ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

ققنوس ترخیص افتخار انجام حق العملکاری گمرک در گمرک بندرعباس را دارا میباشد. با توجه به اینکه سرعت در ترخیص کالا از گمرک بندرعباس امری مهم تلقی میشود و پیچیدگی های ترخیص بار دریایی، این فرایند را برای بسیاری از تجار و بازرگانان سخت کرده است، سرویس ترخیص کالا از گمرک بندرعباس شامل انجام تمامی امور و تشریفات گمرکی کالا در این گمرک با نرخ رقابتی ترخیص کالا میشود. اگر به دنبال ترخیص راحت و بدون دردسر بار خود از گمرک بندرعباس هستید، ققنوس ترخیص این کار را با جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ها برای شما تجار و بازرگانان گرامی به انجام میرساند.

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

فهرست مطالب

مقدمه

خلیج فارس و اهمیتی که دارد، بر ساکنین خاورمیانه و کل دنیا پوشیده نمیباشد؛ از این جهت، مهمترین شهر ایران که بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد، بندرعباس است که ترخیص کالا از گمرک بندرعباس را بیش از هر گمرک دیگری مورد توجه تجار و وارد کنندگان ایرانی قرار داده است. 75 درصد ترانزیت کشور توسط گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس مدیریت میشوند و با امکانات ویژه ای که برای ترخیص کالا فراهم کرده است، در حال حاضر بهترین گمرک برای ترخیص بار دریایی به شمار میرود.

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس به ویژه ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی و شهید باهنر توسط شرکت ترخیص کالا ققنوس با سال ها تجربه حق العمکاری در گمرکات ایران انجام میگیرد. تیم ما با استقرار در گمرکات بندرعباس در کنار تجار و بازرگانان عزیزی است که در هر مرحله از واردات و ترخیص کالا، نیاز به خدمات ترخیص فوری کالا از گمرک اعم از اخذ مجوزهای لازم یا ثبت سفارش بازرگانی دارند. اگر به دنبال ترخیص کالا از گمرک بندرعباس با بالاترین سرعت ممکن هستید، با ققنوس ترخیص همراه باشید.

حق‌العمل کار گمرک کیست؟

حق‌العمل کار یا گاها کارگزار رسمی گمرک شخصی است با ماهیت حقوقی و یا حقیقی که دارای کارت مخصوص بازرگانی و تسبلط کامل بر فرایند ترخیص کالا چه وارداتی و چه صادراتی از گمرک میباشد.

حق‌العمل کار گمرک میتواند به نیابت صاحب کالا کلیه تشریفات گمرکی را بدون حضور صاحب کالا در گمرکات انجام دهد.

کلیه حق‌العمل کاران رسمی گمرک با شرکت در آزمون حق‌العمل کاریی که توسط گمرک هر ۵ الی ۶ سال یک بار صورت مبپذیرد و قبولی در این ازمون میتوانند به عنوان حق‌العمل کار فعالیت نمایند.

باید توجه کنید وکیل و با کارگزار گمرکی متفاوت است چون افرادی به عنوان کارگزار رسمی گمرک شناخته میشوند که دارای کارت حق‌العمل کاری باشند.

همچنین لازم به ذکر است نماینده امور گمرکی فقط از امکان ترخیص کالای شرکت موکل خود را دارد ولی درصورتی‌که حق‌العمل کار چنین محدودیتی ندارد و می‌تواند برای هزاران شرکت این کار را انجام بدهد.

منظور از تشریفات گمرکی واردات چیست؟

منظور از تشریفات گمرکی به زبان ساده به معنی رويه گمركي است كه براساس آن كالاهاي وارده و یا صادره براي استفاده در داخل قلمرو گمركي با پرداخت حقوق ورودي و هزينه هاي انجام خدمات و با انجام كليه تشريفات، ترخيص خواهند شد.

تشریفات گمرکی مربوط به انجام فرآيند واردات و یا صادرات از كشور مي باشد بدين طريق كه ابتدا براي گمرك صاحب كالا اظهارنامه مربوطه به همراه اسناد الكترونيك را از طريق وبسایت سامانه جامع امور گمركي به نشاني www.epl.irica.ir ارسال مي نمايد سپس گمرك مربوطه با استفاده از مديريت ريسك اقدام به بررسي اسناد و كالا نموده سپس با اخذ مجوزهاي مقرراتي و قانوني ، پرداخت حقوق ورودي و عوارض متعلقه و صدور پروانه گمركي ، دستور اجازه بارگيري و در نهايت خروج كالا از گمرك را صادر خواهد کرد

معرفی گمرک بندرعباس

با وجود دو گمرک بسیار مهم یعنی گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر بندرعباس، استان هرمزگان به عنوان اصلی ترین کریدور وارداتی کشور شناخته میشود. بندرعباس که درگذشته با نام بندر جمرون شناخته میشد، فاصله ای حدود 1300 کیلومتر با تهران دارد و در فاصله 28 کیلومتری آن، جزیره قشم قرار دارد که از لحاظ تجاری و مبادلات تجاری ایران با سایر کشورهای همسایه از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

دسترسی به آب های آزاد اقیانوس هند از یک طرف و نفت خیز بودن این منطقه از کشور از طرفی دیگر، در کنار سایر ویژگی های منحصر به فرد، همگی سبب شده اند تا ترخیص کالا از گمرک بندرعباس از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. برای آشنایی بیشتر شما با دو گمرک فعال بندرعباس، توجه شما را به موارد زیر جلب میکنیم:

  • گمرک شهید رجایی بندرعباس: 23 کیلومتری غرب بندرعباس، وسعت 4800 هکتاری، ترخیص سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا
  • گمرک شهید باهنر بندرعباس: 5 کیلومتری غرب بندرعباس، برخورداری از 12 اسکله، توانایی میزبانی از کشتی هایی با ظرفیت 40 هزار تن

ساعات کاری گمرک بندرعباس به صورت 24 ساعته میباشد که امکان ترخیص کالا با سرعت بیشتر و در هر ساعت از شبانه روز فراهم کرده است. آدرس و اطلاعات تماس مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس عبارت است:

نام گمرک آدرس گمرک شماره تلفن
گمرک شهید رجایی بندرعباس بندرعباس، جاده پالایشگاه بندرعباس، مجتمع بندری شهید رجایی 076-33514001-9
گمرک شهید باهنر بندرعباس بندرعباس، بلوار پاسداران، میدان قائم، اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر 076-33513293-6

اقدامات اولیه و ضروری جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

همانطور که می‌دانید، فرایند ترخیص کالا از گمرک همیشه به شناخت مجموعه ‌ای از نکات، قوانین، و دستورالعمل ‌های اجرایی نیاز دارد. این اطلاعات برای تاجران بسیار حیاتی است، زیرا شناخت دقیق مراحل این فرآیند، اساسی برای دستیابی به تجارت پرسود است. با این حال، مهم است به یاد داشته باشیم که مراحل ترخیص کالا از گمرک در مناطق مختلف ممکن است به شکل ‌های متفاوتی انجام گیرد که با راهنمایی مشاوران ققنوس ترخیص، بسیار راحت تر خواهد بود.
قبل از هر اقدامی در زمینه واردات کالاها، بهتر است که با روند ترخیص کالا از گمرک منطقه مورد نظر خود آشنا شوید. برخی مناطق ممکن است برای برخی کالاها مجوز واردات نداشته باشند و برای وارد کردن کالای مربوطه، نیاز به درخواست مجوز از گمرک مربوطه باشد. بنابراین، اگر قصد دارید تجارت و واردات کالاها را از طریق بندر عباس انجام دهید، حتماً باید با رویه‌های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس از جمله مراحل ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی و ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر آشنا شوید.
از جمله اقدامات اولیه در این زمینه می‌توان به مراجعه به گمرک ‌های فعال در بندر عباس و آشنایی با عملکرد کارمندان گمرک اشاره کرد. همچنین، می‌توانید درخصوص چگونگی ترخیص کالاها از کارشناسان گمرکی ققنوس ترخیص راهنمایی بگیرید و اطلاعاتی در مورد اسناد و مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس جمع ‌آوری کنید. آشنایی با گمرک و فرآیندهای آن در زمینه تجارت می‌تواند به شما در بهبود کارهای تجاری‌تان کمک بسیاری کند.
همچنین، از دیگر اقدامات مهم، بررسی کالاهای قابل ترخیص در بندر عباس میباشد. هر کالایی نمی‌تواند به راحتی ترخیص شود و برای برخی از آنها مجوز و اجازه‌ نامه‌ خاصی مورد نیاز است. در بندر عباس، اغلب کالاها قابل ترخیص هستند و دارای مجوز واردات و صادرات می‌باشند. از جمله کالاهای مهم قابل ترخیص از این بندر می‌توان به تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، خودروها، کالاهای نظامی خاص، لوازم خانگی، فرش ‌های ماشینی، شیرآلات بهداشتی و ماشین ‌آلات راهسازی اشاره کرد.

ترخیص کالا از بندرعباس چه مزایایی به همراه دارد؟

علی رغم اینکه گرما و رطوبت بالا در گمرک بندرعباس مشکلاتی را برای ترخیص کالاهای فاسد شدنی و حساس ایجاد کرده است؛ با این حال، نمیتوان از مزایای ویژه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس اعم از ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی و ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر غافل شد.

اسکله گمرکات بندرعباس به گونه ای است که کشتی های بزرگ می توانند به راحتی در آن پهلو بگیرند و فرایند تخلیه و بارگیری محموله ها را انجام دهند. امکان دسترسی به آب های آزاد جهان، حمل بار دریایی از چین و امارات به ایران، موقعیت ممتاز جغرافیایی و اتصال به شبکه بین المللی راه آهن از جمله ویژگی های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس میباشند. علاوه بر همه این مزایا، گمرکات بندرعباس پتانسیل ویژه ای از جمله اراضی پشتیبانی جهت واگذاری به سرمایه گذران و بهبود فعالیت های صنعتی و پشتیبانی را برخوردار میباشد. سایر مزایای قابل توجه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس که همراه با خدمات تخصصی شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص شامل حال تجار و بازرگانان عزیز میشوند، عبارتند از :

  • محاسبه دقیق قیمت ها و هزینه های گمرکی براساس اسناد و مدارک دریافتی از صاحب کالا و البته، متناسب با اطلاعاتی همچون نوع و جنس کالا، وزن خالص و ناخالص کالا، ارزش کالا، تعداد کانتینر و..
  • هزینه های معقول جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس به ویژه ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی
  • تسلط بر کلیه عملیات گمرکی و در نتیجه، ترخیص فوری کالا از گمرک بندرعباس و با صرفه اقتصادی بیشتر همراه با: مشاوره تخصصی و رایگان بازرگانی و ترخیص کالا، تعیین عوارض و مالیات های گمرکی و رسیدگی به تمامی مراحل ترخیص بار از گمرک
  • انجام فعالیت های مختلف تجاری به همراه اخذ مجوزهای ضروری و ارائه مشاوره های لازم در خصوص قوانین و مقررات واردات و صادرات کالا در گمرکات بندرعباس
  • ترتیب فرایند ترانزیت کالا و نگهداری از بار در انبارهای گمرک بندرعباس با تضمین سلامت و امنیت کالا
  • انعطاف پذیری بالا در ارائه خدمات ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر بندرعباس
  • باوجود تسهیلات و مزایای خوبی که ترحیص کالا از گمرک بندرعباس برای تجار و بازرگانان به همراه دارد، همچنان برخی معایب و محدودیت ها در این بندر هستند که در صورت عدم همکاری با شرکت های ترخیص کالا، میتواند در روند ترخیص بار مشکلاتی ایجاد کنند. برخی از آنها شامل:
  • پیچیدگی مراحل ترخیص از گمرک بندرعباس
  • تاخیر در روند ترخیص برخی کالاها
  • تعیین محدودیت های صادراتی برای برخی از کالاها
  • محدودیت در تردد کامیون ها در گمرک

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس با چه چالش هایی همراه است؟

اشاره کردیم که علی رغم مزایای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، مشکلات و چالش هایی نیز وجود دارند که در روند ترخیص بار از گمرک میتوانند موانعی ایجاد کنند. موانعی که در مراحل ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر بندرعباس وجود دارند، اغلب با سپردن این فرایند به یک شرکت ترخیص کالای معتبر حل میشوند؛ از این رو، کارشناسان ققنوس با شناخت چالش ها و مشکلات ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، بهترین برنامه ریزی ها را ارائه میدهند تا این موانع نتوانند خللی در روند ترخیص کالا ایجاد کنند.

برخی از اصلی ترین چالش های گمرکات بندرعباس که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند، عبارتند از:

  • قطعی مکرر سامانه های گمرکی که سبب ایجاد اختلال در فعالیت باسکول ها میشوند؛ در نتیجه، صف طویلی از تریلی ها را در گمرک ایجاد می نماید.
  • تغییرات مداوم در آئین نامه ها و سیستم های الکترونیکی گمرک که معمولا از قبل اطلاع داده نمیشوند، سبب میشوند تا تجار و بازرگانان کم تجربه تر با سرعت بسیار پایین تری نسبت به ترخیص بار خود اقدام کنند.
  • گاهی اوقات، کارشناسی کالاهایی که باید در گمرکات بندرعباس ترخیص شوند، در گمرکات سایر استان ها انجام میگیرد که ممکن است اطلاعات کافی را در این زمینه نداشته باشند.
  • طبق بررسی های انجام شده در خصوص اغلب مشکلاتی که تجار و بازرگانان در گمرکات ایران دارد، بیشتر این مشکلات به نداشتن آگاهی از فرایند ترخیص کالا در گمرک و عدم آشنایی ترخیص کنندگان با امور گمرکی مربوط میشود. این روند سبب شده تا زمان زیادی هدر برود و باعث دوباره کاری در بسیاری از امور میشود.

برخی از اشتباهات نظیر تاخیر در اخذ مجوزها و تهیه اسناد و مدارک لازم، عدم نظارت بر عملیات گمرکی و دستورالعمل های اصلی برای انجام صحیح کارها و… نقش اساسی در بروز مشکلات جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و سایر گمرکات کشور ایفا میکنند. بنابراین، اگر تجربه کافی در زمینه ترخیص بار از گمرک ندارید یا با مشکلاتی در روند ترخیص کالا مواجه شده اید، بهترین راهکار این است که کلیه امور را به تیم ترخیص کار ماهر شرکت ترخیص کالای ققنوس ترخیص بسپارید. تیم ترخیص کاران ما با ارائه خدمات حرفه ای ترخیص کالا در بندرعباس، تمامی تشریفات گمرکی شما را بالاترین سرعت و دقت به انجام خواهند رساند.

کالاهای اختصاصی جهت ترخیص از گمرک بندرعباس

در حال حاضر پررفت و آمدترین و بزرگ ترین گمرک ایران، گمرک بندرعباس به شمار می آید که محصولات زیادی از این درگاه وارد کشور شده اند؛ اما مهمترین محصول وارداتی و صادراتی از این کریدور، نفت و مشتقات آن میباشند. سالیان سال است که گمرک بندرعباس در زمینه صادرات نفت ایران فعالیت میکند، ولی در کنار آن، سایر کالاها نیز میتوانند ترخیص شوند. از مهمترین کالاهای اختصاصی قابل ترخیص از گمرک بندرعباس، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • برخی از لوازم خانگی اعم از ماکروویو، تلویزیون ها، ماشین ظرفشویی
  • پوشاک و محصولات ساخته شده از چرم مصنوعی
  • مواد غذایی اعم از قهوه، روغن، چای و برنج
  • لوازم و تجهیزات خودرو اعم از باتری، لاستیک، روغن موتور و فیلتر هوا
  • تجهیزات ورزشی اعم از لوازم شنا، لوازم و دستگاه های بدنسازی، تجهیزات تنیس و گلف
  • مواد خام یا صنعتی اعم از فلزات، الیاف مصنوعی و پلیمرها
  • لوازم و تجهیزات الکترونیکی اعم از لپ تاپ، تلفن های همراه، دوربین عکاسی

علاوه بر این کالاها که میتوانند به صورت اختصاصی از گمرک بندرعباس همراه با ققنوس ترخیص، ترخیص شوند، انواع تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی نظیر مکمل ها و ویتامین ها میتوانند از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شوند. کلیه مواردی که نام بردیم، تنها بخشی از کالاهای قابل ترخیص از گمرک بندرعباس هستند و غیر از کالاهای ممنوعه، هیچ محدودیتی برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس وجود ندارد.

گمرکات دریایی بندرعباس (گمرک شهید رجایی + گمرک شهید باهنر)

گمرک بندرعباس شامل دو گمرک فعال دیگر اعم از گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر میشود که هر دو، از مهمترین گمرکات دریایی جنوب کشور به شمار میروند. به دلیل ویژگی ها و مزایایی که ترخیص کالا از هر یک از این گمرکات دارد، گمرک شهید رجایی یا باهنر میتواند برای ترخیص بار وارداتی شما مناسب باشد؛ مهم است که پیش از شروع فعالیت تجاری خود، بهترین و مناسب ترین گمرک برای ترخیص کالای خود را بشناسید.

گمرک شهید باهنر بندرعباس بعد از گمرک شهید رجایی، دومین گمرک مهم کشور محسوب میشود که نزدیکی مناطق آزاد کیش و قشم واقع شده است. با توجه به اینکه این گمرک از موقعیت جغرافیایی بسیاری مناسبی برخوردار میباشد و اسکله های خوبی برای پهلوگیری کشتی های بزرگ دارد، باعث شده تا انتخاب اول خیلی از تجار و وارد کنندگان برای ترخیص بار دریایی باشد. گمرک شهید باهنر در زمینه حمل و نقل مسافرتی، حمل و نقل کالا و البته صادرات کالاهای غیرنفتی نیز فعالیت میکند.

گمرک شهید رجایی بندرعباس به عنوان بزرگ ترین گمرک کشور شناخته میشود که راه اندازی آن از سال 1376 کلید خورد. گمرک شهید رجایی بندرعباس توانسته به تنهایی حدود 70 درصد ترانزیت کشور و 55 درصد صادرات کالای کشور را مدیریت کند و حجم ترخیص کالا در این گمرک بسیار بالا میباشد. میتوانیم بگوییم که حدود 90 درصد بارگیری کالاهای کانتینری کشور در این گمرک انجام میگیرند و علی رغم تحریم ها بر رونق گمرک شهید رجایی تاثیر منفی گذاشته بودند، اما توانست دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

از آنجا که ترخیص کالا از گمرک بندرعباس به ویژه ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی به دلیل حجم بالای کالاهای کانتینری، راحت نمیباشد، بهتر است علاوه بر آشنایی با ویژگی های این گمرکات، از مشاوره های کارشناسان ما در ققنوس ترخیص بهره مند شوید تا عواملی که میتوانند ترخیص کالا را با مشکل مواجه کنند را بشناسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مهمترین ویژگی های گمرک شهید رجایی و باهنر را میتوانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

ویژگی های گمرک شهید رجایی بندرعباس توضیحات
موقعیت جغرافیایی خاص فاصله 1300 کیلومتری از تهران، نزدیکی به خلیج فارسی و دسترسی به آب های آزاد باعث شده اند تا گمرک شهید رجایی از موقعیت استراتژیک ویژه ای برخوردار باشد.
ورودی بزرگ به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و نزدیکی به دریای عمان و خلیج فارس، حجم کالاهای ورودی به این گمرک بسیار بالا میباشد.
امکانات و تجهیزات پیشرفته از تجهیزات مدرن و الکترونیکی پیشرفته ای در گمرک شهید رجایی برای بهبود پروسه ترخیص کالا و سرعت بخشیدن به آن استفاده میشود.
دسترسی به بازارهای جهانی موقعیت جغرافیایی گمرک شهید رجایی بندرعباس سبب شده تا دسترسی راحت تری به شبکه حمل و نقل بین المللی داشته باشد و امکان دسترسی به بازارهای جهانی را از طریق کشورهای همسایه فراهم کرده است.
ویژگی های گمرک شهید باهنر بندرعباس توضیحات
مکان استراتژیک گمرک شهید باهنر در شهر بندرعباس واقع شده و به عنوان دروازه ورود و خروج کالا به و از استان هرمزگان و نیز به دنباله، به واردات و صادرات از و به کشورهای خلیج فارس و مخازن نفتی منطقه بسیار نزدیک است.
تسهیلات و تجهیزات مدرن گمرک شهید باهنر از تجهیزات مدرن و سیستم ‌های الکترونیکی پیشرفته برای پردازش و رصد ترددهای کالا و کشتی‌ ها استفاده می‌کند.
تیم ماهر گمرکی گمرک شهید باهنر از تیم‌ های متخصص و ماهر در زمینه‌ امور گمرکی، ترخیص کالا، تجارت بین ‌الملل و مسائل مرتبط با ترانزیت بهره می‌ برد.

مزایای ترخیص بار از گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس

همانطور که اشاره کردیم، مجتمع بندری شهید رجایی با داشتن 35 خط کانتینر، 80 بندر معروف و 18 دستگاه جرثقیل دروازه‌ای، همچنین حدود 40 پست اسکله و ارائه بزرگترین و پیشرفته ‌ترین ترمینال‌ های کانتینری کشور، توانایی پذیرش انواع کشتی ‌های اقیانوس ‌پیما را داراست. این بندر به دلیل تجهیزات و امکانات پیشرفته خود و نزدیکی به مناطق آزاد مانند کیش و قشم، به عنوان یک منطقه اقتصادی ویژه و منحصر به فرد جهت ترخیص کالا در کشور شناخته می‌شود.

کادر فعال گمرک شهید رجایی تلاش می‌کند که تمام امور به سرعت و با کیفیت بالا انجام شود و تخصص بالایی در تمام مسائل گمرکی دارند. این تخصص باعث می‌شود که کالاها به سرعت و با محاسبات دقیق هزینه ‌ها و پرداخت وجوه گمرکی بر اساس اسناد دریافتی از کالا ترخیص شوند.

ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس با رعایت شاخص‌های سامانه جامع امور گمرکی نقش موثری در افزایش کارایی گمرک، کاهش هزینه ‌ها، تسریع در ترخیص کالا و کاهش تعداد اسناد گمرکی برای واردکنندگان ایفا می‌کند.

گمرک شهید رجائی اهداف و وظایف متعددی را در زمینه گمرک و تجارت فرامرزی داراست:

  • استفاده از سیستم الکترونیکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) به منظور ساده‌ تر و کارآمدتر کردن فرآیندهای گمرکی.
  • بالا بردن شاخص‌ های بین ‌المللی در زمینه تجارت و گمرک به منظور ارتقاء جایگاه بین ‌المللی کشور.
  • بهره‌گیری از امکانات به‌ روز برای نظارت و کنترل بهتر واردات و صادرات کالا.
  • یکپارچه‌ سازی سیستم ‌های گمرکی و مدیریتی با هدف بهبود عملکرد و کارایی.

مزایای ترخیص کالا از گمرک بندر شهید باهنر بندرعباس

این گمرک دارای دوازده اسکله می‌باشد. مکان جغرافیایی بندر شهید باهنر، آن را به سومین بندر صادراتی کشور تبدیل کرده است. پس از گمرک شهید رجایی، این گمرک به عنوان مهمترین گمرک جنوب کشور جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس تلقی می‌شود.
ضروری است که ترخیص کالا از گمرک بندر عباس در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد؛ چرا که بندر عباس دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است و این شرایط می‌توانند به محموله های وارداتی بازرگانان آسیب برساند. علاوه بر این، هزینه ‌های انبارداری و نگهداری کالا نیز باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل، ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر بندرعباس باید با سرعت و کمترین تاخیر انجام شود؛ اما باید به یاد داشته باشید که این کار بدون راهنمایی مشاوران ماهر ممکن نیست.
داشتن یک مشاور ماهر در این مسائل می‌تواند به شما کمک کرده و فرایند ترخیص فوری کالا از گمرک را بهبود بخشد. شرکت خدمات بازرگانی ققنوس ترخیص با ارائه مشاوران متخصص و کارآزموده، به شما در این زمینه یاری میرساند؛ کافی است با مشاوران ما در تماس باشید.

مراحل ترخیص بار دریایی در گمرک بندرعباس

فرقی نمیکند که بار وارداتی شما وارد گمرک شهید رجایی بندرعباس شده باشد یا گمرک شهید باهنر، در هر صورت، نحوه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس با سایر گمرکات کشور یکسان میباشد. ممکن است به دلیل تفاوت در کارشناسان و بازرسان گمرکی، تفاوت هایی در روند کارشناسی کالا وجود داشته باشد؛ اما به طور کلی، برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس از ثبت اظهارنامه در سامانه جامع گمرکی شروع میکنیم تا به مرحله آخر یعنی خروج بار از گمرک برسیم.

اگر تجربه ترخیص کالا از گمرک را دارید، حتما میدانید که انجام امور گمرکی روند پیچیده و دشواری دارد؛ در حالی که با انتخاب مشاوران گمرکی ماهر و واگذاری مراحل ترخیص بار به شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص میتوانید این مسیر را با تجربه کمترین چالش ها و بدون هیچ دردسری به سرانجام برسانید. مشاوران ما در ققنوس ترخیص میتوانند شما را در تمام مراحل زیر همراهی کنند و کوتاه ترین فرایند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس را به شما نشان دهند :

مرحله اول : اظهارنامه کالا را در سامانه گمرکی پر کنید

در اولین مرحله از ترخیص کالا از گمرک باید فرم اظهارنامه گمرکی را در سامانه جامع امور گمرکی تکمیل نمایید. سامانه EPL به سایت رسمی گمرک مربوط میشود و ثبت اظهارنامه در آن، یکی از مهمترین اقداماتی است که جهت واردات و ترخیص بار باید انجام بگیرد. در فرم اظهارنامه گمرکی، ابتدا باید مشخصات صاحب کالا و خود کالا را وارد کنید؛ اما مهمترین بخش از این فرایند مربوط به وارد کردن حقوق ورودی کالا در سامانه میباشد.

حقوق ورودی از لحاظ قانونی برای ترخیص بار از گمرک اهمیت بسیاری دارد و بدون هیچ اشتباهی باید وارد شود؛ چرا که وجود هر گونه اشتباهی میتواند منجر به جریمه شده صاحب کالا شود. به همین دلیل، توصیه میکنیم حتما برای آگاهی از حقوق ورودی کالای خود با کارشناسان گمرکی ققنوس ترخیص هماهنگ کنید تا در طی ترخیص کالا با مشکل مواجه نشوید. به علاوه، در انتهای ثبت اظهارنامه در سامانه، شماره کوتاژ را دریافت خواهید که بهتر است آن را پرینت کرده و در بین سایر اسناد و مدارک ترخیص کالا، همراه خود داشته باشید.

مرحله دوم : احراز هویت کالا و تعیین مسیر گمرکی

کالای وارد شده به گمرک بندرعباس بسته به نوع و ماهیتی که دارد، در دایره فنی گمرک احراز میشود. احراز هویت کالا در طی ترخیص کالا از گمرک بندرعباس بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که پس از این مرحله، یکی از مسیرهای سبز، زرد یا قرمز گمرکی برای ارزیابی و کارشناسی کالا تعیین خواهد شد. در صورتی که نیاز به کارشناسی مجازی یا فیزیکی باشد، مسیر زرد یا قرمز تعیین میشود که اطلاعات ثبت شده در سامانه و اسناد ترخیص کالا با خود کالا تطابق داده شوند.

مرحله سوم : ارائه مدارک و مجوزهای لازم

از لحظه که اقدام به خرید کالا میکنید و تا لحظه خروج آن از گمرکات ایران، به عنوان وارد کننده موظف به تهیه اسناد و مدارک لازم دارید. اسناد و مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس در این مرحله مورد بازرسی قرار میگیرند و با توجه به نوع کالا، گواهی ها و مجوزهای لازم بررسی خواهند شد.

مجوزهایی که اغلب کالاهای وارداتی به کشور نیاز دارند، شامل مجوز از سازمان استاندارد، قرنطینه، بهداشت، سازمان جهاد، انرژی اتمی، مالیات، وزارت راه، تجهیزات پزشکی و… میشوند. در صورتی که کالای وارداتی توسط سازمان های ذکر شده مورد بازرسی قرار بگیرد و بتواند گواهی تائیدیه را دریافت نماید، مجوز ادامه مراحل ترخیص کالا را اخذ خواهد کرد.

مرحله چهارم : تعیین تعرفه گمرکی کالا

هر کالای وارداتی تعرفه گمرکی خاص خود را دارد که پیش از خروج از گمرک، باید پرداخت شوند. تعرفه های گمرکی طبق قوانین تعیین میشوند و با توجه به نوع کالا، توسط کارشناسان محاسبه و اعلام میشوند. ابتدا، کارشناس صحت اسناد و مدارک و مجوزها را تائید کرده و سپس، هزینه ای که جهت ترخیص کالا از گمرک باید پرداخت شود را محاسبه میکند.

مرحله پنجم : دریافت سند ترخیص

در این مرحله از ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، تمام هزینه های گمرکی پرداخت شده اند و صاحب کالا میتواند نسبت به دریافت سند ترخیص بار اقدام نماید. تمامی هزینه هایی که باید پرداخت شوند، مورد بررسی کارشناسان قرار خواهند گرفت؛ از این رو، با استعلام قیمت ترخیص کالا از شرکت ققنوس ترخیص میتوانید مطمئن شوید که اشتباهی در محاسبه هزینه ها رخ نداده است و از بروز هزینه های اضافی جلوگیری نمایید. در آخر، گمرک بندرعباس فیش سبز گمرکی را برای ترخیص بار شما صادر خواهد کرد تا بتوانید برای خروج کالا به انبار گمرکی مراجعه نمایید.

مرحله ششم : بارگیری کالا پس از اخذ مجوز انبارداری

زمانی که موفق به دریافت فیش سبز گمرکی میشوید، در واقع اجازه خروج کالا از گمرک بندرعباس را دریافت میکنید. در این مرحله از فرایند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس باید هزینه های حمل و نقل کالا را تسویه کنید تا بتوانید قبض انبار گمرکی را دریافت نمایید. انباردار پس از اطمینان از اخذ مجوزهای لازم، پرداخت هزینه های گمرکی، مجوز بارگیری کالا از انبار گمرکی را صادر خواهد کرد.

مرحله هفتم : خروج بار از گمرک بندرعباس

در آخرین مرحله از ترخیص کالا از گمرک بندرعباس موفق به خروج کالا میشوید. در آخرین مرحله، بیجک انبار را از انبارداری دریافت کرده، مهر خروج روی بیجک میخورد و میتوانید پروسه بارگیری کالا و ارسال آن به مقصد را آغاز نمایید. ارسال بار به مقصد مورد نظر و تحویل به مشتری ها، میتوان د از طریق مسیر زمینی، هوایی یا ریلی صورت بگیرد که بسته به نوع و حجم کالا متفاوت است.

تعرفه های ترخیص کالا در گمرک بندرعباس

هزینه ‌های ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس نسبت به بنادر تجاری دیگر در ایران، مانند بندر امام خمینی یا بندر انزلی، اندکی بالاتر بوده و این موضوع ممکن است برای برخی از کسب‌ و کارهای کوچک تا متوسط دشواری ایجاد کند. این افزایش هزینه ترخیص کالا معمولاً به دلیل ارائه تسهیلات و خدمات ویژه‌ای است که گمرک شهید رجایی برای بازرگانان در نظر گرفته است.

مهمترین هزینه ‌های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس بر اساس فرمول زیر محاسبه می‌شود :

  • ارزش سیف (CIF) = بیمه + کرایه حمل + ارزش کالا در مبدا

ارزش سیف (CIF) به معنای مجموع هزینه ‌های مرتبط با کالا از مبدا تا گمرک ورودی است. این هزینه شامل بیمه و کرایه حمل می‌شود که بسته به نوع کالا و مسیر حمل و نقل متغیر خواهد بود. همچنین، هزینه ‌های دیگری مانند هزینه ‌های بارگیری، انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده (مالیات ۹ درصد) نیز به محاسبه هزین ه‌های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس اضافه می‌شوند.

برای برخی از بازرگانان، این افزایش هزینه ‌ها ممکن است به دلیل تاثیرات اقتصادی و مالی مهمی داشته باشد، به ویژه کسب ‌و کارهای کوچک تا متوسط. در نتیجه، بازرگانان باید با دقت محاسبات مربوط به ترخیص کالاهای خود را انجام دهند و معاملات خود را مدیریت کنند تا هزینه‌های اضافی را کمتر کنند و به صرفه‌ترین راهکارها را برای کسب و کار خود انتخاب کنند. کارشناسان ققنوس ترخیص در کنار شما هستند تا خدمات تخصصی ترخیص کالا را با مناسب ترین تعرفه ها ارائه دهند و دیگر نگرانی بابت افزایش هزینه های واردات بار خود نداشته باشید.

ترخیص کالا از گمرکات بندرعباس نیازمند چه مدارکی است؟

ارائه اسناد و مدارکی که گمرک نیاز دارد، مالکیت صاحب کالا و قانونی بودن فعالیت او ثابت میکنند. تمامی اسناد و مدارک لازم باید به گمک تسلیم شوند تا مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرند و از صحت اطلاعات مطمئن شوند. برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس نیز همانند ترخیص بار از هر گمرک دیگری، به مدارک و مجوزهای مشخصی نیاز دارید که توجه به اطلاعات درج شده در آنها بسیار مهم است.

برای معرفی اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص کالا، این اسناد را به دو گروه مدارک مربوط به صاحب کالا (نماینده قانونی) و مدارک مربوط به کالا تقسیم کرده ایم. توصیه ما به شما این است تا از اولین مرحله خرید خود، تمامی اسناد را جمع آوری کرده و به موقع به گمرکات تحویل دهید.

هر دو دسته اسناد مورد نیاز را میتوانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

مدارک مربوط به کالا مدارک مربوط به صاحب بار (نماینده قانونی وی)
سند ترخیصیه اصل کارت بازرگانی (جهت احراز در گمرکات)
قبض انبار گمرکی اصل کارت ملی (جهت احراز هویت در گمرکات)
بارنامه حمل کالا (شامل تعداد و علامت کالا، تعداد کانتینر، وزن خالص و ناخالص کالا، شرح بسته ها و کالاها) کپی تمام صفحات کارت بازرگانی
پیش فاکتور یا پروفرما اینویس (شامل نام و نشانی خریدار، نوع و تعداد و حجم کالا، قیمت واحد کالا، قیمت کل و..) کپی کارت ملی صاحب کالا (جهت احراز در گمرکات)
فاکتور کالا اصل کارت ملی نماینده صاحب کالا
پکینگ لیست یا فهرست عدل بندی (همراه اسناد حمل کالاست) کپی کارت ملی نماینده صاحب کالا
گواهی مبدا (شامل وزن و تعداد اقلام، علامت کالا، نوع بسته بندی، شماره اعتبار اسنادی و بانک گشایش کننده اعتبار) اصل وکالت نامه محضری
مجوز ثبت سفارش بازرگانی (با ورود به سامانه جامع تجارت) کپی وکالت نامه محضری
بیمه نامه (در صورت وجود) اصل معرفی نامه برای گمرک مورد نظر (گمرک بندرعباس)
مجوز استاندارد (در صورت نیاز) کپی وکالت
مجوزهای ضروری (شامل گواهی بهداشت، استاندارد، انرژی اتمی، ارشاد، قرنطینه نباتی و حیوانی و..) کپی دفترچه بیمه
گواهی بازرسی کالا کپی معرفی نامه

خدمات گمرکات بندرعباس در زمینه واردات و صادرات کالاهای تجاری

در زمینه واردات و صادرات کالاهای تجاری، خدمات ارائه شده توسط گمرک بندرعباس به تاجران و شرکت ‌های تجاری شامل موارد زیر می‌شود :

  • محاسبه دقیق هزینه ‌ها و وجوه گمرکی: این خدمت شامل محاسبه هزینه‌ ها و وجوه گمرکی بر اساس مدارک و اسناد دریافتی از کالا می‌شود. این محاسبات مطابق با جنس و نوع کالا، ارزش کالا، وزن خالص و ناخالص، تعداد کانتینر، و با رعایت اصل انصاف انجام می‌شود.
  • ترخیص سریع و با صرفه اقتصادی کالاها: گمرک بندرعباس تسلط کامل به همه امور گمرکی دارد و این امر منجر به ترخیص فوری و با صرفه اقتصادی کالاها می‌شود. این خدمات شامل مشاوره تخصصی در امور گمرکی، کارشناسی و ارزیابی مدارک مورد نیاز برای ترخیص، تعیین گشتاورهای مالیاتی و عوارض، و رسیدگی به همه مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس از جمله صدور پروانه ترخیص و کنترل نهایی کالا می‌شود.
  • انجام امور مختلف تجاری و ارائه مجوزهای لازم: گمرک بندرعباس امور مرتبط با ترخیص کالا را انجام می‌دهد و همچنین مجوزهای لازم را به مشتریان ارائه می‌دهد. این خدمات شامل مشاوره درباره قوانین و مقررات مرتبط با صادرات و واردات، ارائه توضیحات در مورد مراحل آماده‌ سازی صورت حساب‌ها و فاکتورهای پرداخت شده، راهنمایی در خصوص تعیین گشتاورهای مالیاتی و عوارض و هزینه ‌های مرتبط با ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، و ارائه مشاوره در خصوص نحوه‌ واردات و تحویل کالا به مقصد نهایی در کشور می‌شود.
  • هماهنگی ترانزیت کالاها و انبارداری: گمرک بندرعباس خدمات ترانزیت کالا و نگهداری ایمن کالاها در حین انتقال از گمرک به مقصد نهایی را ارائه می‌دهد. این هماهنگی باعث می‌شود که کالاها در حین ترانزیت سالم و سلامت باقی بمانند و به مقصد نهایی تحویل داده شوند.
  • سهولت تعیین وجوه از طریق ایمیل: این خدمات به مشتریان این امکان را می‌دهد که اطلاعات و مدارک مربوط به کالاهای خود را به گمرک بندرعباس ارسال کنند و تعیین وجوه را به صورت ایمیلی انجام دهند؛ در نتیجه، باعث افزایش سرعت ترخیص کالا و راحتی مشتریان می‌شود.

ترخیص کالاهای فاسد شدنی از گمرک شهید رجایی بندرعباس چگونه است؟

یکی از مهمترین چالش هایی که در گمرک بندرعباس مطرح است، فساد کالاها در اثر گرمای زیاد هوا میباشد. بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، آب و هوای گرم و شرجی بخشی جدایی ناپذیر از آن میباشد و البته همین امر سبب شده تا کالاهای فاسد شدنی با مشکلات زیادی در حین نگهداری در انبار گمرکی مواجه شوند.
اگر قصد واردات کالاهای حساس و مواد غذایی را از طریق گمرکات بندرعباس دارید، باید در نظر داشته باشید که چنین کالاهایی را در کانتینرهای مخصوص و یخچالی نگهداری نمایید تا بتوانید مدت زمان نگهداری از آنها را با حفظ کیفیت افزایش دهید. احتمال اینکه فرایند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس خیلی طول بکشد، بسیار زیاد است؛ از این رو، لازم است تا برخی مراحل همچون اخذ مجوزها را زودتر از شروع فرایند ترخیص بار انجام دهید تا در روند انجام عملیات گمرکی، خللی ایجاد نشود. به علاوه، همکاری با شرکت های ترخیص کالا به شما کمک خواهد کرد تا از چالش های این مسیر مطلع باشید و بدون آنکه درگیر مشکلات احتمالی شوید، محموله وارداتی خود را در مقصد مورد نظر در اختیار داشته باشید.

ترخیص بار از گمرک بندرعباس چقدر طول میکشد؟

میدانیم که مدت زمان ترخیص کالا از گمرک بندرعباس برای شما تا چه اندازه میتواند حائز اهمیت باشد؛ به ویژه اگر اقدام به واردات کالاهای فاسد شدنی نظیر مواد غذایی کرده باشید. از آنجا که کالاهای وارداتی به گمرک بندرعباس از طریق مسیرهای دریایی حمل شده و نیاز به تشریفات ترخیص بار دریایی دارند، ققنوس ترخیص آمادگی انجام تخصصی کلیه مراحل ترخیص بار دریایی از گمرک را با نهایت سرعت و دقت به انجام میرساند.

کلیه فرایند ترخیص بار دریایی از اولین مرحله تا انتهای آن با شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص، حدود 10 تا 15 روز کاری ممکن است طول بکشد. مدت زمان ترخیص کالا از گمرک بندرعباس بسته به نوع محموله وارداتی، تعداد محموله های وارداتی، مدیریت زمان در تهیه و ارائه اسناد و مدارک لازم میتواند متغیر باشد؛ اما اگر این پروسه را به شرکتی مطمئن بسپارید، مطمئن خواهید بود که تمامی مراحل بدون درنگ و در اسرع وقت انجام خواهند شد.

بهتر است قبل از شروع فرایند ترخیص بار از گمرک، عوامل موثر بر تاخیر امور گمرکی را نیز بشناسید و برای غلبه بر آنها، برنامه ریزی داشته باشید:

  • تکمیل اشتباه اظهارنامه گمرکی در سامانه EPL
  • اشتباه در دریافت مجوزهای ضروری
  • صحت در علامت گذاری محموله ها
  • اشتباه در تکمیل مدارک مورد نیاز ترخیص کالا
  • اشتباه در محاسبه هزینه های گمرکی

اهمیت حضور ترخیص کار حرفه ای در گمرک بندرعباس

ترخیصکاران حرفه ای در معاملات تجاری نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. یکی از جوانب مهم ترخیصکاران گمرکی در فرایند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و سایر گمرکات کشور، تضمین تحویل به موقع کالا به مشتریان است. در ادامه به اهمیت حضور ترخیصکار حرفه ای در این زمینه اشاره خواهیم کرد و نکاتی را که باید در نظر گرفته شوند، بررسی می‌کنیم:

  • دقت در فرآیند ترخیص کالا: ترخیص کار حرفه ای با داشتن اطلاعات و تجربه لازم در مراحل ترخیص کالا از گمرک، خطاهای احتمالی را کاهش می‌دهد. این دقت در فرآیند ترخیص باعث می‌شود تا مشکلاتی که ممکن است در مراحل گمرکی پیش بیاید، به حداقل ممکن کاهش یابند.
  • آشنایی با قوانین و مقررات: ترخیصکاران گمرکی با قوانین و مقررات مربوط به تجارت بین المللی و ترخیص کالا آشنا هستند. این آشنایی باعث می‌شود تا کالاها به روال قانونی و با رعایت مقررات گمرکی و مالی ترخیص شوند.
  • مدیریت اسناد: یکی از چالش ‌های مهم در تجارت بین المللی، مدیریت اسناد مرتبط با ترخیص کالا است. ترخیص کاران حرفه ای ققنوس ترخیص با دقت در این اسناد به مشتریان کمک می‌کنند تا مسائل مرتبط با تعهدات و پرداخت ‌ها را به خوبی رصد کنند.
  • پیشگیری از تاخیرها و اتلاف وقت: ترخیصکاران با تجربه از تاخیرها در روند ترخیص کالا پیشگیری می‌کنند و با پیگیری دقیق فرآیند گمرکی، تحویل به موقع کالا را تضمین می‌کنند.
  • کاهش هزینه‌ های اضافی: استفاده از ترخیصکاران گمرکی می‌تواند از هزینه ‌های اضافی نظیر جریمه‌ ها و غرامت ‌های مرتبط با ترخیص ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات جلوگیری کند.
  • مشاوره تجاری: ترخیص کاران گمرکی به عنوان مشاوران تجاری نیز عمل می‌کنند و با ارائه مشاوره در زمینه‌ های تجاری و گمرکی به تسهیل در فرایند ترخیص بار از گمرک کمک میکنند.
  • با توجه به این مزایا، تجار گرامی با استفاده از حضور تیم ترخیص کار ققنوس ترخیص در گمرک بندرعباس، می‌توانند به بهبود عملکرد تجاری خود و تضمین تحویل به موقع کالا به مشتریان کمک کنند. همچنین، این همکاری می‌تواند در رشد و توسعه تجارت در بازارهای داخلی و بین المللی موثر باشد.

خدمات تخصصی ترخیص بار دریایی در گمرک بندرعباس توسط ققنوس ترخیص

چرا ققنوس ترخیص؟ از اولین مرحله واردات و ترخیص کالا از گمرک، تیم حرفه ای ما در کنار شماست تا تجربه ای متفاوت از تجارت را با تضمین سود حاصل از آن برای تجار و بازرگانان ایرانی رقم بزنیم. خدمات تخصصی ترخیص کالا از گمرک بندرعباس اعم از ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی و ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر بندرعباس بخشی از خدمات حرفه ای هستند که در مهمترین گمرکات کشور ارائه میدهیم. در هر مرحله از تجارت خود که باشید، ققنوس ترخیص با ارائه سرویس های زیر در جهت ترخیص بار دریایی و غیره به شما کمک خواهد کرد:

  • انجام تمامی تشریفات گمرکی اعم از ترخیص کالا به صورت واردات موقت یا واردات قطعی
  • ترانزیت خارجی و داخلی
  • خدمات حمل و نقل کالای صادراتی و مرجوعی
  • انجام ثبت سفارش بازرگانی و اخذ مجوزها
  • دریافت مجوزهای قانونی و معافیت های گمرکی
  • خدمات تخصیص ارز و اخذ مجوزات از بانک مرکزی
  • ترخیص محموله قبض شده در گمرکات ایران

فرایندهای انجام تشریفات واردات کالا در گمرک

زمانی که صاحب کالا به گمرک مراجعه کند برای آزاد سازی کالای خود نیاز به طی ۷ مرحله اصلی دارد که ما آنرا به عنوان فرایندهای انجام تشریفات واردات کالا در گمرک میشناسیم. این مراحل به شرح زیر میباشند:

  • دريافت اظهارنامه وارداتي به همراه اطلاعات الكترونيك
  • اسناد از طريق سامانه جامع امور گمركي
  • تخصيص شماره ثبت يا سريال
  • تعيين باجه كارشناسي
  • بررسي و ارزيابي بر اساس مديريت ريسك و اخذ
  • مجوزهاي قانوني و مقرراتي مورد نياز
  • پرداخت حقوق ورودي و عوارض متعلقه
  • صدور مجوز بارگيري
  • خروج كالا از گمرك

فرایند ترخیص کالا از گمرک و انجام تشریفات واردات کالا میتواند تسط حق العملکار رسمی گمرک انجام گیرد

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی اولین مرحله برای ورود به دنیایی واردات و صادرات و تجارت خارجی میباشد،کارت بازرگانی سندی است که موجب آن می توان اقدام به صادرات و واردات کالا نمود و توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به نام متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر میشود که لازم به ذکر است پیش نیازهای خاصی برای صدور کارت بازرگانی وجود دارد که در اینده به این موارد میپردازیم

البته لازم به ذکر است اگر نیاز به واردات به صورت نمونه دارید نیاز به کارت بازرگانی نخواهید داشت

کارت بازرگانی فقط زمانی مورد نیاز است که تصمیم به واردات و یا صادرات در حجم تجاری کالا نمایید

به صورت کلی برای واردات به روش های زیر و یا اشخاص زیر نیاز به کارت بازرگانی ندارند:

  • شرکتهای تعاونی مرزنشینان
  • ملوانان ایرانی
  • پیله وران در صورت اخذ کارت پیله وری و مجوز ورود از اداره
  • بازرگانی شهر یا استان مربوطه
  • کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور در صورت داشتن کارنامه شغل از وزارت کار وامور اجتماعی
  • کالاهایی که ورود آنها به تشخیص گمرک برای فروش نمی باشد
  • کالاهای مسافری
  • کالاهای هدیه و سوغات که از طریق پست وارد میگردد

لیست اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک

اگر شما تصمیم به واردات کالا دارید پس طبیعتا نیاز به خدمات ترخیص کالا خواهید داشت.

شما به عنوان واردکننده و صاحب کالا باید مدارکی را از قبل آماده سازی کنید تا ضمن فرایند ترخیص به گمرک تحویل دهید که به شرح زیر میباشد:

  • مجوز واردات ( ثبت سفارش )
  • نرخ ارزش کالا
  • پکینگ لیست
  • پروفورما
  • کارت بازرگانی
  • مجوزهای واردات کالا نظیر استاندارد، بهداشت و سایر
  • قبض انبار
  • ترخیصیه

لیست گمرکات تحت پوشش خدمات ما

ققنوس ترخیص به صورت تخصصی کلیه امور ترخیص کالا از گمرکات زیر را برای مشتریان خود ارائه مینماید

  • فرودگاه امام خمینی
  • منطقه ويژه اقتصادي پيام
  • گمرک غرب تهران
  • گمرک شهريار
  • گمرک امانات پستی
  • گمرک سلفچگان
  • گمرک بندر امامخميني
  • گمرک سهلان
  • گمرک جلفا
  • گمرک شهيد رجايي و منطقه ویژه
  • گمرک شهيد باهنر

در صورتی که کالای وارداتی شما به یکی از این ۱۱ گمرک وارد شده است شما میتوانید همین امروز با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید تا از شرایط و هزینه ترخیص کالای خود اطمینان حاصل فرمایید

محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک به عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از این موارد به شرح ذیل میباشد:

  • میزان حقوق ورودی کالا
  • انبارداری
  • تعداد مجوزهای مورد نیاز برای واردات کالا
  • هزینه کارت بازرگانی
  • هزینه ثبت سفارش
  • دستمزد ترخیص کالا

شما زمانی که تمایل به استفاده از خدمات ققنوس ترخیص بگیرید کارشناسان بخش عملیات ترخیص ما پس از بررسی مدارک و مستندات مرسوله شما اقدام به اعلام هزینه ترخیص کالای شما میکنند.

مدت زمان فرایند ترخیص کالا

ترخیص کالا در حال حاظر بسیار دشوار شده است و این موضوع به علت تعدد مجوزات ترخیص کالا و داشتن پیش نیازهایی نظیر ثبت سفارش گمرکی، تاییده های بانک مرکزی، مجوزات استاندارد و… میباشد.

اما ما در ققنوس ترخیص سعی میکنیم با استفاده از تجارب قبلی و ارتباطات قوی که در بیشتر گمرکات کشور داریم مدت زمان فرایند ترخیص کالا را کاهش دهیم.

در حال حاضر زمان انجام ترخیص کالا برای بارهای هوایی ۵ الی ۱۰ روز کاری و برای بارهایی دریایی ۱۰ الی ۲۵روز کاری میباشد

لیست مجوزهای لازم برای ترخیص کالا

کلیه کالا هایی که از طریق گمرکات به کشور وارد میشود در زمان ترخیص کالا با توجه به ماهیت کالا نیاز به مجوزات متناسب به خود را دارا میباشند.

این مجوزها توسط سازمان های همجوار گمرک صادر میگردد. گاها دریافت مجوز از این سازمان ها بسیار فرایند پیچیده، هزینه بر و زمان بری میباشد که ۹۹ درصد واردکنندگان تمایل دارند فرایند ترخیص کالا و اخذ مجوزهای ضروری ضمن ترخیص کالا از گمرک را به شرکت های ترخیص کالا نظیر ققوس ترخیص واگذار نمایند

برخی از مجوزات ضروری ضمن ترخیص به شرح ذیل میباشد:

  • سازمان ملي استاندارد
  • سازمان حفاظت محيط زيست
  • وزارت جهاد كشاورزي
  • سازمان غذا و دارو
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
  • انرژي اتمي
  • وزارت دفاع
  • سازمان امور مالياتي
  • سازمان حفظ نباتات
  • سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي
  • كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان
  • سازمان دامپزشكي كشور
  • بانک مرکزی

جمع بندی

اهمیت ترخیص فوری و راحت کالا از گمرک بندرعباس به صورت چشمگیری در حوزه تجارت های بین المللی نقش دارد. با ترخیص فوری کالا از گمرک بندرعباس میتوانید چالش ها و موانع گمرکی را به حداقل برسانید و هزینه های نهایی جهت تحویل کالا به مقصد را کاهش دهید. اگر پیچیدگی های مراحل ترخیص بار از گمرکات ایران سبب شده تا نگران این پروسه باشید، بدانید که افرادی متخصص و باتجربه در این حوزه کنار شما هستند تا بی دغدغه به تجارت خود بپردازید.

در این راستا، شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص با برخورداری از تیمی مجرب و دارای تخصص در زمینه تشریفات گمرکی و بازرگانی، بهترین و موثرترین خدمات و مشاوره ها را به مشتریان عزیز ارائه میدهند. با سپردن مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس به تیم ققنوس ترخیص، میتوانید از افزایش کارآمدی و کاهش هزینه های ترخیص کالای خود مطمئن باشید؛ چرا که همواره تلاش کرده ایم تا بهترین و باکیفیت ترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

سوالات متداول ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس همانند سایر گمرکات لازم به انجام مراحلی می‌باشید که این مرحله در ابتدای کار بایستی انجام شود تا ادامه کار به خوبی پیش رود. با انجام مراحلی مانند تکمیل پیش فاکتور ،ثبت اظهارنامه گمرکی، اخذ مجوزات لازم از سازمان های متعدد و سایر اقداماتی از این قبیل می‌توانید ترخیص کالا از گمرک بندر عباس را به انجام برسانید و پس از اخذ مدارکات لازم و انجام این اقدامات نسبت به ترخیص کالا از گمرک بندرعباس اقدام کنید.

فرآیند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس فرآیندی بسیار پیچیده و دشوار می‌باشد؛ چرا که ترخیص کالا از گمرک به علت قوانین پیچیده و سخت و همچنین درگیر بودن چندین سازمان با یکدیگر برای بسیاری از تاجران تازه کار سخت و غیر قابل انجام است. لازم به ذکر است که گاهی جهت ترخیص بعضی از اقلام اخذ حدود ۵ یا ۶ مجوز از سازمان های گوناگون لازم است که این خود نشان دهنده پیچیدگی فرایند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس می‌باشد. از این وجود یک ترخیصکار زبده در این مرحله می تواند یاری رسان شما باشد.

گمرک بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری جنوب کشور محسوب می‌شود. که این بندر به علت موقعیت جغرافیایی مناسب خود برای نقل و انتقالات بین المللی و خارجی انواع کالا و محموله ها مناسب می‌باشد. مساحت بسیار بالای گمرک بندرعباس و موقعیت جغرافیایی خاص آن موجب شده است که به یکی از مهمترین بخش های اقتصادی در سطح کشور تبدیل شود . همچنین گمرک بندرعباس همواره مورد تایید و انتخاب تاجران و بازرگانان قرار می‌گیرد .گمرک بندرعباس با داشتن ۴۰ اسکله مجزا از یکدیگر توانسته است، حمل و نقل انواع محموله را برای تاجران و صاحبان کالا آسان نماید.

بندرعباس به عنوان یکی از شهرهای مهم بندری کشور ایران به شمار می‌رود، که از گذشته تا به اکنون در زمینه واردات و صادرات کالا از راه دریا که به عنوان یکی از مهمترین راه های تجاری در سطح جهان شناخته می‌شود فعال و پیشگام بوده است. این شهر با داشتن دو گمرک اصلی فرایند ترخیص و واردات کالا را به اکثر نقاط جهان انجام داده و همواره به علت موقعیت مناسب خود در اولویت انتخاب تاجران و بازرگانان قرار می‌گیرد.

ترخیص کالا از گمرک بندر عباس همانند سایر گمرکات لازم به انجام مراحلی می‌باشد که این مراحل عبارتند از:

دریافت اظهارنامه وارداتی از طریق سامانه جامع امور گمرکی
تخصیص شماره سریال و یا ثبت کالا
تعیین بازجه جهت کارشناسی کالا
پرداخت حقوق و تعرفه گمرکی
صدور مجوزات مربوط به بارگیری و تخلیه کالا
و در نهایت اقدام به خروج کالا گمرک و انبارهای آن

بسته به نوع کالای وارداتی شما، حجم محموله، تعداد بسته بندی ها، شیوه ترخیص کالا و دستمزد ترخیص کار گمرکی، هزینه های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس متفاوت هستند؛ از این رو، برای استعلام قیمت ترخیص کالاهای وارداتی خود میتوانید با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

کنترل دقیق حساب ها، کیفیت بالای عملکرد، امانت داری، سرعت بالا در ترخیص کالا، کاهش هزینه های ترخیص کالا، دقت بالا در محاسبه هزینه ها، تسلط کامل بر آخرین مصوبه ها و بخشنامه ها و ارائه خدمات تخصصی ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور از جمله دلایلی هستند که سبب شده تجار و بازرگانان ققنوس ترخیص را انتخاب نمایند.

گمرک شهید رجایی در نزدیک ترین نقطه بندری به تنگه هرمز دهانه ابتدایی خلیج فارس قرار دارد. این گمرک به عنوان یکی از راه های اصلی واردات و صادرات کشور شناخته میشود. آدرس دقیق گمرک بندر شهید رجایی عبارت است از: بندرعباس، جاده پالایشگاه بندرعباس، مجتمع بندری شهید رجایی.

گمرک شهید رجایی بندرعباس با بیش از 80 درصد بندرهای جهان در ارتباط است؛ از این جهت، برای حمل و ارسال کالاها از اغلب کشورها مناسب میباشد. همچنین، با برخورداری از 44 اسکله و 35 خط کانتینر، کارکنان مجرب و اسکله های مناسب جهت پهلوگیری کشتی های بزرگ، برای ترخیص بار دریایی گزینه خوبی به شمار میرود.

گمرک بندرعباس با دارا بودن جرثقیل های عظیم الجثه حمل و جابجایی انواع کانتینر ها را بسیار راحت و آسان نموده است. همچنین یکی دیگر از خدماتی که گمرک بندرعباس به تاجران ارائه می‌دهد امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ در اسکله های بندرعباس می‌باشد چرا که این امر به علت پر بازده بودن این گمرک است. گمرک بندرعباس با دارا بودن اسکله های فراوان و برخورداری از امکانات خوب در ترمینال های خود به عنوان یکی از محبوب‌ترین گمرکات در سطح کشور شناخته شده است .

گمرک بندرعباس و همچنین زیر مجموعه های این گمرک خدمات و مزایای بسیار زیادی را در زمینه ترخیص کالا، واردات و صادرات قطعی و موقتی کالا و ترانزیت کالا به تاجران و بازرگانان ارائه می‌دهند، از این رو همواره در اولویت انتخاب تاجران و بازرگانان قرار گرفته است . گمرک بندرعباس غالباً بخش عظیمی از فعالیت‌های خود را به صادرات کالاهای غیرنفتی اختصاص داده است و همین امر موجب شده است که به عنوان سومین بندر صادراتی در سطح کشور شناخته شود.

بندرعباس به عنوان یکی از شهرهای مهم بندری کشور ایران به شمار می‌رود، که از گذشته تا به اکنون در زمینه واردات و صادرات کالا از راه دریا که به عنوان یکی از مهمترین راه های تجاری در سطح جهان شناخته می‌شود فعال و پیشگام بوده است. این شهر با داشتن دو گمرک اصلی فرایند ترخیص و واردات کالا را به اکثر نقاط جهان انجام داده و همواره به علت موقعیت مناسب خود در اولویت انتخاب تاجران و بازرگانان قرار می‌گیرد.

کارت بازرگانی به عنوان اولین مرحله جهت ورود به دنیای صادرات و واردات و تجارت خارجی و بین المللی در نظر گرفته می‌شود. به طوری که کارت بازرگانی سندی است که به موجب آن می‌توانید اقدام به واردات و صادرات کالا نمایید. کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن صادر می‌شود؛ از این رو جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس نیز به کارت بازرگانی نیاز دارید و وجود این مدرک در کنار سایر مدارکات، لازم و ضروری است.

هزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از این موارد عبارتند از:

مقدار حقوق و تعرفه گمرکی
هزینه انبارداری کالا
هزینه اخذ مجوزات مورد نیاز جهت واردات کالا هزینه مربوط به اخذ کارت بازرگانی
هزینه مربوط به ثبت سفارش کالا
هزینه مربوط به ترخیصکار
و هزینه های جانبی دیگر که جهت واردات باید پرداخت شوند.

اسناد و مدارکی که برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس نیاز است به چند دسته تقسیم میشوند. بارنامه، پروفرما اینویس، گواهی مبدا و پکینگ لیست از جمله اسناد مربوط به کالا میباشند و اصل و کپی کارت بازرگانی، اصلی و کپی کارت ملی برخی از مدارک صاحب کالا برای تسلیم به گمرک میباشند.

برای اینکه آب و هوای گرم و شرجی بندرعباس سبب فساد کالاهای فاسد شدنی و مواد غذایی وارداتی به کشور نشود، پیشنهاد میکنیم آنها را در کانتینرهای یخچالی نگهداری کنید. به علاوه، باید به فرایند ترخیص کالای خود سرعت ببخشید و بخشی از مراحل را پیش از ورود محموله به گمرک به انجام برسانید.

برای ثبت سفارش گمرکی و اخذ مجوز مربوطه باید از طریق سامانه جامع تجارت  اقدام نمایید. در اولین مرحله از واردات خود، وارد این سامانه شده و اطلاعات خواسته شده را ثبت میکنید تا بتوانید موفق به دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی شوید.

بسته به نوع و مقدار محموله وارداتی شما، مدت زمان ترخیص کالا متفاوت است. اما به طور کلی، ترخیص بار دریایی از گمرکات جنوبی کشور همراه با شرکت ققنوس ترخیص حدود 10 تا 15 روز کاری طول میکشد تا به انجام برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
خانهفرم استعلامتماس با ما
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x