ترخیص کالا از گمرک شهریار

به خدمات ترخیص کالا از گمرک شهریار نیاز دارید؟ در هر مرحله ای از واردات کالا هستید، ققنوس ترخیص با سال ها سابقه فعالیت در زمینه انجام حق العملکاری رسمی گمرک همراه تجار و بازرگانان گرامی است. در سال های اخیر، تشریفات ترخیص کالا از گمرک شهریار با استقبال زیادی از سوی واردکنندگان و صادر کنندگان کالا مواجه شده است، به احتمال بالا برای ترخیص بار از این گمرک با چالش های زیادی دشوار میباشید؛ از این رو، تیم مجرب ققنوس ترخیص با تسلط کامل بر پیچ و خم های ترخیص کالا از گمرک شهریار، آمادگی ارائه خدمات تخصصی ترخیص بار زمینی از این گمرک را با بهترین تعرفه و در کوتاه ترین زمان ممکن دارا میباشد.

ترخیص کالا از گمرک شهریار

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک شهریار

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک شهریار

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک شهریار

فهرست مطالب

ترخیص کالا از گمرک شهریار چیست؟

به تمامی مراحل برای دریافت و آزاد کردن کالا، ترخیص کالا گفته می‌شود. برای ترخیص کالا از گمرک شهریار مدارک شما از خرید تا بسته‌بندی و آزادسازی باید به صورت الکترونیکی و فیزیکی آماده باشند. در این صورت میتوان جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار اظهارنامه‌ای تنظیم کرد. توجه داشته باشید که در زمان خروج کالا از گمرک باید هزینه‌های کمکی مانند حمل و نقل، حقوق گمرکی، مالیات، سود بازرگانی کالا و … به وسیله صاحب کالا یا نماینده قانونی او پرداخت شود. ترخیص کالا از گمرک شهریار در عین سادگی امری تخصصی می‌باشد که در صورت عدم اطلاع از آن ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. توصیه می کنیم برای انجام این کار از افراد متخصص و وارد در این حوزه کمک بگیرید. ققنوس ترخیص آماده ارائه هرگونه خدمات از جمله ترخیص کالا به تجار و بازرگانان است.

مزایا استفاده از ترخیص‌کار برای ترخیص از گمرک شهریار

ترخیص‌کار گمرک فردی است که به تمامی قوانین و مقررات امور گمرکی ترخیص کالا از گمرک شهریار اطلاع دارد. تاجران می‌توانند با اعتماد به این افراد کالا‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه از گمرک ترخیص نمایند. درواقع ترخیص‌ کار به فردی گفته می‌شود که به تمامی امورات و تشریفات گمرکی آگاهی دارد و می‌تواند از صاحب کالا وکالت دریافت کند و به انجام کلیه مراحل گمرکی بپردازد.

ترخیص ‌کار گمرک می‌تواند فرد حقیقی یا حقوقی باشد. استفاده از ترخیص کار گمرک جهت انجام امور گمرکی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد و شما دیگر درگیر کارهای اداری نخواهید شد. امروزه ترخیص ‌کاران دارای پروانه معتبر از سازمان گمرک می‌باشند و به عنوان نماینده شرکت و با استفاده از وکالت‌نامه قانونی به ترخیص کالا از گمرک شهریار یا هر گمرک دیگری می‌پردازند. در حقیقت ترخیص‌کار یا حق‌العمل‌کار وجاهت قانونی دارد. استفاده از ترخیص‌کار، ترخیص کالا را از گمرک شهریار را برای شما بسیار راحت می‌کند.

البته توجه داشته باشید که ترخیص ‌کار و حق ‌العملکار تفاوت بسیار جزئی نسبت به هم دارند. ترخیص ‌کار اگر اقدام به دریافت مجوز و پروانه‌های کاری نماید، تبدیل به حق‌ العمل کار می‌شود. درواقع حق ‌العمل کار کسی است که با نام و نشان خود اما به نیابت از یک شخص یا شرکت دیگر به انجام ترخیص کالا از گمرک شهریار می‌پردازد. حق ‌العملکار در قبال کاری که انجام می‌دهد هزینه آن را دریافت می‌کند. همچنین حق‌العمل کار نماینده صاحب کالا نیست و وکالتی در انجام این کار ندارد؛ بلکه به نیابت از یک شرکت وارد عمل می‌شود.

ترخیص ‌کار از صاحب کالا وکالت دارد که تمامی امور ترخیص کالا را بنام صاحب کالا انجام داده و کالا را وارد می‌کند. صاحب کالا می‌تواند ترخیص‌کار را به عنوان نماینده مستقیم خود انتخاب کند. ترخیص ‌کار به نمایندگی از صاحب کالا اقدامات قانونی جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار یا هر گمرک دیگری را انجام می دهد اما در مقابل بدهی ها و اقدامات غیر قانونی تاجر مسئولیتی ندارد. در صورتیکه در روند ترخیص کالا مشکلی پیش آید، تاجر و بازرگان باید پاسخگو باشند. ترخیص‌کاران ققنوس ترخیص آماده ارائه خدمات ترخیص کالا به صاحبان کالا و تاجران می‌باشند.

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که هر تجار یا بازرگانی با آن روبرو می‌شود، مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار است. توجه به مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار یا گمرک دیگری در سوددهی تجاری و بازرگانی اهمیت بسیار زیاد دارد. در هنگام واردات و صادرات کالا، با مراحل متفاوتی از ترخیص کالا روبرو می‌شویم. هر یک از این مراحل بر اساس شرایط و قوانین، وقت و هزینه‌های بسیاری از ما می‌گیردو به همین دلیل باید پیش از انجام این کار از مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار اطلاع کامل داشته باشید.

واردات و صادرات مسئله‌ای است که همواره در رأس دولت‌های بزرگ قرار می‌گیرد. همچنین این تجارت نسبت به سایر تجارت‌ها، درآمد بیشتری نیز دارد. ترخیص کالا از گمرک شهریار دغدغه خیلی از وارد کنندگان و تجار بوده است. درصورتی که بلد راه نباشید، در انجام واردات و صادرات از گمرک شهریار با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شوید. بنابراین آشنایی با روند انجام این کار یکی از مسائل بسیار مهم است. اطلاع از مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار سبب می‌شود تا شما بتوانید یک برنامه‌ ریزی دقیق و اصولی داشته باشید و به سوددهی های بسیار زیاد برسید.

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار به عوامل مختلفی وابسته است و نمیتوان گفت که ترخیص کالا از گمرک شهریار یا هر گمرک دیگری چه مدت زمانی طول می‌کشد. کالاهای وارداتی چند روز پس از ورودشان به گمرک ترخیص می‌شوند. البته عواملی نیز در تعیین مدت زمان ترخیص از گمرک مؤثر هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. ترخیص کالا از گمرک شهریار طی مراحل خاص و روندهای قانونی انجام می‌گیرد. در هر یک از مراحل برای انجام این کار به مجوزهای مختلفی نیاز دارید که باید این مجوز‌ها را پیش از ورود کالا به کشور تهیه کنید.

اطلاعات بالا و افزایش روند سرعت کار

پس‌از بررسی کارشناسان ترخیص کالا از گمرک شهریار باید به زمان دریافت مجوزهای ترخیص بپردازید. با اخذ سریع مجوزها می‌توانید سرعت ترخیص کالا از گمرک شهریار را افزایش دهید. توجه داشته باشید که هرچه دریافت این مجوز‌ها به تعویق بیفتد، هزینه‌ها و جریمه‌های سنگینی را باید پرداخت کنید. بنابراین توجه به زمان ترخیص کالا و دریافت مجوزهای لازم در تسریع روند ترخیص کالا بسیار تاثیرگذار است. همچنین اطلاع از مدارک و اسناد لازم جهت ترخیص کالا می‌تواند سبب افزایش روند سرعت ورود کالا به کشور شود. شناخت مجوزهای مربوطه می‌تواند در زمان دریافت وم ترخیص کالا از گمرک شهریار بسیار تاثیر بگذارد.

استفاده از ترخیص کاران و افزایش روند سرعت کار

تصور کنید که در هنگام دریافت کالا از انبار متوجه می‌شوید که مجوزهای لازم جهت استاندارد کالا از لحاظ بهداشتی و سلامتی را دریافت نکرده‌اید. بنابراین زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار به تعویق می‌افتد و حتی ممکن است به پرداخت جریمه‌های گوناگون مجبور شوید. یکی از بهترین راه‌ها جهت کاهش مدت زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار این است که از ترخیص‌کاران، افراد حرفه‌ای و مورد اعتماد استفاده کنید. ققنوس ترخیص شرکت بازرگانی حرفه‌ای است که جهت انجام این کار از ترخیص‌کاران مجرب بهره گرفته است. این کار سبب افزایش سرعت روند ترخیص کالا از گمرک شهریار خواهد شد. با یک انتخاب صحیح می‌توانید کالا خود را سریع‌تر از موعد از گمرک ترخیص نمایید.

مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار

ترخیص کالا از گمرک شهریار با مزایای بسیاری همراه است. این گمرک به عنوان تنها گمرک زمینی و تجاری استان تهران که از گمرک غرب تهران، جنوب تهران و نمایشگاه‌ها متشکل شده است، فعالیت می‌کند. گمرک شهریار فضای زیادی برای تخلیه و بارگیری فعالیت‌های ترخیص کالا دارد. روند ترخیص کالا از گمرک شهریار به راحتی قابل انجام است. از مزایای بسیار مهم ترخیص کالا از گمرک شهریار میتوان به قرارگیری این گمرک در استان تهران و نزدیکی پایتخت اشاره کرد. همچنین گمرک شهریار به فرودگاه‌های بین ‌المللی مهرآباد و امام ‌خمینی نزدیک است و ترخیص کالا به راحتی انجام می‌گیرد.

امکان اتصال خطوط ریلی داخلی به شبکه سراسری راه ‌آهن کشور از دیگر مزایا بسیار مهم این گمرک است. در این گمرک استانداردهای ضریب بالا ایمنی و مراقبت از کالاها و انبارهای موجود به بهترین نحو ممکن انجام می‌گیرد. این گمرک به سیستم هوشمند برای اطفاء حریق مجهز است. انبارهای بزرگ جهت نگهداری کالا در این گمرک بسیار مشهور هستند. همچنین جهت جابجایی کالا از ماشین‌آلات بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. این گمرک از پرسنل حرفه‌ای و متخصص در تمامی بخش‌های آن استفاده کرده است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار

برای بسیاری از افراد ترخیص کالا از گمرک شهریار کاری سخت و طاقت‌ فرسا به نظر می‌رسد. درصورتی که قبل از انجام این کار در مورد مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار اطلاع داشته باشید. شما می‌توانید انجام این کار را برای خود کمی آسان‌تر کنید. به عنوان مثال می‌توانید از متخصصان ققنوس ترخیص در این حوزه کمک گرفته تا به اطلاعات جامع‌تری دست یابید. ققنوس ترخیص با استفاده از کارشناسان حرفه‌ای و مجرب به شما در تمام مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار کمک بسیار زیادی خواهد کرد. پروسه اخذ کالا از گمرک امری طولانی است که برای به ثمر رسیدن آن باید صبر و حوصله زیادی را به خرج دهید. در ادامه به مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار خواهیم پرداخت.

به همراه داشتن مدارک لازم ( لیست مدارک مورد نیاز )

یکی از مهم‌ترین موارد در ترخیص کالا از گمرک شهریار، به همراه داشتن مدارک لازم است. شما باید مدارک را به صورت کامل همراه خود داشته باشید تا روند ترخیص کالا به راحتی و بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای انجام شود. در هر مرحله از ترخیص کالا از گمرک شهریار از شما مدارک و مجوزهایی درخواست می‌شود. نبود یکی از این مدارک سبب ایجاد وقفه در ترخیص کالا از گمرک شهریار شده و فرآیند انجام کار را طولانی می‌کند. مهم‌ترین و اولین قدم در ترخیص کالا تکمیل مدارک مورد نیاز است.

از جمله مدارکی که در هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار به همراه داشتن آن الزامی است، میتوان به قبض انبار، مانیفست، بارنامه، ترخیصیه، ترخیصیه الکترونیک، قبض انبار الکترونیک، پکینگ و گواهی مبدأ اشاره کرد.

تنظیم اظهارنامه

اولین کاری که در هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار باید انجام دهید، تنظیم اظهارنامه است. اظهارنامه به ثبت کالاهای وارداتی و صادراتی گفته می‌شود. شما در هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار ابتدا باید به اظهار کالا خود بپردازید. این گمرک نمی‌داند که در بسته ‌بندی کالا چیست و صاحب کالا باید به معرفی کالا بپردازد. گمرک پس از معرفی صاحب کالا به اظهارات شما رسیدگی کرده و درصورتیکه در تعداد، ماهیت و ارزش کالا مغایرتی وجود نداشته باشد، می‌توانید مجوز ترخیص کالا را دریافت کنید. تنظیم اظهارنامه میتواند به وسیله صاحب کالا یا نماینده قانونی او انجام شود. همچنین کارشناسان ققنوس ترخیص در جهت تنظیم اظهارنامه راهنمایی لازم را به مشتریان ارائه خواهند کرد.

تنظیم عدل ‌بندی یا پکینگ لیست

پس از تنظیم اظهارنامه، باید به تنظیم عدل‌ بندی یا پکینگ لیست بپردازید. پکینگ لیست فهرست کل بار حمل‌ شده نشان دهنده مشخصات تجاری کالا است. در بسیاری از کشورها مانیفست به عنوان اظهارنامه ارائه می‌شود.

پرداخت صورتحساب و آپلود در سایت سازمان گمرک

پس از تنظیم عدل‌ بندی یا پکینگ لیست باید پرداخت صورتحساب جهت اخذ پروانه ترخیص کالا از گمرک شهریار انجام شود. پس از پرداخت صورتحساب باید مدارکی مانند گواهی مبدا، اظهارنامه ارزش و عدل ‌بندی را در سایت گمرک تهران آپلود کنید. آنچه در عدل‌ بندی باید ذکر شود، تعداد بسته، ارقام هر بسته، نوع بسته‌بندی، اندازه، وزن کالا و مشخصات سفارش فاکتور می‌باشد.

دریافت کوتاژ و پرداخت گمرکی

پس از پرداخت صورتحساب باید به تعیین سریال اظهارنامه یا کوتاژ بپردازید. شماره سریال اظهارنامه هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار امری بسیار مهم است. هر کالایی که در گمرک اظهار می‌شود، توسط سامانه‌ای قفل شده که به آن کوتاژ کردن گفته می‌شود. پس از انجام این کار در همان لحظه یک کد اختصاصی به اظهارنامه داده می‌شود. این کد شماره کورتاژ می‌باشد و شما برای انجام هر کاری در گمرک، نظیر ترخیص کالا از گمرک شهریار به شماره کورتاژ نیاز دارید. توجه داشته باشید که پس از گرفتن این شماره باید به پرداخت گمرکی بپردازید.

تعیین مسیر کالا توسط کارشناس مربوطه

پس‌از دریافت شماره کوتاژ، نوبت به تعیین مسیر توسط بازرسان و کارشناسان می‌رسد. این مسیرها با سه رنگ سبز، زرد و قرمز نمایش داده می‌شوند که با توجه به رنگ مسیر مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار یا هر گمرک دیگری متفاوت می‌باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این رنگ‌ها می‌پردازیم.

مسیر سبز

کالاهایی که نیاز به بررسی آزمایشگاهی، کسب استاندارد و مجوز ندارند، در مسیر سبز قرار می‌گیرند. درحقیقت کالاهایی که ارزش و تعرفه آن‌ها مغایرتی با میزان گفته شده ندارد نیز در این مسیر قرار می‌گیرند. هنگامیکه کالایی در مسیر سبز قرار گرفت، بدون تاخیر ترخیص می‌شود.

مسیر زرد

کالاهایی که نیاز به بررسی آزمایشگاهی دارند اما به دلیل سابقه ترخیص در کمتر از ۳ ماه گذشته ارزش کالا آن‌ها با میزان گفته شده مطابقت دارد، بدون نیاز به ارزیابی فیزیکی اجازه خروج می‌گیرند. این کالاها در مسیر زرد قرار خواهند گرفت.

مسیر قرمز

کالاهایی که در مسیر قرمز قرار می‌گیرند به بررسی در آزمایشگاه نیاز دارند. این کالا‌ها اسنادی کامل نداشته یا ارزش تعیین شده آن‌ها با ارزش‌های اظهارشده مطابقت ندارد.

اخذ مجوز‌های لازم جهت ترخیص کالا

پس از تعیین مسیر کالا، مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از گمرک شهریار باید دریافت شود .همچنین پس از جمع‌آوری مجوزها باید به کارهای صندوق رسیدگی کرده و یک پروانه الکترونیکی جهت پیگیری داشته باشید.

دریافت مجوز بارگیری و بیجک خروج از گمرک

در این مرحله اخذ مجوز بارگیری و بیجک یا بارنامه خروج از کالا امری بسیار مهم است. با استفاده از بیجک و بارنامه می‌توانید ثابت کنید که کالای مورد نظر برای شما است. درواقع این مجوز نوعی شناسنامه برای کالا شما محسوب می‌شود. در این شناسنامه نوع و مقدار کالا نیز مشخص شده است. شما باید بیجک را از اداره گمرک دریافت نمایید.

اقدامات نهایی جهت صدور مجوز خروج کالا

قدم بعدی پس از ترخیص کالا از گمرک شهریار، اخذ شناسنامه انبار با مشخصات پروانه است. پس از انجام تمامی مراحل، کارشناس مربوطه اطلاعات کالا را در درب خروج چک کرده و آن را با اظهارنامه تطابق می‌دهد. پس‌از تأیید تطابق کالا با اظهارنامه شما اجازه ترخیص کالا از گمرک شهریار را خواهید داشت.

موقعیت و اطلاعات تماس گمرک شهریار

آدرس و اطلاعات تماس گمرک شهریار به شرح زیر می‌باشد:

  • آدرس: تهران_ بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج)_ شهرک خلیج فارس_ بلوار خلیج فارس_ انتها خیابان بهشتی
  • تلفن: ۰۲۱۶۶۲۵۰۶۴۲
  • نمابر: ۰۲۱۶۶۲۵۰۶۳۲
  • کد پستی گمرک: ۱۳۷۹۶۵۶۴۱۱
  • پایگاه اینترنتی: tehran.pwcs.co.ir
  • پست الکترونیک: shahriar@pwcs.co.ir

لیست مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا

ترخیص کالا از گمرک شهریار براساس قوانین و مقررات خاصی انجام می‌گیرد. این قوانین و مقررات از تخلف در این زمینه جلوگیری می‌کند. در این صورت در تمامی مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک شهریار به مجوز و اسناد مختلف نیاز دارید. ارائه مدارک و اسناد موجب ثبت قانونی فعالیت‌های تجاری شما می‌شود. بنابراین در هر مرحله از ترخیص کالا از گمرک شهریار، جمع‌آوری اسناد و مدارک مختلف الزامی است. شما باید این مدارک و اسناد را به سازمان‌های مرتبط ارائه دهید. از جمله مهم‌ترین مدارک جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسناد مربوط به بارنامه
  • مجوزها و گواهی مبدا
  • برگه‌های ترخیصیه
  • فاکتورهای خرید کالا یا سیاهه خرید
  • برگه‌ها و اسناد پروفرما یا پیش‌فاکتور
  • نامه برات یا اسناد مربوط به اعلامیه‌های تامین ارز
  • لیست عدل‌بندی
  • اسناد و مجوزهای ثبت سفارش در سامانه تجارت
  • برگه‌های مربوط به بیمه حمل و نقل کالاها
  • برگه‌ها و اسناد مربوط به بیمه گمرکی کالاها
  • اسناد مربوط به پرداخت حقوق شرکت‌های حمل ونقل
  • پروانه بهره‌برداری کالا‌های شرکت‌های تولیدی
  • کاتالوگ‌ها و بروشورهای کالا
  • مجوز‌های ورود کالا به کشور
  • کارت بازرگانی تجار و بازرگانان
  • مجوز‌های قانونی مربوط به سلامت، بهداشت و استانداردهای کالاهای خارجی
  • مجوزهای ترخیص کالا از گمرک
  • کارت حق‌العمل کاری یا وکالت‌نامه قانونی برای ترخیص‌کاران و نمایندگان قانونی

صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک شهریار به زبان ساده

ترخیص کالا از گمرک شهریار با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب این گمرک و استفاده از خدمات آن در جهت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاهای وارداتی با مزایای بسیار زیادی برای تجار و بازرگانان همراه است. توجه داشته باشید که برای سرعت بخشیدن به امور تجاری بهتر است با مراحل و قوانین آشنا باشید. ققنوس ترخیص با استفاده از کارشناسان حرفه‌ای می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما بگذارد. ترخیص کالا از گمرک شهریار تقریبا مشابه با سایر گمرکات انجام می‌گیرد. شما پیش‌از مراجعه به اداره گمرک و ارائه اظهارنامه باید اسناد و مدارک لازم مورد نیاز گمرک شهریار را تهیه کنید و آن را به کارشناسان اداره گمرک شهریار ارائه دهید.

پس از دریافت مجوزهای ترخیص می‌توانید اقدام به ترخیص کالا از گمرک شهریار نمایید. اسناد و مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک شهریار شامل مجوزهای واردات کالا، پکینگ لیست، برگه‌های پروفرما یا پیش‌فاکتور، اظهارنامه‌های گمرکی، برگه‌های ثبت سفارش و .. می‌باشد. البته توجه داشته باشید که برای ترخیص کالا از گمرک شهریار می‌توان از یک ترخیص‌کار مجرب و باتجربه نیز استفاده کنید. جهت انجام این کار می‌توانید از ترخیص‌کاران مجموعه ققنوس ترخیص بهره ببرید. ققنوس ترخیص جهت ترخیص کالاهای وارداتی، ترخیص‌کاران حرفه‌ای استخدام کرده و خدمات بسیار مناسبی را در اختیار مشتریان می‌گذارد. جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار باید مراحل زیر را به صورت کامل طی کنید.

درخواست خرید کالا

هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار اولین گام درخواست خرید کالا توسط واحد طرح و توسعه به واحد سفارشات خارجی شرکت مربوطه است. البته این نحوه اقدام به خرید می‌تواند توسط یک شخص با سرمایه موردنظر انجام شود.

پیدا کردن فروشنده یا منبع یابی

برای اینکه بتوانید نسبت به خرید خود اطمینان داشته باشید، باید از فروشندگان یا تولیدکنندگانی که کالا خود را در بالاترین کیفیت ارائه می‌کنند، خرید کنید. روش‌های بسیار متنوعی برای پیدا کردن فروشنده موردنظر وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از تجربه‌های قبلی خرید خود بهره ببرید. تجربه‌های خرید از خرید‌های قبلی خود یا سایر تجار از فروشندگان اصلی حاصل می‌شود. هم چنین از طریق سرچ در گوگل می‌توانید به فروشندگان و تولیدکنندگان بسیار زیادی دسترسی داشته باشید. از دیگر روش‌های پیدا کردن فروشنده میتوان به اتاق‌های بازرگانی مستقر در هر استان اشاره کرد. این اتاق‌ها منابع بسیار خوبی برای پیدا کردن فروشنده و تولیدکنندگان کالا‌های مدنظر شما است. این مرحله از جمله مراحل مهم در ترخیص کالا از گمرک شهریار به شمار می‌رود.

درخواست کالا از فروشندگان کالا

فضا مجازی امکان یافتن آدرس فروش سایت فروشنده و تولیدکننده را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید از مدیر بازرگانی شرکت تولیدکننده بخواهید که کالا موردنظر شما را براساس نوع کالا، تعداد، چگونگی حمل، وزن و نحوه بسته‌بندی برای شما ارسال کند.

دریافت پیش ‌فاکتور

پس از درخواست شما فروشنده پیش‌فاکتور را مطابق با آنچه می‌خواهید، برای شما ارسال می‌کند در این پیش‌فاکتور مشخصات کالا موردنظر نوشته شده است. شما می‌توانید تمامی موارد نوشته شده را بررسی و پس از مطابقت آن را تایید نمایید.

واحد فنی درخواست کننده

در این مرحله پس از مطابقت دادن کالا درخواستی با پیش‌فاکتور باید واحد مربوطه تأییدیه لازم را انجام دهد. انجام این کار پیش از ترخیص کالا از گمرک شهریار اهمیت دارد.

تامین وجه کالا

توجه داشته باشید که کل مبلغ فاکتور باید قبل از تولید یا ارسال کالا از طرف فروشنده به شماره حساب اعلام شده در پیش‌فاکتور واریز شود. شما باید در این مرحله مبلغ موردنظر را به حساب نام برده شده ارسال کنید. پس از طی این مراحل، فروشنده کالا موردنظر را ارسال خواهد کرد. این نوع خرید روش خرید نقدی یا دیداری است. در روش خرید به صورت اعتبار اسنادی مقداری از مبلغ مطابق با درخواست فروشنده به عنوان پیش پرداخت به حساب او واریز می‌شود. پرداخت کامل وجه توسط خریدار به فروشنده در مرحله ساخت یا ارسال کالا انجام می‌گیرد. مبلغی که به عنوان پیش پرداخت به حساب فروشنده واریز می‌شود، ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ درصد است. این مرحله نیز یکی از مراحل مهم در ترخیص کالا از گمرک شهریار به شمار می‌رود.

ثبت نمایش کالا در کشور خریدار

یکی از مراحل مهم در ترخیص کالا از گمرک شهریار دریافت مجوز ورود کالا پس از ورود به کشور است. مجوز ورود برای تجار و واردکنندگان کالا صادر می‌شود. جهت دریافت این مجوز باید مراحل زیر را طی کنید:

تهیه پروفرما و درج اطلاعات در سیستم

ثبت اطلاعات و دریافت مجوزهایی مانند مجوز بهداشت، تجهیزات ناریه و ثبت پروفرما
پرداخت کارمزد ثبت سفارش و تأیید توسط بازرس و کارشناس مربوطه
مراجعه به سامانه جامع تجارت NTSW.ir برای دریافت مجوزهای ورودی لازم می‌باشد.

دریافت بیمه نامه حمل کالا

مطابق با قوانین اتاق بازرگانی بین‌المللی عقد قرارداد بیمه و هزینه‌های مربوط به آن برعهده خریدار بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. در هنگام تحویل کالا در محل کار باید ذکر نام محل مقرر انجام شود و خریدار با یکی از شرکت‌های بیمه مطابق پیش‌ فاکتور قراردادی داشته باشد. با رعایت این موارد ترخیص کالا از گمرک شهریار به آسانی انجام می‌گیرد.

انجام امور بانکی

پس از تعیین نوع پرداخت به فروشنده خریدار باید به بانک اعلام کند که حساب ارزی یا ریالی پول درخواست شده را برداشت کرده و قصد و به بانک تعیین شده در پیش‌فاکتور واریز کرده است. خریدار می‌تواند به صورت مبادله‌ای و متقاضی اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر و ترخیص کالا از گمرک شهریار نماید.

عقد قرارداد با شرکت بازرسی کالا

اگر خرید از طریق سیستم بانکی و به صورت اعتبار اسنادی باشند، بازرسی کالا به ۲ حالت انجام می‌گیرد. اولین مورد بازرسی کالا در خصوص تعداد و مقدار است و دیگری در خصوص ماهیت و تطابق کالا با درخواست خریدار است. در همه موارد بازرسی کالا باید مورد تأیید سازمان استاندارد باشد. توجه داشته باشید که نام شرکت‌های بازرسی مورد تایید در سایت بانک مرکزی ذکر شده‌اند که به وسیله کد مخصوص و تأیید شده توسط این بانک امکان تنظیم قرارداد با خریدار را دارند. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار است.

سفارش ساخت

یکی از مراحل مهم که در ترخیص کالا از گمرک شهریار انجام می‌گیرد، سفارش ساخت است. سفارش ساخت پس از انجام مراحل امور بانکی و ارسال مبلغ توسط خریدار به فروشنده انجام می‌گیرد. بانک مقصد به وسیله سوئیفت شرکت مورد نظر را دریافت کرده و به فروشنده ارسال می‌کند. سوئیفت نشان دهنده این است که مبلغ توافق شده به حساب موردنظر واریز شده است.

ارسال کالا توسط فروشنده

از دیگر مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار میتوان به ارسال کالا توسط فروشنده اشاره کرد. فروشنده می‌تواند در سوئیفت منتظر بماند تا مبلغ در حساب شرکت واریز شود. فروشنده پس از واریز مبلغ به حساب شرکت می‌تواند اقدام به ساخت و درنهایت ارسال کالا نماید. البته فروشنده قبل از واریز مبلغ به حساب شرکت نیز می‍‌تواند براساس حسن نیت و اعتماد، اقدام به ساخت کالا یا ارسال آن به بندر نماید. توجه داشته باشید که وزن ناخالص در اسناد بانکی بسیار اهمیت دارد وزن ناخالص تا ۵ درصد در سامانه بازرگانی قابل قبول است. درصورتیکه مقدار وزن ناخالص بیشتر از ۵ درصد باشد، ثبت سفارش باید اصلاح گردد.

بررسی اسناد حمل

در روند ترخیص کالا از گمرک شهریار، بررسی اسناد حمل بسیار مهم است. سند کپی انبار از طرف فروشنده و پیش فاکتور که در نزد خریدار است، باید با یکدیگر تطابق داشته باشند. در صورت عدم تطابق یا هرگونه اشتباه در این اسناد، خریدار باید این موضوع را به شرکت حمل کننده و فروشنده اعلام نماید. در این صورت از تبصره‌های لازم کمک گرفته می‌شود. درصورتیکه این موضوع در همان مرحله نخست اصلاح شود، ارسال کالا و ترخیص کالا از گمرک شهریار با کمترین هزینه انجام می‌گیرد.

تحویل کالا به گمرک موردنظر هنگامیکه کالا توسط شرکت حمل کننده به بندر ارسال و دریافت شد، شرکت حمل‌کننده از انبارداری قبض انبار دریافت می‌کند توجه داشته باشید که رسید انبار تا هنگامی‌که خریدار هزینه‌‎ها را پرداخت نماید، در اختیار شرکت حمل کننده است. خریدار کالا پس از تسویه با شرکت مربوطه می‌تواند بارنامه و قبض انبار را جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار دریافت نماید.

پس از طی مراحل گفته شده زمان آن رسیده است که اقدام به ترخیص کالا از گمرک شهریار نمایید. ترخیص کالا هنگامی انجام پذیر است که شما تمام تسویه‌های لازم را با شرکت حمل و نقل انجام داده و قبض انبار و سایر اسناد مربوطه را از انبار گمرک دریافت نمایید. همچنین خریدار باید مجوز مراحلی را که جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار لازم است را پشت سر بگذارد. با اخذ مشاوره از ققنوس ترخیص، کارشناسان مربوطه تمامی مراحل را به طور کامل در اختیار شما می‌گذارند.ی

هزینه‌ها و تعرفه ترخیص کالا از گمرک شهریار

هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار، هزینه‌هایی است که در هنگام عملیات گمرگی از صاحب کالا اخذ می‌گردد. این هزینه ها شامل انبارداری، باربری، تخلیه، کارشناسی کالا، تعرفه آزمایشگاهی و … می‌با‌شد. این هزینه‌ها باید توسط صاحب کالا پرداخت شوند. همچنین هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک شهریار به شکل مستقل و مجزا از حقوق ورودی دریافت می‌گردد. هزینه ترخیص کالا شامل هزینه‌های متفاوتی است که اطلاع از آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

در برخی مواقع به دلیل هزینه بالا ترخیص کالا از گمرک شهریار بازرگانان و تاجران باید کالا را در مدت زمان بیشتری در انبار نگه دارند. این موضوع سبب هزینه بیشتر ترخیص کالا از گمرک شهریار می‌گردد. بنابراین بهتر است پیش از ورود به حوزه صادرات و واردات از هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک شهریار اطلاع داشته باشید. توجه داشته باشید که هزینه ترخیص کالا در همه گمرکات کشور یکسان بوده و مطابق با قوانین سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

منظور از هزینه ‌های گمرکی مبالغی است که به منظور خدمات ارائه شده باید به گمرک پرداخت شود. این خدمات همانطور که پیش از این اشاره کردیم، شامل بارگیری، تخلیه، باربری، کارشناسی کالا، انبارداری، تعرفه‌های آزمایشگاهی و … می‌باشد. هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک شهریار توسط هیئت وزرا مشخص شده و به گمرک کشور ابلاغ می‌شود. سازمان گمرک وظیفه دارد که براساس تعرفه‌های تعیین شده از بازرگانان و صاحبان کالا مبالغ مربوطه را دریافت نماید. جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار و تحویل کالا پرداخت این هزینه‌ها ضروری است.

لیست کالا‍‌های وارداتی و صادراتی از طریق گمرک شهریار

کالا‌های بسیاری از گمرک شهریار وارد و صادر می‌شود. از جمله کالا‌های رایج جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نخ و پارچه
  • ماشین‌آلات نو و استوک
  • تلفن همراه و لوازم جانبی آن
  • چسب
  • فرآورده‌های مشتق نفت و گاز
  • پوست و چرم
  • کالا‌های سفارتخانه‌ها
  • فرش ماشینی
  • ترخیص کالا از گمرک شهریار

تعرفه گمرکی چیست؟

یکی از موارد بسیار مهمی که در بحث ترخیص کالا از گمرک شهریار زیاد به گوش می‌رسد، اصطلاح تعرفه گمرکی است. به معیار رقم یا عددی برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار، تعرفه گمرکی گفته می‌شود. درحقیقت مالیاتی که دولت هنگام ترخیص کالا دریافت می‌کند، تعرفه گمرکی یا حقوق گمرکی گفته می‌شود. تعرفه گمرکی در ترخیص کالا از گمرک شهریار بسیار اهمیت دارد. درحقیقت این تعرفه میزان حقوق ورودی قابل پرداخت جهت ورود کالا است. تعرفه گمرکی مبتنی بر سیستم و روش‌های خاصی مانند اداره گمرک، آمار حمل و نقل و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان ققنوس ترخیص می‌توانند اطلاعات جامع‌تری را در مورد تعرفه گمرکی در اختیارتان بگذارند.

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار باید داشته باشید. براساس قوانین و مقررات گمرک کشور هر فردی اعم از حقیقی و حقوقی برای انجام معادلات بازرگانی، صادرات و واردات به کارت بازرگانی نیاز دارد. همه افراد می‌توانند اقدام به واردات و صادرات کالا نمایند. توجه داشته باشید که این کارت را هم می‌توانید به عنوان مدیر عامل و هم به عنوان تاجر دریافت کنید. کارت بازرگانی کاربردهای بسیار زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این کارت ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات کشور جهت واردات اجناس از بنادر و مناطق آزاد کشور است.

داشتن این کارت امری بسیار مهم است. همچنین صادرات کالاهای مجاز و تعیین شده به کشورهای خارجی نیازمند داشتن این کارت است. اگر کارت بازرگانی تجاری دارید، می‌توانید در زمینه واردات یا صادرات کالا اقدام به فعالیت کنید. همچنین می‌توانید به ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک شهریار یا دیگر گمرکات کشور بپردازید. از دیگر کاربردهای این کارت میتوان به واردات از بنادر، مناطق مختلف کشور و حق‌العمل کاری اشاره کرد. ترخیص‌کاران مجموعه ققنوس ترخیص با در دست داشتن این کارت، ترخیص کالا از گمرک شهریار را برای شما آسان‌تر می‌نمایند.

پروفرما یا فاکتور خرید چیست؟

اگر از آن دسته افرادی باشید که در حوزه واردات، صادرات و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات کشور فعالیت می‌کنید، حتما اصطلاح پروفرما یا فاکتور خرید به گوشتان خورده است. پروفرما یا فاکتور خرید به سندی گفته می‌شود که واردکننده با هدف اقدامات اولیه از مراحل واردات کالا از فروشنده تقاضا می‌کند. فاکتور خرید شامل مشخصاتی نظیر تعداد، نوع، جنس، قیمت واحد، قیمت کل، زمان تحویل کالا و … می‌باشد. با استفاده از این سند لیست خریدهای خریدار مشخص می‌شود و می‌تواند به صورت واضح ثبت گردد. توجه داشته باشید که پروفرما به طور معمول در حوزه واردات کالا کاربرد دارد و واردکننده از این فاکتور جهت ارزیابی شرایط فروشنده، اخذ مجوزهای لازم و اقدامات مربوط به ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات استفاده می‌کند. پروفرما شرایط مشخصی ندارد و براساس قرارداد و توافق میان ۲ طرف اطلاعاتی به این اصل سند اضافه یا کم می‌شود. به طورکلی پروفرما شامل اطلاعاتی نظیر فروشنده، خریدار، کالاهای خریداری شده و نحوه تجارت آن‌ها می‌باشد.

صدور پیش فاکتور

همانطور که اشاره کردیم، پروفرما اولین سند معامله بین‌المللی است که در زمینه ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات بسیار مهم است. قراردادهای تجاری بنا به درخواست فروشنده و خریدار در این فاکتور تنظیم شده و به ثبت می‌رسد. پیش فاکتور یا پروفرما در مراحل مختلف واردات کالا نظیر ثبت سفارش، اعتبار اسنادی و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات بسیار اهمیت دارد. برای دستیابی به این گواهی نیازی نیست اقدامات سخت و پیچیده‌ای را انجام دهید؛ بلکه تنها کافی است با توجه شرایط موردنظر و توافقات نهایی از فروشنده درخواست نمایید تا سندی را با اطلاعات دقیق از شرایط طرفین و مشخصات کالای خریده شده تهیه کرده و در اختیار شما بگذارد.

در این صورت تجارت شما آغاز شده و می‌توانید به انجام معاملات بین‌المللی بپردازید. جهت دریافت پیش فاکتور به اخذ مجوز نیاز ندارید بلکه تنها کافی است با فروشنده هماهنگ باشید و پرداخت‌های لازم را انجام دهید. فروشنده براساس قوانین داخلی کشور و شرایط طرفین این سند را تنظیم کرده و به صورت قانونی به ثبت می‌رساند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پروفرما یا فاکتور خرید شکل یکپارچه‌ای ندارد و بر اساس نیاز فروشنده و خریدار تنظیم می‌شود. به طورکلی موارد زیر در این سند نوشته شده و به ثبت می‌رسد:

  • تاریخ صدور پروفرما به وسیله فروشنده
  • نام و آدرس کامل فروشنده
  • نام و آدرس کامل خریدار
  • مشخصات کالا نظیر کیفیت تعداد مقدار وزن خالص وزن ناخالص و کمیت
  • ذکر شماره تعرفه گمرکی کالا
  • مبلغ پیش فاکتور با تعیین نوع ارز، تفکیک قیمت خالص کالا، قیمت بسته بندی، ابعاد و قیمت حمل کالا
  • نحوه خرید طبق اینکوترمز
  • مبدا و مقصد نهایی کالا
  • زمان تعیین شده تحویل کالا
  • تعیین وسیله حمل کالا و نحوه انتقال کالا از وسیله‌ای به وسیله دیگر
  • نحوه پرداخت وجه کالا
  • مسائل مربوط به بازرسی کالا
  • کشور سازنده
  • مهلت اعتبار پیش فاکتور
  • آموزش و خدمات پس‌از فروش
  • گواهی‌های لازم مانند لیست بسته بندی و شرایط گواهی مبدا
  • اسناد مورد درخواست خریدار

آشنایی با تخصیص ارز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار

تهیه ارز برای انجام معاملات وارداتی و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات یکی از مهم‌ترین مراحلی است که هر بازرگان و تاجر باید به آن بسیار توجه کند. شما برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی در زمینه واردات کالا به ارز قابل قبول فروشنده نیاز دارید. در صورت بی‌دقتی و غفلت در زمینه تخصیص ارز وارداتی ممکن است سرمایه خود را از دست دهید. بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی با کارشناسان و افراد حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. کارشناسان مجرب ققنوس ترخیص آماده ارائه مشاوره به شما بازرگانان و تجار عزیز می‌باشند.

تخصیص ارز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار ازجمله اقدامات دستگاه‌های دولتی است که جهت ارائه خدمات به تجار و واردکننده کالا به کشور در مراحل واردات کالا انجام می‌دهند. دستگاه دولتی با ارائه و تخصیص ارز وارداتی سعی دارد که بستر مناسبی را برای تجار و بازرگانان فراهم کند تا آنان بتوانند مراحل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات کشور را بهتر و سریع‌تر انجام دهند. تخصیص ارز وارداتی توسط دولت سبب کاهش سرمایه اولیه برای واردات کالا می‌شود. درنتیجه تجار و بازرگانان می‌توانند راحت‌تر به انجام معاملات بین‌المللی بپردازند. با توجه به نوسانات شدید ارز و بالا رفتن قیمت‌ها ریسک انجام معاملات بین‌المللی و واردات کالا افزایش یافته است.

در این صورت افراد کمتر به واردات کالا علاقه نشان می‌دهند. دولت با تخصیص ارز وارداتی برای ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات کشور سعی دارد که تجار را به انجام معاملات بین‌المللی تشویق نماید. آنچه برای تجار و بازرگانان بسیار اهمیت دارد، چگونگی اطلاع از نحوه تخصیص ارز وارداتی است. در این راستا افراد حرفه‌ای و کارشناس می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما بگذارند. همچنین کارشناسان ققنوس ترخیص می‌توانند اطلاعات بسیار جامعی را در مورد طرح تخصیص ارز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار در اختیار تجار و بازرگانان قرار دهند.

دریافت ارز وارداتی

تهیه ارز یکی از مهم‌ترین مراحل در زمینه واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات کشور است. واردکننده کالا پس از توافق با فروشنده در مورد چگونگی پرداخت هزینه‌های کالا و نوع ارز توافق می‌کند. تهیه ارز جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات و واردات کالا به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. استفاده از ارز وارداتی می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های اولیه و واردات کالا کمک بسیار زیادی کند. دولت جهت واردات برخی کالا‌های اساسی به تخصیص ارز پرداخته است. با این اقدام دولت بستر مناسبی برای واردات کالا در کشور فراهم شده است. تاجران و بازرگانان سعی دارند با استفاده از این نوع ارز، هزینه‌ها و سرمایه‌های اولیه خود را کاهش داده و بتوانند سود بیشتری را کسب کنند.

شما می‌توانید ارز وارداتی را به روش‌های مختلف تهیه کنید. به عنوان مثال میتوان به سامانه نیما مراجعه کرده و اقدام به دریافت ارز وارداتی نمایید. با مراجعه به سامانه اینترنتی بدون مراجعه حضوری به سازمان‌های مربوطه می‌توانید به دریافت ارز وارداتی سریع‌تر از روش‌های دیگر بپردازید. توجه داشته باشید که تخصیص ارز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار به مجوزها و گواهی‌های نیاز دارد تا قانونی بودن مراحل واردات کالا اثبات شود. درنتیجه سامانه‌های الکترونیکی نظیر نیما می‌توانند در دریافت سریع‌تر ارز وارداتی به شما بسیار کمک کنند.

همانطور که می‌دانید، جهت واردات کالا به مجوز اولیه نیاز دارید. شما می‌توانید از طریق مراجعه به سامانه جامع تجارت آن را دریافت نمایید. مجوز ثبت سفارش توسط سازمان ثبت صادر می‌شود. این مجوز نشان دهنده این است که تمامی فرآیندهای مربوط به واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک شهریار و دیگر گمرکات کشور کاملا قانونی و تحت نظر مراجع مربوطه انجام شده است. پس از دریافت کد ۸ رقمی مربوط به مجوز ثبت سفارش، می‌توانید جهت دریافت مجوز دوم اقدام نمایند. مجوز دوم مجوز دریافت ارز وارداتی از بانک مرکزی است که می‌توانید با مراجعه به سامانه‌های مربوطه نسبت به دریافت این مجوز اقدام نمایید. پس از دریافت این مجوز می‌توانید با پرداخت هزینه‌های مربوطه به واردات کالاهای تجاری اقدام نمایید.

مراحل ثبت سفارش گمرکی کالا برای ترخیص از گمرک

جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار ثبت سفارش گمرکی کالا ضروری است. هر شخصی جهت واردات قانونی کالا باید نسبت به ثبت سفارش گمرکی کالا از سازمان توسعه و تجارت کشور اقدام نماید. توجه داشته باشید که دریافت مجوز ثبت سفارش کالا در بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه قابل استفاده است. در صورت عدم استفاده از این مجوز باید مجدد تمدید شود.

هر شرکت یا فرد وارد کننده کالا بعد از توافق جهت واردات کالا و عقد قرارداد با شرکت مربوطه یک پیش فاکتور یا پروفرما دریافت می‌کند. این پروفرما توسط شرکت مهر و امضا می‌شود. برای ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامع تجارت، دریافت کد بسیار ضروری است. کد فیدا کد ۱۰ رقمی است که جهت استعلام فروشنده کالا و بررسی سوابق بسیار کاربردی است. اطلاعات ثبت شده عبارت‌اند از:

  • اطلاعات کامل خریدار و فروشنده
  • تاریخ صادر شدن پیش فاکتور و زمان اعتبار آن
  • مشخصات کامل کالا
  • کشور تولید کننده کالا
  • ارز معامله و نحوه پرداخت آن
  • شرایط حمل کالا

جهت ثبت سفارش کالا مدارکی مانند کارت بازرگانی ، اصل پروفرما به همراه کپی، اوراق ثبت سفارش امضا شده توسط متقاضی و اخذ مجوزهای قانونی لازم است. ثبت سفارش کالا یکی از مراحل بسیار مهم جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار است. شاید برای بسیاری سوال پیش آید که آیا هزینه ثبت سفارش کالا برای انواع کالاها یکسان است؟ در پاسخ به این سوال سوال باید بگوییم که بله این هزینه برای همگان یکسان بوده و معادل با ۰.۵ درصد ارزش کالا است. توجه داشته باشید که تعیین مبلغ کارمزد به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. گروه بازرگانی ققنوس ترخیص مجموعه‌ای معتبر در حوزه ترخیص کالا و واردات و صادرات است که می‌تواند به شما جهت ثبت سفارش کالا کمک بسیار زیادی کند.

شرایط ترخیص ماشین آلات در گمرک شهریار

ترخیص کالا از گمرک شهریار با توجه به نیاز اساسی کشور بسیار زیاد انجام می‌گیرد. تولید و افزایش عمر ماشین آلات خارجی با توجه به شرایط نامساعد در روابط بین‌الملل و تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها در کشور بوده است. بنابراین واردات ماشین‌آلات و ترخیص کالا در گمرک شهریار تهران بسیار انجام می‌گیرد. ترخیص ماشین‌آلات در گمرک شهریار به ۲ صورت است. در روش اول واردات ماشین‌آلات چینی، آلمانی و دیگر کشورهای صنعتی جهان انجام می‌گیرد. در روش دوم واردات ماشین‌آلات مستعمل از کشورهای پیشرو در حوزه صنعت و تولید صورت می‌گیرد. پس توجه داشته باشید که واردات ماشین‌آلات به کشور با سخت‌گیری‌های خاصی همراه است. جهت انجام این کار باید از فروشنده‌ها و تولیدکنندگان بخواهید که HS CODE کالا را در اختیارتان بگذارند. با در دست داشتن این کد از پرداخت جریمه‌های سنگین جلوگیری خواهید کرد.

۵ نکته مهم که قبل از شروع ترخیص کالا از گمرک شهریار باید بدانید

در هنگام ترخیص کالا از گمرک شهریار باید به نکاتی توجه داشته باشید. توجه به این نکات می‌تواند ترخیص کالا را برای شما راحت‌تر نماید:

  • پیش از اقدام به ترخیص کالا از گمرک شهریار باید از مجوزها و اسناد مربوطه آگاهی داشته باشید.
  • درصورتیکه به مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک ترخیص‌کار یا حق‌العمل‌کار کمک بگیرید.
  • استفاده از ترخیص‌کار می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ها و راحتی کار برای شما شود.
  • مشورت با کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه می‌تواند به شما جهت سهولت کمک بسیار زیادی کند. کارشناسان مجرب در ققنوس ترخیص آماده خدمات رسانی به شما جهت واردات و صادرات کالا هستند.
  • پیش از اقدام به ترخیص کالا از گمرک شهریار هزینه‌های حدودی را برآورد کنید. در این صورت در
  • ترخیص کالا، صادرات و واردات با کمبود بودجه مواجه نشده و دچار جریمه‌های سنگین نمی‌شوید.

سوالات متداول ترخیص کالا از گمرک شهریار

گمرک شهریار یکی از گمرک های پیشرفته و مجهز کشور به شمار می آید که تاجران زیادی را جهت انجام فرایند ترخیص کالا به سمت خود جذب کرده است. موقعیت مکانی گمرک شهریار در استان تهران، در اتوبان فتح که همان جاده قدیم کرج می باشد، در شهرک خلیج فارس، بلوار خلیج فارس در انتهای خیابان بهشتی واقع شده است.

گمرک شهریار از چهار حوزه تشکیل شده است که شامل حوزه ی معاونت واردات ترانزیت، حوزه ی معاونت صادرات و امور نمایشگاهی، حوزه معاونت حقوقی و حوزه معاونت واردات و امور نمایشگاهی می باشد. تاجران در راستای دریافت اطلاعات درباره هر کدام از این حوزه ها می توانند به کارشناسان گروه ققنوس ترخیص مراجعه نمایند.

یکی از مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک شهریار دریافت مجوزهای گوناگون با توجه به نوع کالاهایی است که به کشور وارد شده اند. از جمله مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار می توان به موارد چون مجوز استاندارد اجباری، مجوز اداره بهداشت، مجوز سازمان انرژی اتمی، مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز قرنطینه نباتی، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجوز قرنطینه حیوانی و ... اشاره کرد.

روزانه کالاهای زیادی به گمرک شهریار وارد و یا از آن صادر می شوند که از جمله آن ها می توان به مواردی چون انواع ماشین آلات نو و دست دوم، انواع تلفن های همراه و لوازم جانبی آن ها، پوست و چرم، انواع فرش ماشینی و دستی، فراورده های نفتی و مشتقات آن و ... اشاره نمود. تاجران برای اطلاع یافتن دقیق از لیست این کالاها می توانند از مشاوران گروه ققنوس ترخیص اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

اظهار نامه یکی از مهم ترین مدارک در روند ترخیص کالا از گمرک شهریار می باشد که تاجران موظف به دریافت آن هستند. دلیل اهمیت اظهار نامه در روند ترخیص کالا از گمرک شهریار این است که گمرک از محتوای محموله تجاری وارداتی اطلاعی ندارد و زمانی که اظهار نامه تهیه می شود در واقع صاحبان کالا گمرک را از محتوای محموله تجاری خود با خبر کرده اند و گمرک با مطابقت دادن اظهارت تاجران با محموله تجاری وارداتی در صورت مطابقت داشتن مجوز ترخیص کالا از گمرک شهریار را صادر می کنند.

گمرک شهریار مزایایی زیادی در راستای ترخیص کالا از گمرک برای تاجران دارد و این مسئله باعث جذب تاجران زیادی به سمت این گمرک می شود که از جمله این مزایا می توان به مواردی چون قرار داشتن این گمرک در استان تهران، وسعت زیاد این گمرک، دسترسی این گمرک به خطوط ریلی راه آهن و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی مهر آباد و امام خمینی، ایمنی بالای این گمرک و استانداردهای آن، انبارهای مجهز و .... اشاره کرد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار مانند ترخیص کالا از دیگر گمرک های سراسر کشور امری پیچیده و بسیار دشوار می باشد که تاجران می توانند برای کسب سود بیشتر انجام این فرایند را از صفر تا صد به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. از جمله مراحل ترخیص کالا در گمرک شهریار می توان به مواردی چون ثبت سفارش کالا، تهیه مجوزهای گوناگون، تخصیص ارز برای پرداخت هزینه واردات کالا، پرداخت هزینه های گمرکی و .... اشاره کرد.

تاجران در روند ترخیص کالا از گمرک شهریار برای این که بتوانند کالاهای خود را از گمرک تحویل بگیرند، باید هزینه های مختلفی را پرداخت نمایند که هر کدام از این هزینه ها به عوامل مختلفی وابسته هستند. تاجران برای به دست آوردن مبلغ دقیق هر کدام از این هزینه ها می توانند اطلاعات دقیق محموله تجاری را به کارشناسان گروه ققنوس ترخیص ارائه دهند تا این کارشناسان مبلغ دقیق این هزینه ها را به دست آورند. این هزینه های شامل حقوق ورودی گمرک، هزینه مجوزهای گوناگون، هزینه مالیات و ... می باشد.

در روند ترخیص کالا از گمرک شهریار تاجران باید مجوزها و مدارک مختلفی را از ارگان های گوناگون تهیه نمایند و تهیه هر کدام از آن ها نیاز به زمان دارد، این مسئله باعث می شود تا زمان ترخیص کالا از گمرک شهریار طولانی شود، به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی را برای ترخیص کالا از گمرک تخمین زد، اما در صورتی که تاجران صفر تا صد فرایند ترخیص کالا را به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند این روند در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه انجام می شود.

تاجران باید قبل از شروع فرایند ترخیص کالا از گمرک شهریار از مجوزها و مدارک مورد نیاز با خبر باشند، در صورت عدم آگاهی از فرایند ترخیص کالا از ترخیص کاران گروه ققنوس کمک بگیرند تا هم در هزینه و هم در زمان ترخیص کالا صرفه جویی بشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
خانهفرم استعلامتماس با ما
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x