ترخیص کالا در امارات متحده عربی

از گذشته تاکنون، یکی از اصلی ترین دروازه های ارتباط خاورمیانه با سراسر جهان، دبی بوده است. با توجه به گسترش روز افزون حجم واردات کالا از امارات متحده عربی و مزایای حاصل از تجارت با این کشور، ترخیص کالا در این کشور نیز با اهمیت بیشتری مواجه شده است. شرکت ترخیص کالای ققنوس این افتخار را دارد با ارائه سرویس تخصصی ترخیص کالا در امارات متحده عربی، به تجربه تجارتی پرسودتر برای مشتریان خود کمک کند. خدمات ترخیص کالا در امارات با تیمی مسلط بر قوانین و مقررات گمرکی این کشور صورت میگیرد که با رقابتی ترین تعرفه ها، به ترخیص سریع و بی دردسر کالا از دبی می انجامد.

ترخیص کالا در امارات متحده عربی

فهرست مطالب

مقدمه

از گذشته تاکنون، دبی یکی از اصلی ترین دروازه های ارتباط خاورمیانه با جهان و ورود به بازارهای جهانی بوده است. علاوه بر این، همواره واردات از دبی یا صادرات به امارات از جمله بهترین گزینه ها برای تجار و بازرگانان ایرانی بوده است و به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته دیگری که بسیار مورد توجه است، ورود انواع محصولات و کالاهای برند و مطرح جهانی به دبی میباشد و همین امر سبب شده تا امارات بیش از سایرین به نقطه برای واردات کالا به ایران تبدیل شود. طبیعتا هر کالایی که قصد ورود به کشور دارد، باید پروسه ترخیص کالا را طی کند؛ از این رو ترخیص کالا در امارات متحده عربی، فرایندی تخصصی و پیچیده است که نیاز به تجربه و تسلط کافی بر قوانین بین المللی به ویژه امارات دارد.

همچنین، بیشتر حجم کالاهای وارداتی به ایران به دو کشور ترکیه و امارات متحده اختصاص دارد و اغلب واردات از کشورهای آسیایی به ایران توسط دبی یا سایر شهرهای امارات صورت میگیرد. در سال های اخیر، امارات به دومین مبدا وارداتی به ایران تبدیل شده است و بیشتر این واردات از طریق حمل بار دریایی انجام میگیرد. در نتیجه با افزایش حجم ترخیص کالا از گمرکات دریایی جنوب کشور رو به رو هستیم و قطعا برای خروج کالا از گمرکات امارات نیاز به خدمات ترخیص کالا در امارات متحده عربی دارید. ققنوس ترخیص همراه شماست تا با ارائه بهترین خدمات ترخیص کالا از دبی با کمترین هزینه و ارائه مشاوره های بازرگانی و تخصصی، تجارتی پرسودتر را برای شما رقم بزند.

در ادامه قصد داریم به مهمترین سوالات شما در خصوص ترخیص کالا در امارات متحده عربی و ترخیص کالا از دبی پاسخ دهیم، این مقاله را از دست ندهید. چنانچه به اطلاعات بیشتر و راهنمایی نیاز دارید، با کارشناسان ققنوس ترخیص در ارتباط باشید.

ترخیص کالا از گمرک یعنی چه؟

اگر تازه کار هستید یا تجربه کافی درخصوص واردات و ترخیص کالا ندارید، بهتر است در ابتدا به تعریفی مختصر درباره فرایند ترخیص کالا از گمرک و اهمیت آن بپردازیم. برای این که بتوانید کالایی را از گمرک هر کشوری خارج کنید، نیاز به انجام سلسله مراتبی از تشریفات گمرکی دارید تا محموله را به طور کاملا قانونی از گمرک خارج نمایید. به مجموعه تمام تشریفاتی که جهت خروج و آزادسازی کالا از گمرک انجام میدهید، ترخیص کالا گفته میشود و مراحلی نظیر اخذ مجوزهای قانونی، جمع آوری و ارائه اسناد و مدارک به گمرک، پرداخت هزینه های گمرکی، اخذ گواهی استاندارد و.. را شامل میشود.

عملیات گمرکی بسته به قوانین هر کشور ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشد، اما دقت داشته باشید که پروسه ترخیص کالا در تمامی کشورهای دنیا از اصول و قواعد مشخصی پیروی میکند و استانداردهای بین المللی در این خصوص وجود دارد. روند ترخیص کالا در ایران معمولا بسیار پیچیده و دست و پاگیر میباشد و هزینه های زیادی را در پی دارد، در صورتی که آشنایی کافی با این فرایند دارید، احتمالا متوجه مراحل تشریفات گمرکی در سایر کشورها به ویژه امارات هم خواهید بود. البته ترخیص کالا از امارات متحده به ویژه ترخیص کالا از دبی، با هزینه های بسیار کمتری رو به روست و همین امر، یکی از مهمترین دلایلی است که سبب جذب تجار ایرانی به واردات کالا از دبی امارات شده است.

ترخیص کالا از امارات متحده عربی چگونه انجام میشود؟

اهمیت دبی و امارات متحده در خاورمیانه برکسی پوشیده نیست و قطعا میدانید که به چه میزان از اهمیت تجاری و اقتصادی برخوردار است. معمولا تجارت وارد کنندگان ایرانی با امارات متحده عربی، تجارت پرسودی به شمار میرود و دلیل آن، مزایایی است که در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد. مزایای چشمگیر زیادی هستند که دبی را به یکی اصلی ترین نقاط جهت واردات به ایران تبدیل کرده‌اند، اما مهمترین مزیتی که میتوانیم به آن اشاره کنیم، هزینه پایین ترخیص کالا از امارات متحده عربی به ویژه ترخیص کالا از دبی میباشد. به طور کلی، هزینه ها پایین تر و روند ترخیص کالا در این کشور پیچیدگی خاصی ندارد؛ ولی توجه داشته باشید که در صورت وجود نقص در اسناد و مدارک و عدم توجه به قوانین، میتواند سبب ایجاد مشکلات جدی جهت ترخیص کالا در دبی شود.

نکته دیگر این است که نیازی به پرداخت هزینه بابت تحویل کالا ندارید، اما جهت واردات کالا از دبی باید هزینه حمل و نقل را بپردازید که معمولا بهترین گزینه برای حمل بار از دبی به ایران، مسیرهای آبی و حمل و نقل دریایی میباشد. این موارد سبب میشوند تا شما تنها هزینه حمل و نقل کالا را پرداخت کنید و به همین خاطر، کالاها را با قیمت واقعی آنها وارد میکنید؛ چرا که دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گمرکی ندارید و بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اما همان طور که اشاره کردیم، زمانی که قرار است کالا را از گمرک کشور دیگری ترخیص کنید، مهم است تا با قوانین و مقررات داخلی و بین المللی کشور مورد نظر به اندازه کافی آشنا باشید. در خصوص ترخیص کالا از دبی نیز داشتن آگاهی درباره انواع دستورالعمل ها و مقررات ترخیص کالا در امارات بسیار مهم است و در چنین شرایطی، حضور یک ترخیص کار حرفه‌ای میتواند نقش موثری در روند سریع تشریفات گمرکی و جلوگیری از قاچاق محسوب شدن کالاهای شما داشته باشد. از جمله مهمترین نکاتی که در رابطه با ترخیص کالا از امارات متحده عربی باید در نظر داشته باشید، جمع آوری اطلاعات دقیق درباره مشخصات و جزئیات فنی و قیمت کالاهایی میباشد که میخرید. این مشخصات باید در اظهارنامه‌ای که به اداره گمرک تحویل داده میشود، به دقت تنظیم شوند.

علاوه بر این، محاسبه هزینه ها از جمله مهمترین مراحل در ترخیص کالا از دبی میباشد؛ چرا که قیمت تمام شده کالاهای وارداتی از دبی به عوامل متعددی نظیر قیمت خرید کالا، شرایط بازار داخلی برای فروش کالا، میزان تقاضا و.. بستگی دارد. پیشنهاد میکنیم تمامی این شرایط را در نظر بگیرید و پیش فاکتوری که از طرف فروشنده ارائه میشود را به دقت بررسی کنید. اما برای اینکه بتوانیم شما را با فرایند ترخیص کالا از امارات متحده عربی بیشتر اشنا کنیم، در ادامه مهمترین مراحل ترخیص کالا از دبی را بررسی خواهیم کرد:

بررسی هزینه خرید و مشخصات کالا

اگر قصد فعالیت در هر زمینه‌ای از تجارت های بین المللی به ویژه واردات کالا را دارید، کیفیت و قیمت کالاهای خریداری شده یا صادراتی مهمترین نکته‌ای هستند که میتوانند به تجارت پرسودتر شما کمک کنند. در صورتی که قصد واردات کالا از امارات را دارید، حتما نسبت به مشخصات و قیمت کالا به خوبی تحقیق کنید و سعی کنید بهترین و باکیفیت ترین کالا را با قیمتی مقرون به صرفه از فروشندگان معتبر خریداری نمایید. همچنین پس از این که با فروشنده به توافق رسیدید، در خصوص مشخصات و قیمت کالا اطلاعات کاملی داشته باشید، زیرا به این مشخصات هنگام تنظیم اظهارنامه گمرکی جهت ترخیص کالا از امارات متحده عربی نیاز خواهید داشت و باید این اطلاعات را به ترخیص کاران ققنوس ترخیص ارائه دهید.

بررسی هزینه های ترخیص کالا

اگر قصد فعالیت در هر زمینه‌ای از تجارت های بین المللی به ویژه واردات کالا را دارید، کیفیت و قیمت کالاهای خریداری شده یا صادراتی مهمترین نکته‌ای هستند که میتوانند به تجارت پرسودتر شما کمک کنند. در صورتی که قصد واردات کالا از امارات را دارید، حتما نسبت به مشخصات و قیمت کالا به خوبی تحقیق کنید و سعی کنید بهترین و باکیفیت ترین کالا را با قیمتی مقرون به صرفه از فروشندگان معتبر خریداری نمایید. همچنین پس از این که با فروشنده به توافق رسیدید، در خصوص مشخصات و قیمت کالا اطلاعات کاملی داشته باشید، زیرا به این مشخصات هنگام تنظیم اظهارنامه گمرکی جهت ترخیص کالا از امارات متحده عربی نیاز خواهید داشت و باید این اطلاعات را به ترخیص کاران ققنوس ترخیص ارائه دهید.

محاسبه قیمت تمام شده کالاهای وارداتی

قیمت تمام شده کالاهای وارداتی تنها به قیمت خود کالا بستگی ندارد و عواملی متعددی نظیر هزینه های ترخیص کالا و حمل و نقل میتوانند بر آن تاثیر بگذارند. پس از انجام محاسبه هزینه های گمرکی میتوانید از حدود قیمت نهایی واردات کالای خود مطلع شوید؛ به همین دلیل، بهتر است از مشاوران متخصص ققنوس ترخیص در این زمینه برای محاسبه قیمت ترخیص کالا کمک بگیرید. همچنین، هزینه های حمل و نقل، انبارداری، ترانزیت کالا، هزینه تخلیه و بارگیری کالا و.. را هم در نظر داشته باشید.

دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی کالا

با ترخیص کالا از دبی و برای واردات کالا به داخل کشور، مهمترین و اولین مرحله برای ترخیص کالا در گمرکات ایران، ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت و اخذ مجوز ثبت سفارش میباشد. برای واردات هر نوع کالایی به کشور، نیاز به اخذ این مجوز دارید و بدون آن، امکان ترخیص کالا از گمرک فراهم نخواهد بود. در نتیجه، لازم است علاوه بر مجوزهای ترخیص کالا، مجوز ورود کالا را در ابتدا دریافت کنید تا در ادامه مشکلی ایجاد نشود. علاوه بر این، مجوز ثبت سفارش تنها به واردات کالا از امارات اختصاص ندارد و برای ورود هر کالایی نیاز به انجام این مراحل دارید. کارشناسان ققنوس ترخیص با تسلط بر قوانین و مقررات گمرکی داخل و بین المللی، آماده انجام کلیه مراحل دریافت مجوز ثبت سفارش و ترخیص کالا از امارات متحده عربی و اغلب گمرکات ایران میباشند.

آمار واردات و صادرات در امارات متحده عربی

اگر امارات متحده را برای واردات کالا به ایران انتخاب کرده‌اید، بد نیست نگاهی به اقتصاد این کشور و آمار واردات و صادرات در آن بیندازیم. دولت امارات در چند سال اخیر با برنامه ریزی های اصولی و قوی توانسته جایگاه خوبی از نظر اقتصادی و تجاری پیدا کند و واردات از دبی بسیار رونق گرفته است. دلیل اصلی رونق تجارت در این کشور، جذب سرمایه ها و در نتیجه سرمایه گذاری های عظیم بوده است که توانسته‌اند نقش بسیار موثری در کارآفرینی و رشد بازار اقتصادی کسب و کارها در امارات داشته باشند.

در رابطه با امار صادرات امارات باید بگوییم که در گذشته مهمترین محصول صادراتی این کشور، نفت بود؛ اما در حال حاضر، تنها ۶۰ درصد حجم کالاهای صادراتی به فراورده های نفتی اختصاص دارد و صادرات طلا، آلومینویم و… از سایر شهرهای این کشور به ویژه دبی صورت میگیرد. علاوه بر این، مراودات تجاری امارات متحده عربی با ایران قدمت طولانی دارد و حضور پررنگ ایرانی ها و فعالیت آنها در اقتصاد امارات سبب شده تا واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی بیش از گذشته مورد توجه وارد کنندگان ایرانی قرار بگیرد.

دلیل دیگری که سبب رونق تجارت و فعالیت های اقتصادی در امارات به ویژه شهر دبی شده است، تبدیل دبی از یک بندر ماهیگیری کوچک به شهری پر از جاذبه های گردشگری بوده است. جاذبه های گردشگری بسیار و تنوع آنها قطعا جذابیت زیادی برای گردشگران و جذب سرمایه داران برای سرمایه گذاری دارد؛ از این رو، حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان در این شهر توانسته تحول عظیمی در اقتصاد امارات ایجاد کند.

لیست بیشترین کالاهای وارداتی از دبی

برای واردات هر گونه کالایی به کشور، باید عوامل مختلفی نظیر نیاز به آن محصول در بازار داخلی و هزینه های حمل و نقل آن را در نظر داشته باشید و اگر به دنبال تجارت سودآوری هستید، پرسودترین کالاهای وارداتی کشور مبدا مورد نظر خود را بشناسید. با توجه به کالاهای صادراتی امارات و بازارهای داخلی ایران، واردات برخی کالاها از دبی به ایران بیش از سایرین مورد توجه وارد کنندگان ایرانی قرار گرفته است و از آنجا که هزینه ترخیص کالا از دبی بسیار کم است، به تجارت بازرگانان ایرانی کمک بسیاری میکند.

لیست عمده ترین کالاهایی که از دبی به ایران وارد میشوند، عبارت است از:

  • انواع گوشی های تلفن همراه
  • ترخیص انواع لوازم خانگی
  • واردات و ترخیص انواع سنگ های گران بها
  • واردات انواع مواد و محصولات پلاستیکی
  • ترخیص قطعات و ماشین آلات
  • واردات لپ تاپ
  • واردات و ترخیص انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه
  • واردات خودرو سواری
  • ترخیص تجهیزات و قطعات یدکی خودرو
  • ترخیص ذرت دامی
  • واردات و ترخیص انواع قطعات الکترونیک
  • واردات دستگاه هایی مانند اسکنر و پرینتر
  • واردات ماژول های نمایشگر تشکیل شده از صفحه LCD یا LED

در میان عمده ترین کالاهای وارداتی از دبی به ایران، بخشی از انها بسیار فروش خوبی در ایران دارند و همواره جزو بهترین انتخاب ها جهت واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی برای تجار و بازرگانان ایرانی بوده‌اند. از جمله مهمترین و پرسودترین کالاهای وارداتی که برای واردات از دبی به ایران میتوانید انتخاب کنید، میتوانیم به انواع میوه های گرمسیری، حبوبات، دام مولد، انواع قهوه و کاکائو، دانه های روغنی، انواع ادویه، جو، برنج، انواع بذر، توتون و تنباکو، روغن های خوراکی، انواع روغن های صنعتی، مواد معدنی، مواد اولیه صنایع، ملزومات و تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، انواع ویتامین ها، کاغذ و مقوا، مواد پلاستیکی، مواد اولیه تایرسازی، لوازم خرازی، انواع پارچه ها و نخ، دستکش، تجهیزات و لوازم بسته بندی، درب های اتوماتیک، محصولات فولادی، مصنوعات فلزی، پیچ و مهره، تجهیزات و لوازم یدکی خودرو، ماشین های صنعتی، ماشین آلات جاده سازی و لوازم ورزشی اشاره کنیم.

با توجه به این که مرز زمینی مشترکی میان امارات و ایران وجود ندارد، حمل و نقل کالاهای وارداتی که ذکر کردیم از طریق دریا یا به صورت هوایی انجام میگیرد. امارات متحده بعد از چین دومین شریک تجاری ایران است و حمل و نقل کالاها به صورت حمل بار دریایی یا حمل و نقل هوایی به ایران میباشد؛ در نتیجه ترخیص کالا از گمرکات جنوب کشور و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی بیش از سایر گمرکات برای ترخیص کالاهای وارد شده از امارات، مورد توجه است. علاوه بر این، سهم واردات از امارات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار و میزان صادرات به ایران تقریبا ۱۶ میلیارد برآورد شده است که بسیار متغیر میباشد؛ اما در هر صورت، واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی همواره یکی از بهترین و راحت ترین روش ها بوده است.

نحوه دریافت مجوزهای لازم ترخیص کالا

اخذ مجوزهای قانونی واردات و ترخیص کالا از جمله مهمترین و حساس ترین مراحل جهت واردات کالا میباشد و معمولا هزینه و وقت زیادی را می طلبد. اگر لازم است کالاهای خریداری شده خود را از گمرک کشور دیگری ترخیص نمایید، این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید قوانین و مجوزهای مورد نیاز را به خوبی بشناسید. از آنجا که اغلب اوقات تجار و بازرگانان در مرحله اخذ مجوزهای ضروری ترخیص کالا با مشکلات جدی رو به رو میشوند، سرویس اخذ مجوزهای ترخیص کالا ققنوس ترخیص به شما کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ اشتباهی، مجوزهای مورد نیاز جهت واردات کالای خود را در اختیار داشته باشید.

با توجه به این که هر کالای تجاری و وارداتی برای ورود قانونی به کشور باید از استانداردها و معیارهای مورد نظر برخوردار باشد، اخذ مجوز از سازمان ها و تائید آنها با انجام بازرسی های لازم جهت اثبات سلامت و کیفیت کالا ضروری میباشد. کالاهای وارداتی از امارات متحده عربی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای این که بتوانید آنها را از گمرکات ققنوس ترخیص نمایید، باید این پروسه را جهت اعمال تمامی قوانین و مقررات داخلی طی کنید. اگر موفق به دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه مبنی بر تائید صلاحیت کالا جهت ورود به کشور شوید، میتوانید سایر مراحل ترخیص کالا از گمرک را انجام و محموله را خارج کنید.

در رابطه با مهمترین مجوزهای ترخیص کالا باید بگوییم که مجوز وزارت بهداشت از ضروری ترین و حساس ترین مجوزها میباشد که تقریبا پروسه پیچیده تری نسبت به سایر مجوزات دارد. مجوزبهداشت برای تائید سلامت کالا لازم است و نیاز به ارائه مدارکی از جمله برگه مواد تشکیل دهنده، برگه آنالیز کالا، فرمول ساخت کالا، مجوزهای بهداشت کشور مبدا و.. دارید. علاوه بر این، سایر مجوزهای قانونی جهت ترخیص کالا در ایران شامل مجوز استاندارد، قرنطینه نباتی و دامی، مجوز ارشاد، مجوز حمل و.. میشود.

آشنایی با تمام مزیت های واردات کالا از دبی به ایران

پیشنهاد ما به شما برای این که بتوانید تصمیمات بهتری درخصوص تجارت با کشورهای دیگر و واردات کالا بگیرید، بررسی تمامی جوانب و مزایای آن میباشد. مزایای واردات و ترخیص کالا از دبی نیز بسیار قابل توجه و چشمگیر هستند و به همین خاطر است که دومین شریک تجاری ایران پس از چین به شمار میرود. از جمله مهمترین مزایی که واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی برای وارد کنندگان ایرانی به همراه دارد، میتوان به کاهش و مدیریت هزینه های حمل و نقل بار به ایران اشاره کرد. موقعیت بسیار مناسب دبی و نزدیکی بازارهای آن به ایران، سبب شده تا انواع محموله ها در مدت زمان بسیار کوتاه و با صرف کمترین هزینه وارد ایران شوند.

مزیت قابل توجه بعدی، گمرکات کشور امارات با امکانات و خدمات بسیار مناسب میباشند. تجار و بازرگانان ایرانی برای ترخیص کالا از گمرکات امارات نیازی به پرداخت هزینه های گمرکی ندارند؛ به همین دلیل تمایل زیادی به واردات از این کشور دارند. با توجه به این که دیگر نیازی به پرداخت هزینه های ترخیص کالا از امارات متحده عربی ندارید، قیمت خرید کالا تفاوت زیادی با قیمت خرید آن در مبدا نخواهد داشت و میتواند تجارت پردسوتری را برای تجار رقم بزند. البته دقت داشته باشید که علی رغم عدم نیاز به پرداخت هزینه های گمرکی و پروسه راحت تر تشریفات گمرکی در امارات، همچنان فرایند ترخیص کالا در گمرکات خارج از کشور نیاز به تسلط کافی برای قوانین بین المللی و مقررات حاکم بر آن کشور دارد.

لازم به ذکر است، برای کالاهای وارداتی از دبی باید برخی از هزینه های گمرکی در داخل ایران صورت بگیرند. در واقع ۵ درصد از ارزش کل کالاهای وارداتی حق گمرک میباشد و صاحبان کالا موظف به پرداخت آن میباشند. اگر شرکت های ایرانی واردات محصولات از امارات را مطابق قوانین همان کشور انجام دهند، از پرداخت حقوق ورودی گمرک نیز معاف خواهند شد. همچنین، از آنجا که در بسیاری مواقع فرایند واردات از کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند بسیار سخت و دشوار میباشد، شما میتوانید به راحتی این کالاها را در دبی خریداری و به ایران حمل نمایید.

از دیگر مزایای ویژه واردات و ترخیص کالا از دبی برای تجار ایرانی، عبارتند از:

  • امکان صادرات مجدد از دبی یا سایر شهرهای امارات به ایران وجود دارد. (در صورتی که قصد صادرات از ایران به بقیه کشورها را دارید نیز میتوانید از این مسیر بین المللی استفاده نمایید)
  • امارات از نظر جغرافیایی بسیار به ایران نزدیک است و بزرگترین مرز دریایی را با این کشور دارد.
  • تعداد سفرهای هوایی روزانه میان ایران و امارات بسیار زیاد است و حمل بار هوایی از دبی گزینه بسیار مناسب و راحتی است.
  • امکان ترانشیپ کالا و کراس استافینگ از دبی وجود دارد. در واقع محموله های وارداتی شما میتوانند بدون خروج از کانتینر، به مقصد دیگری منتقل شوند و این گونه روش ها اغلب برای واردات حمل کالاهایی که ارسال آنها به دلیل تحریم ها ممکن نیست، کاربرد دارد.

نحوه واردات مجدد و قطعی از دبی به ایران

یکی از راه هایی که درآمد بسیار زیادی را برای امارات متحده عربی به همراه داشته است، امکان واردات مجدد از این کشور میباشد و سیاست گذاری های بلند مدت زیادی در این زمینه ایجاد شده است. در واقع، واردات مجدد یکی از روش های ارسال بار از دیگر کشورها به ایران است که امکان بازگشت مالیات وجود دارد. با توجه به این که امکانات خوبی در مناطق آزاد تجاری ایجاد شده است، امکان نگهداری طولانی مدت در انبارهای مناطق آزاد فراهم است؛ در نتیجه پس از انجام پروسه ترخیص کالا از منطقه آزاد و حمل بار به کشور مقصد، مالیات ۵ درصدی که به کالا تعلق گرفته بود عودت داده خواهد شد.

در رابطه با واردات قطعی و ترخیص کالا از امارات متحده عربی به ویژه ترخیص کالا از دبی، باید بگوییم که این روش با کسر مالیات ها و عوارض گمرکی مربوطه انجام میگیرد. با واردات قطعی، شما میتوانید کالا را در گمرکات دبی یا سایر گمرکات امارات ترخیص نمایید. البته اگر صاحب کالا تحت هر شرایطی احساس کرد که بهتر است کالا از گمرکات امارات خارج شود، همچنان امکان عودت مالیات برای او وجود دارد. دقت داشته باشید که در چنین شرایطی، امکان بازگشت حقوق گمرکی پرداخت شده وجود ندارد.

صادرات مجدد یا ری اکسورت (re-export) چیست؟

صادرات مجدد از امارات متحده عربی امری است که معمولا مورد توجه برخی از تجار قرار میگیرد و شرایط خاص خود را برای خروج کالا از امارات دارد. در ابتدا برای توضیح مفهوم صادرات مجدد یا ری اکسپرت، میتوانیم بگوییم که در این روش صادرات کالاهایی که قبلا وارد شده‌اند، بدون فراوری یا تغییر اضافی میتوانند مجددا از طریق مناطق آزاد، بنادر یا انبارهای تحت حفاظت گمرک صادر شوند و در این حالت مشمول پرداخت حقوق ورودی گمرک نخواهند بود.

در صورتی که از روش صادرات مجدد از دبی استفاده کنید، باید عوارض گمرکی که معمولا ۵ درصد از ارزش کالا میباشد را جهت ترخیص کالا از دبی پرداخت کنید. در این روش کالاها میتوانند تا حداکثر ۶ ماه در انبارهای گمرکی دبی نگهداری شوند و هنگام صادرات، با کانتینر یا لنج انتقال داده شوند. در این شرایط امکان عودت عوارض پرداخت شده وجود دارد و به این معناست که اگر کالا را خارج و برگه خروج از انبار را در اختیار ماموران گمرکی قرار دهید، میتوانید مبلغی که به عنوان ضمانت پرداخت کرده بودید را پس بگیرید.

علاوه بر این، نیازی به پرداخت مالیات ارزش افزوده هم ندارید و ترخیص کالا از امارات متحده عربی به شیوه صادرات مجدد میتواند برای کسانی که به مدت زمان بیشتری جهت واردات کالا نیاز دارند، بسیار مناسب باشد؛ چرا که میتوانید با هزینه کمتری کالاهای خود را ترخیص نمایید.

منظور از واردات قطعی چیست؟

واردات کالا به شیوه های مختلفی از جمله واردات قطعی، موقت، واردات موقت برای پردازش کالا، مرجوعی و ترانزیت خارجی یا عبور خارجی انجام میگیرد. اما در اغلب کالاهایی که از کشور دیگری خریداری میشوند، از روش واردات قطعی استفاده میشود. واردات قطعی برای کالاهایی که در داخل کشور مصرف میشوند، کاربرد دارد و در این روش نیاز به انجام مراحل ثبت سفارش کالا، تهیه پروفرما، تنظیم اظهارنامه و پرداخت حقوق ورودی گمرک جهت ترخیص کالا دارید. در واقع، واردات قطعی روندی است که اجازه میدهد تا کالای وارد شده به گمرکات، در کشور باقی بماند و مورد مصرف قرار بگیرد. همچنین باید تشریفات واردات قطعی گمرکی انجام بگیرند و هزینه هایی مانند حقوق ورودی و مالیات های مربوطه پرداخت شوند تا محموله از گمرک ترخیص شود.

واردات قطعی و ترخیص کالا از دبی به این صورت است که محموله با پرداخت ۵ درصد مالیات ارزش افزوده و ۵ درصد عوارض، ترخیص قطعی میگردد و میتواند هم در دبی مورد معامله قرار بگیرد یا مجددا صادر شود. اگر صادر شود، مبلغ حقوق گمرکی برگشت داده نخواهد شد ولی میتوانید مالیات پرداختی را پس بگیرید. علاوه بر این، واردات قطعی جهت ترخیص کالا از امارات متحده عربی مناسب افرادی است که میخواهند پروسه ترخیص کالا را در گمرکات این کشور به اتمام برسانند. این روش برای افرادی که قصد دارند کالای خود را پیش از رسیدن به ایران معامله کنند نیز پیشنهاد میشود.

چنانچه دچار سردرگمی شده‌اید یا اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، تیم کارشناسان ققنوس ترخیص جهت ارائه بهترین مشاوره های بازرگانی و ترخیص کالا همراه شما هستند. همچنین در صورتی که قصد واردات کالا از امارات را دارید، خدمات تخصصی ققنوس ترخیص جهت ترخیص کالا از امارت متحده عربی میتواند بهترین گزینه برای ترخیص سریع و راحت کالا از گمرکات این کشور باشد.

بررسی هزینه ها و تعرفه های ترخیص کالا از امارات متحده عربی

علی رغم این که هزینه ها و تعرفه های ترخیص کالا از امارات متحده عربی بسیار کم و مقرون به صرفه میباشد، لازم است قیمت ها را پیش از واردات کالا و تمامی جوانب را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در واقع بررسی و محاسبه قیمت محصولاتی که قصد واردات آنها به کشور را دارید، یکی از مهمترین مراحل واردات و ترخیص کالا از دبی میباشد. توجه داشته باشید قیمتی که پروفرما توسط فروشنده درج میشود، با نرخ کالا در بازار خرید و فروش ایران متفاوت است؛ به همین منظور لازم است تا اطلاعات دقیقی راجع به قیمت های اولیه و جزئیات کالا جمع آوری کنید و این اطلاعات را به طور کامل برای کارشناسان ققنوس ترخیص ارسال بفرمایید تا قیمت ترخیص کالا از امارات متحده عربی برای شما محاسبه و اطلاع داده شود.

نکته دیگری که در رابطه با هزینه های واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی مطرح است، عواملی است که میتوانند بر قیمت ترخیص کالا تاثیر بسزایی داشته باشند. تعرفه های واردات و ترخیص کالا از گمرکات هر کشوری بر اساس حقوق و عوارض ورودی گمرک، تعرفه های گمرکی، قیمت خرید کالا، مالیات های مربوطه، حمل و نقل بار از کشور مبدا تا کشور مقصد و سایر هزینه ها مانند هزینه انبارداری، بیمه، تخلیه و بارگیری کالا محاسبه میگردد؛ در نتیجه، برای محاسبه این گونه هزینه ها باید نوع و ماهیت کالاهای وارداتی، آئین نامه ها و قوانین گمرکی، شرایط اقتصادی کشور مورد نظر و.. را مورد توجه قرار دهید.

همواره پیشنهاد ما این است که برای محاسبه هزینه های گمرکی و ترخیص کالا از امارات متحده عربی، از مشاوران بازرگانی و کارشناسان ققنوس ترخیص برای اعلام و محاسبه دقیق تر تعرفه های گمرکی و واردات کالا کمک بگیرید. علاوه بر این، دقت داشته باشید که قیمت واردات کالا به عواملی مانند هزینه های بیمه کالا، هزینه های حمل و نقل بار، هزینه بارگیری کالا در گمرکات و مرزهای تجاری، مالیات، عوارض ورودی، تشریفات گمرکی و هزینه های ثبت سفارش و.. بستگی دارد.

نکات مهم جهت ترخیص کالا در امارات متحده عربی

قصد داریم چند نکته مهم درباره ترخیص کالا از امارات متحده عربی به ویژه ترخیص کالا از دبی را بررسی کنیم. پیشنهاد میکنیم پیش از آن که فعالیت تجاری بین المللی خود را در این کشور آغاز کنید، برای تمامی این موارد یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید تا تجارت پرسودتری را برای خود رقم بزنید. تعرفه های گمرکی پایین ترخیص کالا از دبی اصلی ترین مزیتی است که سبب جذب تجار ایرانی به واردات کالا از امارات شده است، اما لازم است به سایر هزینه های کالاهای وارداتی و قیمت تمام شده کالا توجه کافی داشته باشید.

علاوه بر این، فراموش نکنید که تمامی اطلاعات و مشخصات کالاها را به طول کامل جمع آوری کنید و اسناد و مدارک مورد نیاز را بدون هیچ کم و کاستی جهت ثبت سفارش و ترخیص کالا از امارات متحده عربی تهیه کنید. شما برای تنظیم اظهارنامه گمرکی به اطلاعاتی نظیر تجاری یا غیرتجاری بودن کالا، ارزش کالا، قیمت خرید و هزینه های بیمه گمرکی و مالیات و.. نیاز دارید؛ در نتیجه هر گونه نقص در اسناد و مدارک مربوط به کالا میتواند روند ترخیص کالا را با مشکلاتی مواجه کند.

نکته دیگر قطعا تسلط، تخصص و تجربه کافی در حوزه تجارت های خارجی میباشد؛ چرا که فرایند ترخیص کالا امری تخصصی و پیچیده است و اگر قرار باشد در کشور دیگری هم صورت بگیرد، از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر، واگذاری صفر تا صد ترخیص کالا به یک تیم حرفه‌ای مانند ققنوس ترخیص میتواند تمامی نگرانی های شما در رابطه با ترخیص کالا از امارات متحده عربی را رفع نماید. علاوه بر این، به کالاهایی که قصد واردات آنها به کشور را دارید، دقت داشته باشید و بررسی کنید که میزان عرضه و تقاضای آن در بازارهای داخلی به چه صورت است و چقدر سرمایه نیاز دارد. با رعایت این چند نکته اساسی قطعا میتوانید در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از دبی به طور موفق تری عمل کنید و سرمایه و هزینه زیادی را از دست ندهید.

چگونه با واردات از دبی سود بیشتری ببریم ؟

تجار و بازرگانانی که امارات متحده عربی به ویژه شهر دبی را برای واردات کالا به ایران انتخاب میکنند، قطعا با مزایای واردات از دبی که مهمترین آنها کاهش هزینه های ترخیص کالاست، آشنا هستند. شما برای واردات و ترخیص کالا از دبی نیاز به سرمایه کمتری نسبت به سایر کشورها دارید و از آنجا که با مشکلات تحریم ها درگیر نخواهید شد، پروسه راحت تری را طی خواهید کرد. دقت داشته باشید اگر به دنبال سود بیشتر و تجارت پرسودتری هستید، کم بودن هزینه های گمرکی به تنهایی کافی نیست و باید برای عوامل دیگری نیز برنامه ریزی داشته باشید.

یکی از مهمترین مواردی که جهت واردات هر گونه کالایی به شما پیشنهاد میدهیم، استفاده از بسته بندی های مناسب است. تمامی بسته بندی ها در گمرک مورد بازرسی قرار میگیرند و در صورت بروز هرگونه ایرادی، پروسه ترخیص کالا با مشکلاتی همراه خواهد شد. علاوه بر این، بسته بندی مناسب از کالا حفاظت بیشتری هم دارد و از اسیب های احتمالی و بروز هزینه های اضافی جلوگیری خواهد کرد. نکته دیگر مربوط به عقد قرارداد و شرایطی میباشد که با فروشنده درباره خرید یا فروش کالا به توافق میرسید. هنگام تنظیم قرارداد به تمامی توافقات توجه داشته باشید و حتما مشخص کنید که در صورت بروز خسارت هنگام حمل محموله، مسئولیت پرداخت خسارت ها با چه کسی خواهد بود. البته براساس قوانین موجود، پرداخت غرامت تا زمان رسیدن محموله به مقصد، برعهده شخص صادر کننده میباشد.

قوانین و مقررات موجود در زمینه ترخیص کالا از دبی

همانطور که مطلع هستید برای انجام هر نوع مبادله تجاری در کشور لازم است که تمامی امور بازرگانی براساس قوانین واردات و صادرات کالا داخل کشور برنامه ریزی شده و انجام شود. به همین خاطر در زمینه واردات و ترخیص کالا از دبی هم باید به کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات در کشور رجوع کرده و تمامی قوانین تعیین شده در این زمینه که شامل مجوز های ورود کالا، قوانین مبادله با کشورهای عربی، لیست کالاهای ممنوعه، هزینه های گمرکی کشور، چگونگی ورود کالا، مرزهای گمرکی و تجاری مناسب برای واردات کالا و… میشوند را مطالعه نمایید و بعد با توجه به آن فعالیت های بازرگانی خود را طراحی و تنظیم کنید.

واردات و ترخیص کالا از دبی یک تجارت بین المللی است؛ از این رو علاوه بر آنکه لازم است قوانین مربوطه‌ کشور را مورد مطالعه قرار داد و طبق دستور العمل های داخلی امور بازرگانی تجارت خود را تنظیم کنید، واجب است که قوانین بین اللمل و قوانین صادرات و واردات کشور امارات را نیز در نظرگرفته و با توجه به قوانین هر دو کشور فعالیت های خود را در این راسته شروع کنید. در صورتی که نیاز به هر گونه اطلاعات بیشتر در خصوص ترخیص کالا از امارات متحده عربی و قوانین بین المللی حوزه تجارت داشتید، مشاوران ققنوس ترخیص آماده راهنمایی شما در این زمینه میباشند.

چگونه میتوانیم در واردات و ترخیص کالا از دبی موفق شویم؟

تجارت با سایر کشورها قطعا کار راحتی نیست و علاوه بر این که نیاز به آشنایی کامل با قوانین و مقررات روز بین المللی دارد، باید تجربه کافی هم در این زمینه برای شناخت چالش های این مسیر داشته باشید. از آنجا که اطلاعات کامل و دقیق درباره تجارت های خارجی بدون تجربه این گونه فعالیت ها امکان پذیر نمیباشد، چگونه میتوانید در ترخیص کالا از امارات متحده عربی موفق تر عمل کنید؟

بهترین راهکار برای این که بتوانید تجارت موفق تر و سودآوری را تجربه کنید، استفاده از مشاوران بازرگانی و مشورت با افرادی است که دانش کافی در این حوزه دارند و میتوانند بهترین راهنمایی ها و مشاوره ها را در زمینه ترخیص کالا از دبی ارائه دهند. علاوه بر این، شما میتوانید در کنار استفاده از خدمات مشاوره بازرگانی و ترخیص کالای ققنوس ترخیص، از سرویس تخصصی ترخیص کالا در امارات متحده عربی نیز استفاده کنید و صفر تا صد مراحل تشریفات گمرکی را به ترخیصکاران مجرب و مسلط ما در ققنوس ترخیص بسپارید.

مزایای ترخیص کالا از امارات متحده عربی توسط ققنوس ترخیص

مزیت های واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی بسیار چشمگیر و قابل توجه است و بسیاری از تجار ایرانی برای کاهش هزینه ها و دردسرهای تحریم ها، ترجیح میدهند واردات کالاهای مورد نظر خود را از این کشور انجام دهند. با توجه به این که روند ترخیص کالا از دبی پیچیدگی های خاص خودش را دارد، اگر مراحل تشریفات گمرکی در امارات را به تیم ترخیص کار ققنوس ترخیص بسپارید، علاوه بر تسریع روند ترخیص کالا از مزیت های دیگری که شما موارد زیر میشوند نیز بهره مند خواهید شد:

  • شما میتوانید انواع محصولات برند اروپایی را در دبی خرید و به راحتی از گمرکات امارات ترخیص نمایید.
  • مرز جغرافیایی مناسب میان ایران امارات، امکان حمل و نقل راحت تر کالا را فراهم کرده است.
  • شما میتوانید با استفاده از خدمات حمل بار دریایی ققنوس، به راحتی کالاهای خود را از طریق مرزهای ابی وارد کشور کنید.
  • خدمات حمل بار از چین به دبی که توسط گروه ققنوس ارائه میشود، حمل و ترخیص مقرون به صرفه و سریع کالا را برای شما فراهم خواهد کرد.
  • سیاست گذاری های کشور امارات در زمینه واردات و ترخیص از این کشور به شکلی است که سود بازرگانی زیادی هم به همراه دارد.
  • به طور کلی قیمت ترخیص کالا از دبی پایین میباشد اما اگر عملیات گمرکی ترخیص کالاهای خود را به ترخیص کاران ققنوس ترخیص بسپارید، متحمل هیچ هزینه اضافه‌ای نخواهید شد.

جمع بندی

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که سبب شده تا بسیاری از تجار و وارد کنندگان ایرانی، واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی را انتخاب کنند. قطعا شرایط جغرافیایی و موقعیت مکانی ایران و امارات یکی از اصلی ترین دلایلی است که مراودات تجاری بین این دو کشور را گسترش داده است. اما علاوه بر این، امارات متحده عربی توانسته ارتباطات خوبی در حوزه تجارت های بین المللی با اغلب کشورهای جهان ایجاد کند و طبیعی است در فرایند واردات کالا از این کشور، با مشکلات جدی رو به رو نشویم. از طرفی دیگر، بندر جبل علی دبی از جمله نزدیک ترین بنادر امارات به گمرکات دریایی جنوب کشور میباشد و مسیری راحت و سریع را برای نقل و انتقال بار از دبی به ایران فراهم کرده است.

ترخیص کالا از دبی مزیت های قابل توجه دیگری هم دارد و تعرفه های بسیار پایین گمرکی و امکانات و تجهیزات خوبی که برخوردار است، فرایند ترخیص کالا را برای تجار بسیار راحت تر و سریع تر کرده است. اگر شما هم قصد واردات و ترخیص کالا از امارات متحده عربی را دارید و به دنبال تجارتی پرسود میگردید، بهترین راهکار برای بهره مندی از تمامی مزایای ترخیص کالا از دبی و گمرکات امارات، استفاده از تخصص و تجربیات متخصصین این حوزه میباشد. تیم ترخیص کار و کارشناسان ققنوس ترخیص همراه شما تجار و بازرگانان عزیز هستند تا صفر تا صد مراحل ترخیص کالا از امارات متحده عربی و ترخیص کالاهای وارداتی در گمرکات ایران را برای شما به انجام برسانند. همچنین، هر گونه سوال خود را میتوانید از کارشناسان ما بپرسید و در سریع ترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

سوالات متداول ترخیص کالا در امارات متحده عربی

 به مجموعه تمام اقداماتی و تشریفاتی که جهت ترخیص و آزادسازی کالا از گمرک انجام می‌دهیم، به عنوان ترخیص کالا شناخته می‌شود.

امارات با توجه به مزایایی مانند موقعیت جغرافیایی مناسب که به ایران بسیار نزدیک است و یکی از اصلی ترین مرزهای آبی را با ایران دارد. همچنین به علت امکان ترانزیت و کراس استافینگ، همواره به عنوان بهترین انتخاب برای تاجران و بازرگانان در نظر گرفته می‌شود.

هزینه ترخیص کالا از دبی تنها به قیمت کالا بستگی ندارد و به عوامل متعددی مانند هزینه بیمه، هزینه حمل و نقل کالا، حجم و نوع کالا نیز بستگی دارد؛ از این رو جهت برآورد دقیق هزینه ترخیص بهتر است با کارشناسان ققنوس ترخیص مشورت نماید.

کالاهایی مانند انواع گوشی های تلفن همراه، انواع لوازم خانگی، انواع لپ تاپ، انواع پوشاک زنانه و مردانه، انواع قطعات الکترونیک و انواع دستگاه های اسکنر و پرینتر ابتدا جهت ترخیص باید وارد دبی شوند.

کالاهای پرسود وارداتی از دبی مانند میوه های گرمسیری، انواع کاکائو و قهوه ،دانه های روغنی، جو، برنج، انواع روغن های خوراکی و صنعتی، توتون، وسایل و تجهیزات پزشکی و ... می‌باشند.

گمرک امارات متحده عربی امکانات بالایی برخوردار هستند و همچنین به علت نزدیک بودن به بازار های ایران و اعمال نشدن حقوق و تعرفه گمرکی جهت ترخیص و واردات کالا کشور، همواره امارت متحده عربی مورد توجه و انتخاب بازرگانان و تاجران قرار گرفته می‌شود.

ترخیص کالا از دبی همانند سایر گمرکات شامل مراحل، ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت، انجام امورات تخصیص ارز، انجام هماهنگی ها جهت حمل و نقل، اخذ مجوزات، تنظیم دور اظهاری، دریافت شماره کوتاژ و در نهایت خروج کالا از گمرک می‌شود.

جهت ترخیص کالا از امارات متحده عربی بسته به نوع کالا به مجوزاتی مانند مجوز استاندارد مجوز انرژی اتمی، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیازمندید.

عمده واردات از دبی به شکل حمل بار دریایی، توسط بنادر کشور شکل میگیرد که مهمترین بندر امارات به نام بندر جبل علی یکی از نزدیک‌ترین بندر ها به گمرکات جنوب کشور است.

بله. لازم است بدانید جهت واردات و صادرات هر کالایی اخذ کارت بازرگانی لازم و ضروری است؛ چرا که بدون کارت بازرگانی انجام اموراتی مانند ترخیص واردات کالا امکان پذیر نخواهد بود.

خانهفرم استعلامتماس با ما
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x