ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

گمرک شهید باهنر در جنوب کشور، از جمله فعال ترین گمرکات دریایی در جهت ترخیص کالا از گمرک میباشد. حجم بالای کالاهای ورودی به این گمرک و روند کند ترخیص کالا ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی در ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر شود. حضور تیم حرفه ای ترخیص کار در گمرک شهید باهنر بندرعباس یکی از اصلی ترین نیازهای تجار و بازرگانانی است که نمیخواهند با مشکلات ترخیص بار دریایی دست و پنجه نرم کنند. تیم ققنوس ترخیص با ارائه خدمات حرفه ای ترخیص کالا در گمرک شهید باهنر، امکان ثبت سفارش فوری، اخذ مجوزات ترخیص را همراه با مشاوره رایگان برای مشتریان خود فراهم کرده است.

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

فهرست مطالب

معرفی دو گمرک مهم شهید باهنر و شهید رجایی بندرعباس

پیش از این که به معرفی کامل فرایند ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر بندرعباس بپردازیم، بهتر است با گمرک بندرعباس و گمرک شهید رجایی هم آشنا شوید. چرا بسیاری از تجار به دنبال فعالیت وارداتی و صادراتی در گمرک بندرعباس هستند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بندرعباس از جمله مهمترین بنادر تجاری کشور محسوب میشود و بندری مناسب برای نقل و انتقالات بین المللی انواع کالا و بار میباشد. مساحت بسیار بالا و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، مورد توجه خیلی ها قرار گرفته و توانسته با دو گمرک مهمی که در خود جای داده است به یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور تبدیل شود. از آنجا که ترافیک کالاهای وارداتی و صادراتی جهت ترخیص کالا در این گمرکات بسیار بالاست، تیم ترخیص کار ققنوس ترخیص با استقرار در گمرک شهید باهنر و شهید رجایی آماده ارائه خدمات ترخیص سریع و تخصصی کالا میباشند.

تاریخچه نام گمرک بندرعباس به زمانی بازمیگردد که شاه عباس موفق به خروج پرتغالی ها از این بندر شد؛ در نهایت نام بندر از گمربون به بندرعباس تغییر یافت. دو گمرک شهید باهنر و شهید رجایی که در گمرک بندرعباس قرار گرفته‌اند، تاکنون نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته‌اند. فاصله این بندر تا تهران حدود ۱۳۰۰ کیلومتر میباشد و نزدیکی آن به خلیج فارس از جمله مزایای قابل توجه ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و شهید رجایی بندرعباس محسوب میگردد.

بندرعباس دارای مساحتی حدود ۴۸۰۰ هکتار میباشد و اصلی ترین دلیل جذب بسیاری از تجار و بازرگانان به این گمرک، موقعیت ممتاز جغرافیایی آن است. گمرک شهید رجایی بندرعباس در فاصله ۲۳ کیلومتری از غرب بندرعباس قرار گرفته است و دارای بزرگترین ترمینال کانتینری کشور میباشد. از دیگر مزایای چشمگیری که ترخیص کالا از بندرعباس به ویژه گمرک شهید رجایی با خود به همراه دارد، میتوان به انجام امور گمرکی مشتریان توسط پرسنل مجرب و باسابقه اشاره کرد که کمک زیادی به سهولت کارها میکند.

امکانات گمرک شهید رجایی بندرعباس

لازم به ذکر است که بزرگترین بندر تجاری کشور در بندرعباس قرار گرفته است و امکانات و خدمات خوبی که توسط این گمرک ارائه میشوند از جمله مهمترین دلایلی هستند که گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کرده‌اند. گمرک شهید رجایی دارای جرثقیل های بزرگی است که حمل و جابجایی کانتینرها را بسیار راحتتر میکند. همچنین یکی دیگر از دلایل پربازده بودن این گمرک، امکان پهلوگیری کشتی های عظیم در اسکله های بندرعباس است. در واقع گمرک شهید رجایی دارای ۴۰ اسکله مجزا میباشد و همه ترمینال های این بندر دارای امکانات خوب و پیشرفته میباشند.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

به عنوان یک تاجر یا بازرگان بین المللی لازم است با بسیاری از اصطلاحات رایج در فعالیت های تجاری اشنا شوید تا بتوانید تسلط کافی بر مراحل قانونی داشته باشید. از آنجا که ترخیص کالا از گمرک یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل از واردات یا صادرات کالا به شمار میرود، هر فرد تازه کاری که قصد فعالیت در این حوزه را دارد، بهتر است مفاهیم مربوط به ترخیص کالا را بشناسد. برای این که تعریف ساده‌ای از اصطلاح ترخیص کالا ارائه دهیم، میتوانیم بگوییم که به کلیه مراحل و فعالیت هایی که جهت آماده سازی اسناد و مدارک ورود یا خروج کالا در گمرکات صورت میگیرند، پروسه ترخیص کالا از گمرک هستند.

در واقع باید اشاره کنیم که برای ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و سایر گمرکات کشور موظف به آماده سازسی مراحلی از جمله پرداخت هزینه های گمرکی، حمل و جابجایی کالا، تحویل محموله و.. هستید. هر کالایی که قرار است وارد کشور شود یا از گمرکات کشور خارج شود، باید سلسله مراحل مشخصی را طی کند که میتوانند تحت تاثیر گمرک مورد نظر، نوع کالا و قوانین گمرکی باشند. با توجه به این که انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک نیاز به دانش و تجربه کافی دارد، بسیاری از تجار و بازرگانان ترجیح میدهند برای جلوگیری از هر مشکلی، عملیالت گمرکی مربوط به کالاهای وارداتی یا صادراتی خود را به یک ترخیص کار حرفه‌ای بسپارند.

دقت داشته باشید که علاوه بر تسلط کافی بر قوانین و مقررات گمرکی ، شناخت مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا و تعرفه های گمرکی بسیار مهم میباشد. همچنین برای ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و سایر گمرکات نیاز به مراجعه حضوری به چندین سازمان و اداره دارید که پروسه ترخیص کالا را بسیار سختتر خواهند کرد. در این زمینه تیم ترخیص کار حرفه‌ای ققنوس ترخیص میتواند نسبت به انجام صفر تا صد مراحل ترخیص کالاهای شما در سریع ترین زمان ممکن اقدام کند.

حق العملکار گمرک کیست و چرا به آن نیاز دارید؟

افزایش سرعت انجام مراحل و تشریفات گمرکی که در بسیاری از مواقع نیاز به وقت و هزینه زیادی هم دارند، از جمله اصلی ترین دغدغه ها و نگرانی های تجار و بازرگانان در خصوص واردات یا صادرات کالا میباشد. برای تسریع پروسه ترخیص کالا از گمرک افراد یا شرکت هایی تحت عنوان حق العملکار گمرکی کنار شما هستند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی، محموله خود را از گمرک دریافت نمایید. اگر تاجر یا بازرگانی هستید که در زمینه واردات یا صادرات کالا فعالیت دارد، احتمالا متوجه شده‌اید که ترخیص کالا از گمرک و مراحل مربوط به گمرک بسیار دشوار میباشند؛ در نتیجه مدیریت زمان و رسیدگی درست به این مراحل از اهمیت بالایی برخوردار است.

حق العمل کار گمرک کسی است که توانسته پروانه حق العملکاری را دریافت کند و طبق قانون، به نیابت از صاحب کالا به انجام تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک بپردازد و دستمزدی را دریافت کند. به طور معمول باید بدانید که هر شخص حقیقی برای ترخیص کالاهای خود یا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی تا سقف ده مرتبه میتواند اقدام کند؛ اما چنین محدودیتی برای حق العملکار یا کارگزار رسمی گمرکی وجود ندارد. همچنین اگر عملیات گمرکی کالا را به یک حق العمکار بسپارید، در طول پروسه ترخیص کالا نامی از شما آورده نخواهد شد. حق العمل کار گمرک نسبت به صاحب کالا و ترخیص کالاهای او وظایف و مسئولیت هایی دارد که در ادامه به بررسی دقیق تر آنها خواهیم پرداخت:

  • حق العملکار گمرکی هم شامل وظایف ترخیص کار و هم کارگزار تخصصی ترخیص کالا میشود و نیاز به دریافت مجوزها و پروانه های لازم برای شروع فعالیت قانونی خود دارد.
  • ترخیص کار گمرک تا سقف ۱۰ دفعه میتواند نسبت به ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و سایر گمرکات کشور اقدام نماید؛ اما حق العمل کار گمرکی محدودیتی در تعداد دفعات ترخیص کالا ندارد.
  • حق العمل کار گمرکی باید دارای کارت بازرگانی باشد تا مجوز انجام کلیه مراحل ترخیص کالا را دریافت کند؛ در واقع نسبت به ترخیص کار گمرکی دارای اختیار عمل بیشتری میباشد.

خصوصیات یک حق العملکار حرفه‌ای

براساس قوانین و مقررات تجارت کشور، وظایف و مسئولیت هایی برای حق العملکار گمرک مشخص شده‌اند که هر یک از حق العملکاران گمرکی موظف به رعایت آنها در قبال صاحب کالا و کالاهای او میباشند. با توجه به این که کارگزار رسمی گمرک تمام اقدامات لازم جهت ترخیص کالا را انجام میدهد، اجرتی متناسب با فعالیت خود دریافت خواهد کرد. از جمله مهمترین وظایف حق العمل کار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام دستورات کارفرما : کارگزار گمرکی موظف است تا تمامی مراحل ترخیص کالا را با اطلاع کامل صاحب کالا طبق قوانین گمرکی داخل و خارج از کشور انجام دهد.
  • قابل اعتماد بودن : از جمله مهمترین وظیفه یک حق العملکار، مورد وثوق و امین بودن نسبت به اطلاعات شخصی صاحب کالا میباشد.
  • حفظ منافع وارد کننده : مهم است که حق العملکار رسمی گمرک منافع صاحب کالا را رعایت نماید و از آنها حمایت کند.

نکته آخری که باید در این رابطه مورد توجه قرا دهید، شناخت مسئولیت ها و تحقیق کافی درباره شرکت های ترخیص کالا و حق العملکاران رسمی گمرک میباشد. در صورتی که نیاز به هر گونه مشاوره جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و واردات کالا داشتید، کارشناسان ققنوس ترخیص آماده ارائه بهترین خدمات به شما میباشند.

گمرک شهید باهنر کجاست‌ + اطلاعات تماس

حتما شما هم به عنوان فردی که تجربه فعالیت در حوزه تجارت و بازرگانی را دارد، نام گمرک شهید باهنر را برای ترخیص کالا شنیده‌اید. گمرک شهید باهنر کجاست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به موقعیت جغرافیایی ممتاز این بندر جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر اشاره کنیم. استان هرمزگان دارای ۲۰ گمرک فعال میباشد که گمرک شهید باهنر یکی از آنها در شمال تنگه هرمز در شهر بندرعباس است. گمرک باهنر بندرعباس از جمله مهمترین گمرکات مهم استان و کشور محسوب میشود و از آنجا که هرمزگان از معادن نفت و گاز برخوردار است، موقعیت اقتصادی بسیار خوبی هم دارد. تمامی امور مربوط به واردات قطعی، صادرات قطعی، واردات و صادرات موقت، ترانزیت خارجی مبدا و مقصد، کابوتاژ، امور مسافری، ملوانی، امانات پستی، مرزنشینان و.. در گمرک شهید باهنر بندرعباس در حال انجام است.

علاوه بر این، شما تجار عزیز که قصد تجارت، بازرگانی و ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر بندرعباس را دارید، باید بدانید که این گمرک از واحد قضایی مستقل نیز برخوردار میباشد. چنین شرایطی این امکان را فراهم میکند تا در زمان بروز مشکلات و قاچاق کالا، امکان تشکیل سریع پرونده و ارجاع به دادسرا فراهم باشد. اگر گمرک شهید باهنر را برای ترخیص کالاهای خود انتخاب کرده‌اید، اطلاعات تماس و ادرس گمرک باهنر و بندرهای این گمرک به صورت زیر میباشد:

  • آدرس ادراه بندرها و دریانوردی شهید باهنر : بندرعباس، بلوار پاسداران، اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر
  • شماره تماس : ۰۷۶-۳۳۵۱۳۲۹۳-۶
  • آدرس ایمیل : bhn@pmo.ir
  • آدرس بندر شهید حقانی : بندرعباس، بلوار طالقانی، بندر شهید حقانی
  • آدرس بندر جاسک : جاسک، خیایان امام خمینی، اداره بندر و دریانوردی جاسک

آشنایی کامل با اسکله بندر شهید باهنر

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با گمرک شهید باهنر لازم به ذکر است که این بندر جزو قدیمی ترین بندرهای کشور و از جمله ۸ بندر فعال در ایران محسوب میشود. تاریخچه ایجاد این بندر به سال ۱۳۳۴ برمیگردد که کارشناسان این محل را برای ایجاد اسکله جدید بندرعباس یا همان بندر شهید باهنر فعلی مناسب دیدند. با توجه به عوامل محیطی و تاریخی این ناحیه، منطقه‌ای بسیار مناسب برای احداث اولین اسکله مدرن بندرعباس در نظر گرفته شد و در ابان ماه سال ۱۳۴۶، فرایند ساخت اسکله سورو (اسکله شهید باهنر) آغاز شد. پس از احداث بندر، تا مدتی این اسکله با نام اسکله سورو یا اسکله جدید شناخته میشد؛ اما بعد از انقلاب به نام بندر شهید باهنر تغییر پیدا کرد.

در ادامه تاریخچه بندر شهید باهنر باید به این مورد اشاره کنیم که در دهه ۵۰ و ۶۰، این بندر از بزرگترین و فعال ترین بنادر ایران پس از بندر خرمشهر بوده و فعالیت سالانه آن به حدود ۸ میلیون تن هم میرسید. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، گمرک شهید باهنر در جنوب کشور و شمال خلیج فارس واقع شده و سبب ایجاد موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و حمل و نقل کالاها شده است. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر سبب دسترسی به آب های آزاد جهان، نزدیکی به مناطق آزاد مانند منطقه آزاد کیش و قشم، اتصال به شبکه راه های بین المللی و.. شده است.

در آخر خوب است بدانید که سومین بندر صادراتی کشور، بندر شهید باهنر بندرعباس میباشد که بیشتر فعالیت آن به صادرات کالاهای غیرنفتی، حمل و نقل کالا و حمل مسافربری اختصاص دارد. از جمله ویژگی های خاص این بندر میتوان به برخورداری از آبخور ۱۰.۲ متر در زمان جذر کامل اشاره کرد. اگر شما هم ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر را ترجیح میدهید، تیم ترخیص کار و کارشناسان ما در ققنوس ترخیص آماده هستند تا مشاوره های بازرگانی لازم را به شما ارائه دهند.

چه کالاهایی از بندر شهید باهنر ترخیص میشوند؟

بندر شهید باهنر از بزرگترین بندرهای دریایی کشور محسوب میشود و دارای ۱۲ اسکله است. این گمرک توانایی مدیریت حدود ۱۲۵ هزار تن کالا را در سال دارا میباشد. همچنین با برخورداری از انباری به مساحت ۲۷ هزار متر مربع، با ترافیک کمتری نسبت به گمرک شهید رجایی جهت ترخیص کالا مواجه است. اگر برای شما سوال شده که چه کالاهایی به صورت اختصاصی از گمرک شهید باهنر بندرعباس ترخیص میشوند؟ باید بگوییم ترخیص اختصاصی کالاها در گمرکات به افزایش سرعت مراحل ترخیص کالا کمک بسیاری میکند و بندر شهید باهنر نیز ازاین قاعده مستثنی نیست. لیست کالاهایی که میتوانند به صورت اختصاصی از این گمرک ترخیص شوند به شرح زیر میباشد:

  • ترخیص اختصاصی محصولات آرایشی و بهداشتی
  • ماشین آلات مستعمل راهسازی
  • ترخیص اختصاصی کالاهای خاص نظامی
  • انواع خودرو
  • ترخیص تخصصی پارچه
  • انواع اسباب بازی
  • ترخیص اختصاصی چسب، لاستیک
  • لوازم خانگی سنگین
  • ترخیص اختصاصی ماشین آلات راهسازی نو
  • تلفن همراه و..

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که از کارشناسان ققنوس ترخیص میشود، این است که مراحل ترخیص کالا از گمرک چقدر طول میکشد؟ از آنجا که همواره یکی از اصلی ترین نگرانی های تجار در خصوص ترخیص کالا، وقت و هزینه‌ای است که باید به آن اختصاص دهند، طبیعی است که مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر برای شما سوال شده باشد. مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر از این لحاظ حائز اهمیت است که عدم توجه به آن میتواند سبب بروز مشکلاتی شود. مشکلاتی که توقف کالا در گمرک و تاخیر در روند تشریفات گمرکی به وجود می آورند، علاوه بر بروز خسارت ها و جریمه های سنگین، سوددهی فعالیت تجاری صاحبان کالا را نیز بسیار متحمل ضرر خواهد کرد.

همانطور که تا الان متوجه شده‌اید، ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر بندرعباس نیازمند انجام مراحل و تشریفات خاص اداری و گمرکی است که هر کدام وقت گیر خواهند بود. معمولا پروسه اخذ مجوزهای لازم ترخیص کالا نسبت به سایر مراحل به زمان بیشتری نیاز دارد و از اصلی ترین دلایلی است که سبب توقف کالاها در گمرکات میشود؛ بنابراین همواره پیشنهاد میکنیم که برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشید تا بتوانید زمان را به خوبی مدیریت کنید. علاوه بر این، افزایش مدت زمان ترخیص کالا از جمله مهمترین فاکتورهایی است که صاحبان کالا را متحمل هزینه دموراژ میکند؛ در نتیجه لازم است تمام عواملی که بر مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر تاثیرگذارند را شناسایی و مدیریت کنید.

نکته دیگری که در خصوص مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر باید به آن اشاره کنیم، آب و هوای گرم و شرجی بندرعباس است که میتواند سبب فساد هرچه سریع تر محصولات فاسد شدنی مانند محصولات ارایشی و بهداشتی شود. اگر نتوانید به موقع نسبت به تهیه کانتینرهای مناسب، دریافت مجوزهای لازم و پرداخت هزینه های گمرکی اقدام کنید، به طور حتم احتمال از دست دادن کالاهای وارداتی شما بسیار بیشتر خواهد بود. تمام نگرانی های شما جهت مدت زمان ترخیص کالا از گمرک قابل برطرف شدن هستند.

اگر به تشریفات گمرکی جهت ترخیص اختصاصی انواع کالاهای خود در گمرک شهید باهنر نیاز دارید، تیم کارشناسان و ترخیص کار ققنوس ترخیص آمادگی انجام صفر تا صد مراحل ترخیص کالا را دارا میباشند. در واقع مشورت با شرکت های بازرگانی و ترخیص کاران حرفه‌ای یکی از مهمترین و موثرترین فاکتورهایی است که سبب افزایش سرعت کار و کاهش هزینه های اضافی خواهد شد. ما در ققنوس ترخیص سعی کرده‌ایم با استفاده از تجربیات گذشته و ارتباطات قوی که در اغلب گمرکات کشور از جمله گمرک شهید باهنر داریم، زمان لازم جهت ترخیص کالا را تا حد زیادی کاهش دهیم.

  • مدت زمان ترخیص بارهای هوایی توسط تیم ققنوس ترخیص: ۵ الی ۱۰ روز کاری
  • مدت زمان لازم جهت ترخیص بارهای دریایی توسط ققنوس ترخیص: ۱۰ الی۲۵ روز کاری

محاسبه هزینه های ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

هزینه های ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر همانند سایر گمرکات کشور به فاکتورهای متعددی از جمله نوع کالا، تعداد بسته ها و حجم کالا و.. بستگی دارد. البته برخی گمرکات امتیازها و معافیت هایی برای واردات و ترخیص برخی کالاها در نظر میگیرند که میتواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های ترخیص کالا داشته باشد. پرداخت به موقع هزینه های گمرکی علاوه بر سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص کالا و کاهش مدت زمان آن، از جریمه های احتمالی جلوگیری خواهد کرد. یکی از راهکارهایی که در خصوص مدیریت هزینه های ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر پیشنهاد میشود، کسب اطلاعات کافی برای محاسبه هزینه های گمرکی و فرمول های موجود میباشد.

باید بدانید که قیمت تمام شده کالاهای وارداتی براساس مجموع هزینه های بیمه، کرایه حمل و نقل تا اولین مرز ایران و قیمت کالا خارج از کشور محاسبه میگردد که هزینه به دست آمده به عنوان ارزش سیف کالای مورد نظر شناخته میشود. زمانی که کالاهای وارداتی به صورت ارزشی از گمرک ترخیص شوند، لازم است ارزش سیف کالا در نرخ رسمی ارز ضرب شود. به این شکل ارزش ریالی کالا تعیین میگردد که باید در حقوق ورودی گمرک (۲۲ درصد ارزش کل کالا) ضرب نمود. همچنین، هزینه های ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر به این موارد محدود نمیشود و باید نسبت به پرداخت مبالغ دیگری جهت تخلیه و بارگیری بار، انبارداری، کارشناسی و آزمایشگاهی شدن و.. اقدام نمایید.

از آنجا که هزینه تمام شده ترخیص کالا سوال بسیاری از مشتریان ققنوس ترخیص میباشد، شما میتوانید برای استعلام قیمت ترخیص کالاهای خود مدارک مورد نیاز (پروفرما، پکینگ لیست، کد تعرفه کالا، کاتالوگ کالا) را برای کارشناسان ما ارسال و فرم مورد نظر را تکمیل کنید تا کارشناسان ققنوس در سریع ترین زمان ممکن هزینه تقریبی ترخیص کالا را به شما اعلام نمایند. اگر بخواهیم خلاصه‌ای از سایر هزینه های ترخیص کالا به شما ارائه دهیم، میتوانیم به هزینه های زیر اشاره کنیم:

  • سود بازرگانی
  • هزینه انبارداری کالا
  • حقوق و عوارض ورودی کالا
  • هزینه اخذ مجوزهای مورد نیاز جهت واردات کالا
  • هزینه ثبت سفارش کالا
  • هزینه کارت بازرگانی
  • دستمزد ترخیص کار جهت انجام امور ترخیص کالا

مزایای ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

گمرک بندرعباس و زیرمجموعه های آن به جهت خدمات و مزایایی که در زمینه ترخیص کالا، واردات قطعی و موقت، صادرات قطعی و موقت و ترانزیت کالا ارائه میدهند، اولویت اول بسیاری از تجار و بازرگانان میباشند. گمرک شهید باهنر که یکی از زیرمجموعه های گمرک بندرعباس در کنار گمرک شهید رجایی است، اغلب به واسطه واردات کالاهای فله‌ای و خاص شناخته میشود. همچنین میتوان گفت اغلب فعالیت های این گمرک در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی است و سومین بندر صادراتی کشور محسوب میشود. به علاوه، ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر مزایای چشمگیری هم با خود به همراه دارد که آن را نسبت به بسیاری از گمرکات کشور متمایز میکند. جدا از این که موقعیت جغرافیایی ممتازی دارد، سایر مزایای ترخیص کالا از این گمرک عبارتند از:

  • فعالیت گسترده و خدمات لازم در زمینه صادرات کالا
  • دسترسی بسیار مناسب به آب های آزاد خلیج فارس و دریای عمان
  • قرارگیری در کریدور شمال _ جنوب (آزادراه شیراز _ بندرعباس)
  • فعالیت گسترده در زمینه صادرات محصولات کشاورزی، مواد یخچالی، میوه و تره بار
  • نزدیکی و دسترسی راحت به مراکز درمانی، مراکز خرید، فرودگاه و راه آهن
  • اتصال به شبکه راه های بین المللی و داخلی جاده‌ای
  • و..

منظور از تشریفات گمرکی واردات چیست‌؟

حتما هنگام انجام فعالیت های تجاری خود با اصطلاح تشریفات گمرکی مواجه شده‌اید. به زبان ساده، منظور از تشریفات گمرکی تمامی رویه گمرکی میباشد که به وسیله آنها کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی در داخل قلمرو گمرکی با پرداخت هزینه هایی همچون حقوق ورودی گمرک و سایر مراحل مورد نیاز، ترخیص خواهند شد. امکان ترخیص کالاهای وارداتی بدون انجام تشریفات گمرکی امکان پذیر نخواهد بود و هر کالایی که قصد خروج از کشور را دارد، باید این مراحل را طی کند تا مجوز خروج صادر شود. اولین مرحله از تشریفات گمرکی واردات این است که اظهارنامه کالا توسط صاحب کالا یا ترخیص کار به همراه اسناد و مدارک الکترونیکی از طریق سامانه جامع امور گمرکی به گمرک ارسال شوند. پس از آن با بررسی اسناد و مدارک کالا، اخذ مجوزهای قانونی، پرداخت هزینه های ترخیص کالا و صدور پروانه گمرکی، کالا مجوز خروج از گمرک را دریافت خواهد کرد.

به طور کلی باید بگوییم که تشریفات گمرکی واردات را میتوان به ۷ مرحله تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  • پرینت اظهارنامه وارداتی همراه با اطلاعات الکترونیک مدارک در سامانه EPL
  • تخصیص شماره سریال یا ثبت به هر کالا
  • تعیین مسیر گمرکی و باجه کارشناسی
  • بررسی و ارزیابی کالاهای وارداتی طبق مدیریت ریسک
  • پرداخت حقوق و عوارض ورودی گمرک
  • صادر شدن مجوز بارگیری کالا
  • خروج کالا از گمرک

مجوز های لازم جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

دریافت مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا از گمرک به قدری حائز اهمیت است که معمولا بیشتر زمان تشریفات گمرکی به این مرحله اختصاص دارد. در اغلب مواقع به دلیل آشنایی کم صاحبان کالا با مجوزهای مورد نظر کالاهای تجاری خود، اشتباهاتی در تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز رخ میدهد که میتواند منجر به توقف طولانی مدت کالا در انبارهای گمرکی شوند. تقریبا تمامی کالاهایی که از طریق گمرکات مختلف مانند گمرک شهید باهنر بندرعباس وارد کشور میشوند، با توجه به نوع و ماهیت کالا هنگام ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر نیاز به دریافت مجوزهای قانونی مربوطه دارند.

مجوزهای مورد نیاز ترخیص کالا از سازمان های همجوار گمرک صادر میشوند و اغلب اوقات، این فرایند به قدری پیچیده، زمان بر و پرهزینه است که واردکنندگان ترجیح میدهند مراحل ترخیص کالا و دریافت مجوزهای گوناگون را به شرکت های ترخیص کالا از جمله ققنوس ترخیص بسپارند. برخی از مجوزهای ضروری که باید نسبت به دریافت انها جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر اقدام نمایید، به شرح زیر است:

  • مجوز سازمان ملی استاندارد
  • مجوزهای سازمان محیط زیست
  • وزارت جهاد کشاورزی
  • مجوز سازمان انرژی اتمی
  • مجوز سازمان غذا و دارو
  • مجوزهای قرنطینه نباتی و حیوانی
  • وزارت دفاع
  • مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • مجوز سازمان دامپزشکی کشور
  • بانک مرکزی
  • و..

فهرست اسناد و مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

اگر تصمیم به واردات و ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر را دارید، به طور قطع نیاز به تهیه و آماده سازی اسناد و مدارکی خواهید داشت که مالکیت شما و فعالیت تجاری قانونی شما را به اثبات میرسانند. تهیه چنین اسناد و مدارکی برای صاحب کالا یا نماینده قانونی وی به عنوان ترخیص کار گمرک ضروری میباشد و بدون ارائه آنها به گمرک، انجام تشریفات ابتدایی گمرک ممکن نخواهد بود. اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر که باید توسط صاحب کالا آماده شوند، عبارتند از:

  • مجوز ثبت سفارش (مجوز واردات)
  • اظهارنامه گمرکی
  • قبض انبار
  • بارنامه ها
  • فاکتور یا سیاهه خرید
  • سند ترخیصیه
  • پروفرما
  • پکینگ لیست یا فهرست عدل بندی
  • بیمه نامه

مدارکی که مربوط به صاحب کالا میشوند عبارتند از اصل و کپی کارت کلی صاحب کالا و اصلی و کپی کارت بازرگانی. همچنین در صورت حضور ترخیص کار یا نماینده قانونی صاحب کالا، مدارکی مانند اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی وکالت محضری، اصل و کپی معرفی نامه گمرک، اصل و کپی کارت بازرگانی، جواز تاسیس برای واحدهای تولیدی و روزنامه رسمی برای اشخاص حقیقی باید جهت انجام مراحل ترخیص کالا از تمامی گمرکات کشور آماده و ارائه شوند.

کارت بازرگانی چیست؟

میان اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا، با نام کارت بازرگانی و اهمیت وجود آن اشنا شدید. کارت بازرگانی را میتوان معتبرترین مدرک قانونی برای ورود به دنیای تجارت درنظر گرفت. در واقع به همراه داشتن کارت بازرگانی اولین مرحله از فرایند واردات و صادرات کالاست و بدون آن قادر به واردات یا صادرات کالاهای تجاری نخواهید بود. به طور خلاصه، این کارت مجوزی است که اجاره انجام فعالیت های تجاری اعم از واردات، صادرات و ترخیص کالا را به تجار در سطح بین المللی میدهد. اشخاص حقیقی و حقوقی در صورتی که دارای شرایط مورد نیاز دریافت کارت بازرگانی باشند، میتوانند نسبت به اخذ آن اقدام نمایند تا بتوانند در حوزه فعالیت های تجاری و مبادلات خارجی فعالیت کنند.

افرادی که دارای کارت بازرگانی میباشند میتوانند برای ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک از آن استفاده کنند. همچنین امکان واردات از مناطق آزاد و صادرات کالاهای مجاز فراهم خواهد بود و واردات کالا از سایر کشورها امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این ها، از جمله مزایای داشتن کارت بازرگانی امکان شرکت در نمایشگاه های تجاری خارجی و سایر رویدادهای تجاری میباشد. اشخاص حقیقی و حقوقی که موفق به دریافت این کارت شده‌اند میتوانند عضو اتاق بازرگانی شوند و از مزایای آن بهره مند شوند، با تجار و بازرگانان خارجی در ارتباط باشند و از یارانه صادرات بهره مند شوند.

اگر قصد دریافت کارت بازرگانی را دارید، باید از طریق وزارت بازرگانی نسبت به اخذ آن اقدام نمایید؛ البته ادارات مختلفی نظیر اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی هم در این پروسه دخیل میباشند. در اولین گام از مراحل دریافت کارت بازرگانی باید وارد سامانه توسعه تجارت یا سایت اتاق بازرگانی شوید. سپس کافی است وارد بخش عضویت کارت بازرگانی شوید و درخواست خود را جهت صدور کارت ثبت نمایید. پس از این که نوع کارت بازرگانی مورد نظر خود را در این بخش انتخاب کردید، کافی است اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. توجه داشته باشید برای دریافت کارت بازرگانی به مدارکی نظیر کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، گواهی سوء پیشینه و.. نیاز دارید.

پکینگ لیست چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

تسلط بر تمامی اسناد و مدارک ترخیص کالا به ویژه اسناد حمل مانند پکینگ لیست یا فهرست عدل بندی تاثیر بسزایی بر کاهش هزینه ها و البته مدت زمان ترخیص کالا از گمرک خواهد شد. اگر عملیات گمرکی کالا را به ترخیص کار معتبر گمرکی بسپارید، دیگر نگرانی بایت تهیه درست و بادقت مدارک ترخیص کالا نخواهید داشت، اما در هر حال پیشنهاد میشود که اطلاعات کافی درباره جزئیات اسناد و مدارک مورد نیاز داشته باشید. پکینگ لیست همانند پروفرما از جمله اسنادی است که توسط فروشنده یا فرستنده کالا صادر میگردد و جزئیاتی درباره کالا و نوع بسته بندی در محموله را شامل میشود.

در واقع پکینگ لیست یا فهرست عدل بندی سندی است که در آن مشخصاتی مانند جزئیات ظاهری و محتویات هر بسته از یک بارنامه (در صورت تنوع محصولات ارسال شده) قید میشوند. با توجه به این که این سندی حاوی اطلاعات مشروح یک محموله میباشد، ماموران گمرکی از پکینگ لیست برای ارزیابی و بررسی دقیق کالا هنگام ترخیص کالا استفاده میکنند. علاوه بر این، لیست عدل بندی برای بازرسی کالا توسط شرکت بازرسی و ترخیص محموله از گمرک مبدا نیز ضروری میباشد. برخی از مهمترین اطلاعاتی که باید در پکینگ لیست درج شوند عبارتند از:

  • نام و ادرس فرستنده کالا
  • نام و ادرس گیرنده کالا
  • کشور مبدا (بارگیری)
  • کشور مقصد (تخلیه بار)
  • شماره ردیف
  • شماره LC درصورت استفاده از گشایش اعتبار اسنادی
  • اطلاعات پروفرما
  • شیوه پرداخت وجه
  • شماره کانتینر
  • شرح مشخصات کالا
  • وزن خالص و ناخالص کالا
  • ابعاد کالا و بسته بندی ها
  • شماره یا علامت بسته
  • توضیحات و مشخصات فنی کالا
  • تعداد کالا
  • و..

پروفرما اینویس و چرا به آن نیاز دارید؟

پروفرما اینویس یا پیش فاکتور را میتوان اولین سندی که در هر معامله تجاری توسط فروشنده صادر میگردد، در نظر گرفت. زمانی که طرفین معاملات تجاری یعنی خریدار و فروشنده به توافق هایی در خصوص شیوه پرداخت، تحوه حمل و نقل کالا، هزینه ها، وزن و مقدار، نوع کالا و.. میرسند، فروشنده موظف است چنین سندی را برای خریدار ارسال کند تا او نیز از جزئیات قرارداد مطلع و بررسی های لازم را انجام دهد. برخورداری از پروفرما اینویس تقریبا برای تمام فعالیت های بازرگانی از جمله ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و سایر گمرکات الزامی است و بدون وجود آن قادر به انجام مراحلی نظیر ثبت سفارش کالا، خرید سهم از سیستم های بانکی و.. نخواهید بود.

برای بیان دقیق تر باید بگوییم، زمانی که بررسی ها و ارزیایی های لازم را برای میزان مورد اعتماد بودن فروشنده و شیوه فروش آن حاصل کردید، به عنوان خریدار کالاهای مورد نظر از فروشنده درخواست خواهید کرد تا فهرستی از قیمت، شرایط پرداخت وجه و.. را در اختیار شما قرار دهد. شما میتوانید از چندین فروشنده‌ای که در نظر دارید، پروفرما اینویس را برای بررسی های لازم دریافت کنید؛ درواقع محدودیت و تعهدی دراین میان وجود ندارد. همچنین توجه داشته باشید که پروفرما برای اطلاع خریدار از مواردی همچون قیمت واحد، قیمت کلی، شرایط فروش، نوع ارز، شیوه پرداخت وجه، مبدا تولید کالا، سازنده و.. صادر میگردد؛ به همین منظور اطلاعاتی که دراین سند درج میشوند، شامل موارد زیر است:

  • اعتبار پروفرما اینویس : مدت زمانی که پروفرما دارای اعتبار است، خریدار میتواند آن را تائید و معامله را ادامه دهد. اگر در طول مدت زمان اعتبار پیش فاکتور اقدامی از سوی خریدار صورت نگیرد، باید مجددا درخواست صدور پروفرما اینویس نمایید.
  • جزئیات کالا : نوع، جنس، تعداد و نام کالا و سایر جزئیات باید به طور دقیق در پروفرما درج شوند تا از هر گونه مشکل و ابهاتی در آینده جلوگیری شود.
  • کرایه و روش حمل کالا : حمل و نقل کالاهای وارداتی بخش مهمی از فعالیت های تجاری است؛ در نتیجه لازم است مشخص شود که مسئولیت حمل کالا به عهده فروشنده است یا خریدار.
  • قیمت کالا : در پروفرما اینویس لازم است قیمت هر کالا به طور دقیق نوشته شود. همچنین قیمت کل کالاها محاسبه و درج شود.
  • شیوه پرداخت وجه : نحوه و روش پرداخت هزینه کالا (خرید به روش حساب باز یا نسیه، پیش پرداخت، برات اسنادی یا گشایش اعتبار اسنادی) باید در پروفرما مشخص شوند.
  • نحوه بسته بندی کالا : از اهمیت بسته بندی مناسب کالا چه از لحاظ امنیت و چه از نظر بازاریابی محصول در کشور هدف نمیتوان چشم پوشی کرد؛ بنابراین جزئیات بسته بندی کالا باید در پروفرما اینویس قید شوند.
  • و….

بررسی بارنامه در حمل دریایی

اگر افرادی که حمل بار دریایی را برای نقل و انتقال کالاهای خود انتخاب میکنند، یکی از گمرکات دریایی جنوب کشور مانند ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر بندرعباس، گمرک شهید رجایی، ترخیص کالا از گمرک خرمشهر و.. را انتخاب میکنند. در صورتی که قصد حمل و نقل دریایی محموله وارداتی خود را دارید، به احتمال زیاد با اصطلاح بارنامه دریایی تا حدودی اشنا شده‌اید. پیش از آن که به معرفی بارنامه دریایی و انواع آن بپردازیم، بهتر است با سندی تحت عنوان بارنامه به طور دقیق تر اشنا شوید. بارنامه از جمله اسنادی است که توسط شرکت حمل کننده کالا صادر میگردد و نشان دهند مبدا و مقصد حمل محموله میباشد. معمولا نوع بارنامه ها براساس نوع وسیله حمل کننده مشخص میشود و حاوی اطلاعاتی درباره نوع حمل و نقل، وسیله حمل کننده و کالا است.

زمانی که کالا توسط فرستنده به متصدی حمل تسلیم شود، این سند توسط شرکت حمل کننده صادر خواهد شد؛ در نتیجه صدور بارنامه به نوعی رسید دریافت کالا محسوب میشود. علاوه بر این موارد، توجه داشته باشید که پس از صدور بارنامه، هرگونه ادعائی خلاف مندرجات بارنامه پذیرفته نخواهد بود؛ زیرا صدور این سند به منزله توافق طرفین بر تمامی موارد قید شده در بارنامه میباشد. تمام این تعاریف برای انواع بارنامه مانند بارنامه دریایی صدق میکند و تنها تفاوت در این است که بارنامه دریایی توسط شرکت کشتیرانی یا نماینده آن پس از دریافت بار صادر خواهد شد. بارنامه دریایی شامل اطلاعاتی نظیر نوع کالا، مقدار و وزن کالا، هزینه حمل و نقل، مبدا حمل کالا، مقصد دریافت بار، شرایطتوافقشده بین شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی و.. است و انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:

  • بارنامه مستقیم (Direct B/L) : بارنامه دریایی مستقیم زمانی صادر خواهد شد که در طول مسیر مبدا تا مقصد حمل، وسیله حمل کننده تغییر نکند.
  • بارنامه چارتر (Charter Party B/L) : این نوع از بارنامه دریایی نشانه حمل کالا توسط کشتی اجاره‌ای و دربست میباشد.
  • بارنامه دریایی سراسری (Through B/L) : بارنامه دریایی سراسری دقیقا نقطه مقابل بارنامه مستقیم میباشد.
  • بارنامه حمل مرکب فیاتا (B.L) : در این نوع بارنامه دریایی قید شده که علاوه بر کالا، مسئولیت تمام خدمه کشتی برعهده شرکت حمل کننده کالا میباشد.
  • بارنامه سرویس های منظم دریایی (Liner B/L) : این نوع بارنامه دریایی برای کشتی هایی صادر میگردد که برنامه مشخصی برای حرکت دارند.
  • بارنامه دریایی ترانشیپ (Transshipment Bill of Lading) : بارنامه دریایی ترانشیپ شباهت زیادی به بارنامه مستقیم دارد.\

آشنایی با خدمات گروه ققنوس ترخیص جهت ترخیص کالا از گمرکات کشور

ققنوس ترخیص یکی از شرکت های معتبر فعال در حوزه ترخیص کالا از اغلب گمرکات کشور است که خدمات نخصصی را در زمینه ترخیص کالا و حق العملکاری گمرک به تجار و وارد کنندگان عزیز ارائه میکند. ققنوس ترخیص به عنوان کارگزار رسمی گمرک با برخورداری از پروانه حق العمل کاری، امادگی انجام صفر تا صد مراحل ترخیص کالا و تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی شما در گمرکات کشور را دارا میباشد. قطعا میدانید که واگذاری امور گمرکی به افراد باتجربه و متخصص در این حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در نتیجه شما میتوانید کلیه عملیات گمرکی کالاهای خود را به کارشناسان ما در ققنوس ترخیص واگذار کنید.

تیم ترخیص کار مجرب ققنوس ترخیص با تسلط بر تمامی قوانین و مقررات گمرکی، بخشنامه های جدید، تعرفه های گمرکی، اسناد و مدارک مورد نیاز و.. آمادگی انجام صفر تا صد پروسه ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر، شهید رجایی بندرعباس، ترخیص کالا ازگمرک فرودگاه امام خمینی، بندر امام خمینی، گمرک سلفچگان و.. میباشند. از دیگر خدمات تخصصی که توسط ققنوس ترخیص به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه میگردد، موارد زیر میباشند:

  • انجام تمامی تشریفات گمرکی مانند ترخیص کالا به صورت واردات قطعی و واردات موقت
  • انجام ثبت سفارش بازرگانی
  • تخصیص ارز و مجوزهای بانک مرکزی
  • ترانزیت داخلی و خارجی و حمل و نقل کالاهای مرجوعی و صادراتی
  • اخذ مجوزها و معافیت های گمرکی
  • ترخیص کالاهای قبض شده در گمرک در سریع ترین زمان ممکن

جمع بندی

بندر شهید باهنر جزو فعال ترین بنادر جنوب کشور و سومین بندر صادراتی کشور میباشد که سالیانه حجم بالایی از کالاهای وارداتی و صادراتی گمرک را مدیریت میکند. با توجه به این که بندرهای جنوب کشور به ویژه گمرک بندر شهید رجایی و گمرک شهید باهنر بندرعباس از اهمیت بسیار بالای در زمینه اقتصاد و تجارت کشور برخوردار هستند و حجم بالایی از ترانزیت کالا، واردات و صادرات کالا در این گمرکات صورت میگیرد، حضور تیم ترخیص کار حرفه‌ای و کارآزموده قطعا تاثیر چشمگیری بر روند ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر و شهید رجایی خواهد داشت. کارشناسان و ترخیص کاران ققنوس ترخیص در این بنادر آماده هستند تا بهترین و تخصصی ترین خدمات را ترخیص انواع کالاها به وارد کنندگان و نجار عزیز بدون هیچ گونه مشکلی ارائه دهند. اگر محموله شما به هر یک از گمرکات کشور وارد شده یا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

هزینه ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر، مانند دیگر گمرکات به فاکتورهای گوناگونی مانند تعداد بسته ها، حجم کالا و نوع کالا بستگی دارد. لازم است بدانید که قیمت تمام شده کالاهای وارداتی بر اساس مجموع هزینه‌های بیمه، کرایه حمل و نقل محاسبه می‌گردد که این هزینه به عنوان ارزش سیف کالای مورد نظر شناخته می‌شود. همچنین جهت محاسبه نهایی هزینه ترخیص بایستی ارزش سیف کالا را در نرخ رسمی ارز ضرب گردد و همچنین در نهایت باید در حقوق ورودی گمرک که ۲۲ درصد ارزش کل کالا نیز ضرب شود.

گمرک شهید باهنر با داشتن جرثقیل های بزرگ عمل جابجایی و حمل کانتینرها را بسیار آسان و راحت کرده است. همچنین یکی دیگر امکانات مهم گمرک شهید باهنر پهلوگیری کشتی های عظیم‌الجثه در اسکله های متعدد میباشد و نیز تمامی ترمینال های بندر گمرک شهید باهنر از امکانات خوب و پیشرفته‌ای برخوردارند که عمل ترخیص بار دریایی را برای تاجران و بازرگانان آسان کرده است .

از میان مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ترخیص کالا، وجود کارت بازرگانی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که کارت بازرگانی به عنوان معتبرترین مدرک قانونی جهت ورود به دنیای تجارت در نظر گرفته می‌شود. در واقع جهت انجام تمامی امورات مربوط به ترخیص کالا بایستی کارت بازرگانی، اخذ گردد و داشتن کارت بازرگانی به عنوان اولین مرحله از فرآیند واردات و صادرات کالا در نظر گرفته می‌شود و بدون آن قادر به واردات و صادرات کالای تجاری نخواهید بود.

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر نیازمند انجام مراحل و تشریفات گمرکی و اداری خاص خود می‌باشد. که هر کدام از این مراحل به نوبه خود وقت گیر خواهد بود. پروسه اخذ مجوزات لازم جهت ترخیص کالا نسبت به سایر مراحل به زمان بیشتری نیاز دارد و یکی از اصلی ترین دلایلی است که موجب توقف کالا در گمرک می‌شود. اما شما می‌توانید با برنامه ریزی دقیق زمان ترخیص کالا را از گمرک شهید باهنر مدیریت کنید.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر همانند سایر گمرکات بایستی توسط، صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی اخذ گردد که شامل موارد زیر می‌شود.

اخذ مجوز ثبت سفارش
تنظیم اظهارنامه گمرکی
بارنامه
قبض انبار
اسناد ترخیصیه
پروفرما
فهرست عدل بندی
بیمه نامه
و ...
همچنین مدارکی که مربوط به صاحب کالا می‌شود شامل اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی کارت بازرگانی می‌شود.

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر مانند سایر گمرکات ملزم به انجام مراحلی مانند پرداخت هزینه های گمرکی، جابجایی و حمل کالا، تحویل کالا و ... می‌باشد . چرا که هر کالایی که قرار است وارد کشور شود یا از آن خارج شود، باید سلسله‌ای از مراحل متعدد را طی کند که جهت انجام درست این مرحله بایستی با قوانین گمرکی آشنایی کامل داشته باشید. همچنین انجام درست این تشریفات نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. از این رو بهتر است تا انجام امور را به ترخیص کاران بسپارید تا از ایجاد هر مشکلی جلوگیری به عمل آید.

لازم است بدانید که هرمزگان دارای بیش از ۲۰ فعال می‌باشد، که گمرک شهید باهنر یکی از این گمرکات فعال می‌باشد، که در شمال تنگه هرمز و در شهر بندرعباس واقع شده است. گمرک شهید باهنر به عنوان یکی از مهم‌ترین گمرکات استان بندرعباس به شمار می رود و از آنجا که هرمزگان از معادن گاز و نفت زیادی برخوردار است، وجود این گمرک به علت موقعیت مناسب، بسیار به صرفه و مهم است. همچنین در گمرک شهید باهنر تمامی امورات مربوط به واردات، صادرات، ترانزیت و مسافربری انجام می‌گیرد.

جهت ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر نیازمند انجام مراحلی می‌باشید. که این مراحل شامل ثبت اظهارنامه گمرکی، اخذ مجوزات لازم جهت ثبت سفارش کالا، تهیه اظهارنامه کالا، تهیه اسناد مورد نیاز برای ترخیص مانند قبض انبار، بارنامه ، پیش فاکتور خرید کالا و ... می‌شود. سپس بایستی کالا مورد تایید ماموران گمرکی قرار بگیرد و اسناد مربوط به بیمه کالا نیز کنترل گردد تا در مرحله نهایی کالا اجازه خروج از انبار گمرکی را به دست آورد.

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر مزایای متعددی را برای بازرگانان به همراه دارد که مهمترین مزایا عبارتند از:

گمرک شهید باهنر فعالیت گسترده ای در زمینه صادرات و واردات کالا دارد.
دسترسی داشتن به آبهای آزاد خلیج فارس و همچنین دریای عمان
داشتن فعالیت گسترده در زمینه واردات و صادرات محصولات کشاورزی و میوه و تره بار
نزدیک بودن به مراکز درمانی، فرودگاه و راه‌آهن اتصال به شبکه راه‌های بین المللی خارجی و داخلی

لیست کالاهایی که به شکل اختصاصی از گمرک شهید باهنر ترخیص می‌شوند عبارتند از؛

ترخیص انواع محصولات بهداشتی و آرایشی انواع ماشین آلات مستعمل راهسازی
انواع خودرو
انواع پارچه و ابریشم
انواع اسباب بازی
انواع چسب، لاستیک
انواع لوازم خانگی
تلفن همراه
کالاهای خاص نظامی
و...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
خانهفرم استعلامتماس با ما
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x