوق نوبت به خریداری کالا می‌رسد. در این مرحله شما می‌توانید بخشی از سرمایه خود را که جهت واردات در نظر گرفته‌اید را صرف فرایندهای خریداری کالا نمایید.

حمل کالا و انبارداری آن

در مراحل بعدی از واردات، کالای خریداری شده توسط وسیله نقلیه تا مقصد موردنظر حمل می‌شود و در صورت لزوم در انبارداری گمرک نگهداری شده تا در نهایت فروشنده کالا بتواند کالای خود را دریافت نماید.

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص بلوز

در واقع می‌توان گفت باتوجه‌به نوع کالا بایستی مدارک و مجوزات لازم را در این زمینه به دست آورید. این مدارک در گمرک به‌صورت کامل مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد. همچنین همکاران ما در شرکت ققنوس ترخیص باتوجه‌به کالای وارداتی می‌توانند اطلاعات کامل در زمینه مدارک را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.  مهم‌ترین مدارکی که جهت واردات مهم است عبارتند از:

  • بارنامه کالا
  • برگه‌های مربوط به ترخیصیه کالا
  • مدارک مربوط به ثبت سفارش کالا
  • پروفرما یا پیش‌فاکتور
  • بیمه‌ نامه کالا
  • گواهی مبدا
  • گواهی بازرسی
  • قبض انبار و…

این نکته را در نظر داشته باشید که هرگونه نقص یا جعل در مدارک موجود گفته شده می‌تواند پروسه واردات کالا را با مشکل مواجه سازد. ازاین‌رو پیش از ارسال واردات حتماً با کارشناسان ما در این زمینه مشورت نمایید. لازم است بدانید که فرایند واردات کالا فرایندی پیچیده و قانونی در نظر گرفته می‌شود و واردات و صادرات کالا به یک کشور بایستی تحت‌ نظر پروسه‌های قانونی انجام گیرد. به همین علت دریافت کلیه مدارکات و مجوزات مربوط الزامی و مهم می‌باشد.

چرا برای واردات و ترخیص انواع بلوز از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

انجام واردات و ترخیص بلوز هنگامی برای شما سودآور خواهد بود که به کلیه قوانین و دستورالعمل های بین المللی و همچنین مراحل واردات و ترخیص کالا آشناییت کامل داشته باشید؛ چرا که در غیر این صورت نه سودی  نصیبتان می‌شود و همچنین دچار ضرر و زیان های سنگین مالی نیز خواهید شد.

از این رو بهترین راهکاری که بازرگانان می‌توانند در این راستا انتخاب نماید، همکاری با شرکت های تجاری  و ترخیصکار مانند شرکت ققنوس ترخیص است؛ چرا که این شرکت ها سابقه طولانی در زمینه واردات پوشاک از چین را دارند و با کلیه چالش ها و دشواری ها آن را آشنایی دارند.

شرکت ققنوس ترخیص با بیش از یک دهه سابقه در زمینه ترخیص کالا، می‌تواند کلیه مراحل واردات و ترخیص بلوز را برای شما عزیزان به ثمر برساند.

تهیه مجوزاتی مانند پیش فاکتور و سایر مجوزات مورد نیاز از سازمان های گوناگون و سایر ارگان ها، انجام صحیح ثبت سفارشات بازرگانی، انجام کلیه مراحل ترخیص کالا از تمامی گمرکات کشور، بخش کوچکی از خدمات قابل توجه ققنوس ترخیص است که می‌تواند به شما عزیزان کمک بسیاری در جهت کسب سود بیشتر نماید.

جمع بندی

واردات و ترخیص بلوز اغلب از کشورهای چین یا دبی انجام می‌شود و مراحل مربوط به خود را دارد.شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به واردات پوشاک از چین  اطلاعات مربوط به پوشاک وارداتی، برند و شرکت تولید کننده آن را برای کاشناسان ققنوس ترخیص ارسال نمایید تا بتوانیم جهت واردات و ترخیص بلوز به شما عزیزان کمک نماییم.

آیا واردات پوشاک از ترکیه به ایران سودآور است؟

بله. باتوجه‌ به اینکه بسیاری از افراد تمایل به خریدن پوشاک ترکی دارند واردات آن به ایران بسیار سودآور است.

ترخیص پوشاک وارداتی از ترکیه از کدام گمرک وارد کشور می‌شود؟

گمرک بازرگان که در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است و گمرک امام خمینی به‌عنوان مهم‌ترین گمرکات جهت واردات بلوز در نظر گرفته می‌شود.

چه مدارکی جهت واردات پوشاک از ترکیه لازم است؟

مجوزاتی مانند پروفرما، مجوز ترخیصیه کالا، پکنیک لیست، پروفرما و غیره مهم‌ترین مدارکات جهت واردات می‌باشد.

واردات پوشاک از ترکیه از طریق چه روش های حمل و نقلی صورت می‌گیرد؟

 واردات پوشاک از ترکیه می‌تواند به‌وسیله حمل‌ونقل زمینی و یا خطوط ریلی و راه‌آهن و یا استفاده از کانتینر صورت پذیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x