ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران از جمله گمرکات فعال در تهران میباشد که به دلیل دسترسی بالا به نقاط مختلف کشور، شاهد ورود حجم بالایی از کالاها به این گمرک هستیم. اگر به خدمات ترخیص کالا از گمرک غرب تهران نیاز دارید، حق العملکاران گمرکی که به عنوان نماینده قانونی صاحبان کالا فعالیت میکنند، شرایط ایمن و مطمئن تری از ترخیص بار را برای شما فراهم می آورند؟ اگر جزو آن دسته از تجار و بازرگانانی هستید که میخواهید محموله وارداتی خود را به سرعت و بدون دردسر از گمرک غرب تهران ترخیص نمایید، شرکت ترخیص کالای ققنوس ترخیص در کنار شماست تا هر آنچه که برای واردات و ترخیص کالا نیاز دارید، اعم از ثبت سفارش، اخذ مجوز، تخصیص ارز و غیره را برای شما به انجام برساند.

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

این متن تست میباشد 

این متن تست میباشد این متن تست میباشد این متن تست میباشد 

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

فهرست مطالب

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

از مهم‌ترین فرآیندها در حوزه واردات کالا، ترخیص کالا از گمرک می‌باشد. ترخیص کالا از گمرک و فرآیند آن مطابق با قوانین و مقررات کشور، مراحل گوناگونی را طی می‌کند. همانطور که می‌دانید تهران پایتخت کشور بوده و از جمله قطب‌های بسیار مهم تجارت در ایران به شمار می‌رود. بسیاری از قرارداد‌های بزرگ تجاری و واردات کالا در این شهر انجام می‌گیرد. ازآنجاییکه تهران یکی از مهم‌ترین شهر‌ها در تجارت محسوب می‌شود، گمرکات بسیار بزرگ هوایی و زمینی بسیار مهمی در این شهر واقع شده‌اند. بسیاری از بازرگانان با استفاده از این گمرک کالا‌های خود را به کشور وارد می‌کنند. یکی از شناخته شده‌ترین گمرک‌ها، گمرک غرب تهران می‌باشد. ترخیص کالا از گمرک غرب تهران برای تجار اهمیت بسیار زیادی دارد. از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گمرکات کشور، گمرک غرب تهران می‌باشد. گمرک غرب تهران در منطقه ۲۱ تهران و در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم تهران کرج واقع شده است.

ترخیص کالا چیست؟

به مراحلی که برای دریافت و آزاد کردن کالاهای وارداتی و صادراتی انجام می‌گیرد، ترخیص کالا می‌گویند. برای اینکه بتوانید کالا خود را از گمرک خارج کنید، باید مدارک کالا‌‌ها از هنگام خرید، زمان بسته بندی، حمل و نقل و آزادسازی کالا از گمرک به صورت الکترونیکی یا فیزیکی در دسترس باشد. با در دسترس بودن مدارک مربوط به ترخیص کالا از گمرک غرب تهران باید اظهارنامه تنظیم کنید.

در زمان خروج کالا از گمرک هزینه‌هایی مانند هزینه‌های حمل و نقل، حقوق گمرکی، مالیات کالا‌ها، سود بازرگانی و بسیاری از موارد دیگر باید توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی او پرداخت شود. در نظر بسیاری از افراد، پروسه ترخیص کالا بسیار آسان به نظر می‌رسد. درصورتیکه این پروسه درعین سادگی بسیار پیچیده و تخصصی می‌باشد. توصیه می‌کنیم که برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران از افراد حرفه‌ای و متخصصان این کار کمک بگیرید. این افراد می‌توانند در سریع‌ترین حالت ممکن به ترخیص کالا شما از گمرک غرب تهران بپردازند.

ترخیص کار کیست ؟

اگر در امور بازرگانی و تجاری فعالیت دارید، حتما نام ترخیص‌کاران گمرک را شنیده‌اید. ترخیص‌کار گمرک که در امور گمرکی به آن حق العمل کار گمرک می‌گویند، شخصی حقیقی یا حقوقی است که از صاحب کالا وکالت می‌گیرد تا کالاهای وارداتی او را از گمرک ترخیص کند. ترخیص‌کار گمرک وکیل و نماینده قانونی صاحب کالا در حوزه ترخیص کالا وارداتی از گمرک محسوب می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم، وظیفه ترخیص کار کمک به ترخیص کالا‌های وارداتی از گمرک است. البته ترخیص کار برای این کار باید یک سری مراحل قانونی را طی کند. در واقع برای ترخیص کالا به الزامات قانونی و اسناد و مدارک نیاز است تا درنهایت فرایند ترخیص کالا از گمرک به صورت قانونی و اصولی انجام گیرد. توجه داشته باشید که علاوه بر انجام فرایند‌های ترخیص، ترخیص کار بودن فرد مقابل و داشتن دانش و مهارت در این زمینه بسیار مهم است. با استفاده از ترخیص کار با مهارت بالا، هزینه‌های ترخیص و زمان مورد نیاز برای انجام این کار را کاهش می‌دهید. مجموعه ققنوس ترخیص با بهره‌گیری از ترخیص‌کاران حرفه‌ای، ترخیص کالا از گمرک غرب تهران و گمرکات دیگر را برای شما راحت‌تر می‌کند.

آشنایی با گمرک غرب تهران

از جمله گمرکات بسیار مهمی که برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد، گمرک غرب تهران می باشد. این گمرک در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار دارد، بنابراین به راه‌های ارتباطی مهم کشور ارتباط دارد. حمل و نقل کالا‌های وارداتی از غرب به سایر شهر‌ها بسیار آسان انجام می‌گیرد. بنابراین گمرک غرب تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تجاری کشور شناخته می‌شود. بازرگانان داخلی و خارجی بسیاری از این گمرک استفاده می‌کنند و تجارت و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

همانطور که می‌دانید امور گمرکی قوانین و مقررات خاصی دارد. بنابراین قوانین صادراتی و وارداتی مطابق با آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها برای واردات و صادرات کالا تعیین شده است. برای واردات و صادرات کالا انجام تشریفات و امور گمرکی براساس این موارد انجام می‌گیرد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به واردات، صادرات و ترخیص کالا با این مراحل و چگونگی آن‌ها آشنا باشید. آشنایی با این قوانین سبب شده که بازرگانی و تجارت کالا‌ها به آسانی انجام گیرد و با مشکلات زیادی روبه‌رو نشوید. توصیه می‌کنیم که اطلاعات خود را نسبت به قوانین و مقررات گمرک آپدیت نمایید. البته توجه داشته باشید که در این زمینه می‌توانید از مشاوران و متخصصان ققنوس ترخیص نیز کمک و راهنمایی بگیرید.

اطلاعات تماس و آدرس گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران در تهران کیلومتر ۱۰ بزرگراه جاده قدیم کرج و بلوار شهید سامانی واقع شده است. این مرکز به آماده خدمات رسانی به ۴۰۰ تجار و بازرگانان است.

  • تلفن: -۳۹۶۶۱۸۴۳۲۹ (۰۲۱)
  • نمابر:۶۶۱۸۴۰۶۶ (۰۲۱)
  • کد پستی: ۱۳۷۹۸۵۴۹۳۳
  • پایگاه اینترنتی انبار های عمومی گمرک غرب تهران: gharb.pwcs.co.ir
  • پست الکترونیکی: gharb@pwcs.co.ir

شرایط ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران توسط بازرگانان و تجار زیادی اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که شرایط ترخیص کالا از گمرک همانند سایر گمرکات کشور می‌باشد و شما باید به جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوطه بپردازید. سپس شما یا وکیل قانونی مجوزهای لازم را دریافت کرده و مدارک مورد نیاز را به گمرک تحویل دهید. در این صورت مجوز خروج کالا برای شما صادر شده و می‌توانید نسبت به ترخیص کالا خود از گمرک و خروج آن‌ها از انبار اقدام کنید. از دیگر شرایط ترخیص کالا میتوان به داشتن مدارک زیر اشاره کرد:

  • کارت بازرگانی
  • اسناد مربوط به خرید کالا
  • مجوز‌های مورد نیاز برای واردات کالا
  • ارائه بارنامه کالا
  • ارزش کالا یا فاکتور خرید کالا
  • ارائه گواهینامه‌های بازرسی
  • اسناد و مدارک بانکی
  • بیمه نامه محصول
  • قبض انبار
  • اطلاعات کامل بار
  • ترخیصیه
  • پروفرما

چگونه کالای خود را به مناطق ویژه اقتصادی حمل کنیم؟

آشنایی با مراحل ترخیص کالا برای هر بازرگان و ترخیص‌کاری امری بسیار مهم است. لازمه داشتن یک تجارت موفق دارا بودن دانش و تجربه کافی در زمینه ترخیص کالا و امور بازرگانی است. با استفاده از ترخیص‌کاران حرفه‌ای و آشنایی با مراحل ترخیص کالا می‌توانید اقدام به ترخیص کالا از گمرک غرب تهران با حداقل هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن کنید.

ققنوس ترخیص با بهره‌گیری از ترخیص‌کاران و پشتیبانان حرفه‌ای و مجرب، اقدام به ترخیص کالا از گمرک غرب تهران می‌کند. جهت ارتباط، خرید و ثبت سفارش می‌توانید با پشتیبانان ققنوس ترخیص در ارتباط باشید. در ادامه به بررسی مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب تهران خواهیم پرداخت.

درخواست خرید کالا

ابتدایی‌ترین مرحله برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، درخواست خرید کالا به وسیله واحد طرح و توسعه به واحد سفارشات خارجی شرکت تولید کننده می‌باشد. توجه داشته باشید که نحوه اقدام به خرید می‌تواند توسط فردی با سرمایه مورد نظر انجام گیرد.

پیدا کردن فروشنده مورد نظر مهم‌ترین نکته در هنگام خرید کالا و اطمینان از نوع خرید است. بنابراین باید به دنبال فروشندگان یا تولیدکنندگانی که کالا و خدمات مورد نظر را در بالا‌ترین کیفیت ارائه می‌دهند، باشید. برای منبع یابی و یافتن فروشنده مورد نظر روش‌های مختلفی وجود دارد. ازجمله این روش‌ها می‌توان به تجربه‌های خوب خرید از قبل اشاره کرد.

خریدار با توجه به خریدهای قبلی خود به سایر فروشندگان و تولیدکنندگان دسترسی پیدا می‌کند همچنین به وسیله تحقیق و سرچ در گوگل می‌توانید با فروشندگان و تولیدکنندگان کالای مد نظر ارتباط داشته باشید. از دیگر روش‌های منبع یابی میتوان به اتاق‌های بازرگانی که در هر استان مستقر شده‌اند، اشاره کرد. این اتاق‌ها منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن فروشندگان و تولیدکنندگان کالا مد نظر شما می‌باشد.

دریافت پیش فاکتور

از دیگر مراحل ابتدایی در ترخیص کالا دریافت پیش فاکتور می‌باشد. فروشنده پس از بررسی درخواست شما پیش فاکتور را براساس درخواست و نیازتان ارسال می‌کند. در این پیش فاکتور تمام مشخصات کالا مدنظر درج شده است. با دریافت پیش فاکتور می‌توانید تمامی موارد را بررسی کرده و پس از مطابقت و تایید به مراحل بعدی ترخیص کالا بپردازید.

نقش واحد فنی درخواست کننده در ترخیص کالا

در این مرحله باید تطبیق کالا درخواستی با پیش فاکتور انجام شود. سپس واحد مربوطه باید تاییدیه لازم جهت ترخیص کالا را ارائه دهد.

تامین وجه کالا

برای تامین وجه کالا باید مبلغ ذکر شده در فاکتور قبل از ارسال کالا از طرف فروشنده به تاجر یا خریدار و به شماره حساب اعلام شده در پیش فاکتور واریز شود. درحقیقت تامین وجه کالا برعهده واحد تامین مالی می‌باشد. پس از واریز وجه، فروشنده کالا مورد نظر را برای تاجر و بازرگان ارسال می‌کند. توجه داشته باشید که به این نوع خرید روش خرید نقدی یا دداری گفته می‌شود.

درصورتیکه در روش خرید به صورت اعتبار اسنادی کل مبلغ به فروشنده پرداخت نمی‌شود. بلکه مقداری از مبلغ مطابق با درخواست فروشنده به عنوان پیش پرداخت واریز می‌شود. پرداخت کامل وجه توسط خریدار به فروشنده در مراحل ساخت و ارسال انجام می‌گیرد. توجه داشته باشید مبلغی که به عنوان پیش پرداخت به حساب فروشنده واریز می‌شود، ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ درصد می‌باشد.

ثبت نمایش کالا

کالایی که پس از مراحل گفته شده به کشور وارد می‌شود، باید مجوز ورود داشته باشد. مجوز ورود کالا به کشور توسط وزارت بازرگانی برای تجار و واردکنندگان صادر می‌شود. دریافت این مجوز مراحلی دارد که به شرح زیر می‌باشد:

تهیه پروفرما و درج اطلاعات کامل در سیستم
ثبت اطلاعات و دریافت مجوز‌های مورد نیاز مانند مجوز بهداشت و ثبت پروفرما
پرداخت کارمزد ثبت سفارش و تایید توسط کارشناس مربوطه
مراجعه به سامانه جامع تجارت NTSW.ir برای دریافت مجوزهای ورود

دریافت بیمه نامه حمل کالا

بستن قرارداد میان بیمه حمل و هزینه‌های مربوط به آن برعهده خریدار است. عقد قرارداد بیمه هم اهمیت بسیار زیادی برای خریداران دارد. یکی از بیمه نامه‌ها تحویل کالا در محل کار با ذکر نام محل مقرر برای تحویل است. این نوع بیمه اهمیت زیادی داشته و خریدار باید براساس پیش فاکتور با یکی از شرکت‌های بیمه قرارداد داشته باشد.

انجام امور بانکی

انجام امور بانکی پس از تعیین نوع پرداخت به فروشنده توسط خریدار به بانک اعلام می‌شود. خریدار به بانک اعلام می‌کند که حساب ارزی یا ریالی پول درخواست شده را برداشته و به بانک تعیین شده در مشخصات پیش فاکتور پرداخت خواهد کرد. پرداخت به وسیله خریدار می‌تواند به صورت مبادله‌ای و متقاضی انجام گیرد. در پرداخت مبادله‌ای خریدار باید از سایت ثبت ارزش استعلام بگیرد. در این نوع پرداخت بانک مرکزی ارزی را در اختیار تجار و بازرگانان قرار می‌دهد و در پرداخت به صورت متقاضی ارز آزاد از طریق صرافی منتقل می‌شود.

عقد قرارداد با شرکت بازرسی کالا

از دیگر مهم‌ترین موارد ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، عقد قرارداد با شرکت بازرسی کالا می‌باشد. اگر خرید توسط سیستم بانکی و به صورت اعتبار اسنادی باشد، بازرسی کالا به ۲ حالت انجام می‌گیرد. در این میان نام شرکت بازرسی مورد تایید، در سایت بانک مرکزی وجود دارد که با استفاده از کد مخصوص و تایید شده توسط بانک مرکزی می‌توانید به صورت کاملا قانونی با خریدار قرارداد‌های لازم را تنظیم نمایید.

سفارش ساخت

پس‌از تکمیل مراحل امور بانکی و واریز مبلغ توسط خریدار به فروشنده اگر بانک مقصد به وسیله سوئیفت شرکت موردنظر مبلغ را دریافت کرد، به فروشنده ارسال می‌کند. سوئیفت بیانگر این است که مبلغ مورد نظر به حساب مقصد واریز شده است.

ارسال کالا توسط فروشنده به خریدار

در مراحل ترخیص کالا، فروشنده تا هنگامی می‌تواند در سوئیفت منتظر بماند که این مبلغ در حساب یا شرکت وارد شود. پس از واریز مبلغ فروشنده باید شروع به ساخت کالا نماید. البته قبل از واریز مبلغ به حساب فروشنده یا شرکت نیز فروشنده می‌تواند براساس حسن نیت اقدام به ساخت کالا نماید یا کالای قابل فروش را به بندر ارسال کند

ارسال کالا به انبار حمل

پیش از ترخیص کالا از گمرک غرب تهران توسط تاجر، فروشنده باید پس از تحویل کالا، از شرکت حمل و نقل دریایی بارنامه‌ای را دریافت کند. این بارنامه نشان می‌دهد که کالا ارسال شده و فروشنده به وظایف خود عمل کرده است. توجه داشته باشید که بارنامه شامل ۳ نسخه بوده و مواردی مانند وزن ناخالص، تعرفه، شرح کالا، تعداد پالت و شناسه ملی خریدار در آن ذکر شده است. توجه داشته باشید که وزن ناخالص در اسناد بانکی اهمیت بسیار زیادی دارد و تا ۵ درصد در سامانه بازرگانی قابل پذیرش است. درصورتیکه وزن ناخالص از ۵ درصد بیشتر شود، باید ثبت سفارش اصلاح گردد.

بررسی اسناد حمل

کپی انبار حمل که از طرف فروشنده می‌باشد، با پیش فاکتور که در نزد خریدار است باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند. اگر خریدار به وجود عدم انطباق در پیش فاکتور و کپی انبار حمل پی ببرد، باید سریعا این موضوع را به شرکت حمل‌کننده و فروشنده اعلام کند. در این صورت تبصره‌های لازم بر کالا او انجام خواهد گرفت. توجه داشته باشید که بررسی این موضوع در مراحل نخست سبب اصلاح حمل تجهیزات شده و موجب می‌شود که ارسال و ترخیص کالا به بندر مربوطه در کمترین زمان و کمترین هزینه انجام گیرد.

ترخیص کالا

مراحلی که پیش از این گفته شد، از جمله مهم‌ترین مواردی بود که ترخیص کالا را امکان پذیر می‌کرد. بدون مراحل گفته شده ترخیص کالا بسیار به طول می‌انجامد و حتی در مواقعی انجام نمی‌گیرد. ترخیص کالا هنگامی انجام می‌گیرد که تمام تسویه اشاره شده با شرکت حمل و نقل انجام گیرد و قبض انبار و سایر اسناد مربوطه توسط انبار گمرک دریافت شود. همچنین خریدار باید به دریافت مجوزها و اسناد جهت ترخیص کالا بپردازد. در این مرحله از ترخیص کالا از گمرک غرب تهران پیگیری موارد زیر بسیار ضروری است.

صدور مجوز بارگیری
دریافت کد رهگیری بانک
تکمیل مجوز‌های لازم از طریق سیستم و کارشناسان حرفه‌ای
دریافت مجوزهای استاندارد بهداشت تجهیزات پزشکی و …
بررسی سیستم در مورد بدهکاری‌های خریدار

انبارداری

از دیگر مراحل ترخیص کالا میتوان به انبارداری اشاره کرد. محاسبه مبلغ انبارداری برعهده مسئول نگهداری کالا است. البته توجه داشته باشید که این مبلغ با توجه به نوع انبار اداره بندر و عوامل دیگر متفاوت است. مبلغ انبارداری شامل هزینه‌هایی نظیر مدت زمان نگهداری کالا، بیمه، تخلیه، بارگیری، ارزش کالا و حجم آن می‌شود. برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران باید مراحلی نظیر دریافت و بارگیری کالا از انبار تأیید شناسه در سیستم انبارداری، تنظیم اظهارنامه مطابق با اسناد و مدارک و همچنین تعیین مسیر توسط سیستم انجام می‌گیرد. براساس ریسک ورود کالا، تعرفه اظهاری ارزش کالا وزن کالا، تعداد کالا و تولیدی یا تجاری بودن کارت بازرگانی، ۳ مسیر متفاوت برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران وجود دارد. این مسیر‌ها شامل مسیر سبز، زرد و قرمز می‌شوند که هر یک از آن‌ها بیانگر مرحله‌ای از ترخیص کالا است.

در ترخیص کالا از گمرک مسیر سبز بیانگر صندوق، مسیر زرد نشان دهنده کارشناسی مجدد کالا و مسیر قرمز نیز ارزیابی را بیان می‌کند. هنگامیکه کالا در مسیر قرمز قرار گیرد، اقداماتی نظیر بررسی ورود کالا مطابق با اسناد اظهاری و تعرفه گزارش مشخصات کالا مانند نوع، تعداد، بسته بندی ظاهری، مدل، شماره سریال کالا و… انجام می‌گیرد. درصورتیکه بررسی موارد با اسناد و گزارشات مغایرت داشته باشد، کالا به کارشناس مربوطه ارسال می‌گردد. در این صورت از کالا نمونه برداری شده و به آزمایشگاه بازگردانده می‌شود.

مسیر سبز در ترخیص کالا

مسیر سبز در ترخیص کالا نشان دهنده صندوق است. در این مسیر صاحب کالا شناسه واریز حقوق و عوارض گمرکی را دریافت می‌کند. درصورتیکه شناسه خریدار با کالا مغایرت داشته باشد، صاحب کالا باید مبلغ اختلاف را به همراه جریمه انتظامی به سازمان امور گمرکی پرداخت کند.

تعیین منشاء ارز و صدور مجوز بارگیری

این مرحله نیز یکی از مهم‌ترین مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب تهران می‌باشد. در این مرحله مجوزهای لازم توسط سیستم و کارشناس مربوطه متناسب با نوع کالا تعیین می‌شود. این مجوز‌ها شامل مجوز‌های استاندارد، بهداشت، تجهیزات پزشکی، جهاد، انرژی اتمی، وزارت راه و غیره می‌باشد. سیستم بدهی نتایج را بررسی کرده و در صورت عدم بدهی کالا به درب خروج انتقال می‌یابد.

درب خروج در مرحله ترخیص کالا

در مرحله درب خروج در ترخیص کالا، کارشناس باید اسناد را با توجه به تعرفه‌ها و مجوزهای لازم بررسی کرده و جهت ارزیابی درب خروج به مسیر سبز و زرد ارجاع می‌دهد. درصورت نیاز، کالا به آزمایشگاه بازگردانده می‌شود. در این صورت مغایرت هایی مانند اختلاف وزن ناشی از باسکول یا اختلاف تعرفه با کالا بررسی شده به کارشناس درب خروج گزارش داده می‌شود.

خروج کالا

پس از خروج کالا و رسیدن کالا به انبار، صاحب کالا باید از سایت مربوطه تأیید رسیدن کالا به انبار را ثبت کند. درصورتیکه کالا رسیده به انبار با نظرات کارشناسان مغایرت داشته باشد صاحب کالا باید جریمه‌ای را پرداخت کند. در بعضی مواقع نیز اعتراض کارگزار سند به صورت سیستم به گمرک ایران اطلاع داده شده و درخواستی براساس نظر مراجع بالاتر به صاحب کالا اعلام می‌شود.

نمونه برداری

در بسیاری مواقع در صورت مغایرت کالا باید از آن نمونه برداری شود. دراین صورت کالا به آزمایشگاه بازگردانده شده و ماهیت کالا جهت تطبیق و کاربرد بررسی می‌شود و در نهایت به کارشناسان مربوطه گزارش می‌شود. درصورتیکه کالا نمونه برداری شده هیچگونه مغایرتی نداشت کالا توسط شرکت‌های زیر نظر گمرک مورد تأیید قرار می‌گیرد. ققنوس ترخیص آماده است تا شما را در هر یک از مراحل ترخیص کالا راهنمایی کند.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران مواردی لازم است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. با ققنوس ترخیص همراه باشید تا با مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران آشنا شوید.

قبض انبار و ترخیص کالا

یکی از مهم‌ ترین اوراقی که در ترخیص کالا از گمرک غرب تهران بسیار اهمیت دارد، قبض انبار می‌باشد. در قبض انبار اطلاعاتی نظیر نام صاحب کالا، نام شرکت حمل، نوع کالا، وزن آن، بسته‌بندی کالا، تاریخ ورود به مرز، تاریخ تخلیه، تعداد بسته‌ها، ایرانی یا خارجی بودن، شماره قبض انبار، محل نگهداری، مدت زمان نگهداری، چگونگی تخلیه و … در درج شده است. توجه داشته باشید که مدت زمان درج شده در قبض انبار برای نگهداری کالا ۹۰ روز می‌باشد. درصورتیکه در طول این ۹۰ روز کالا خود را خارج نکردید، کالا مدتی در تصرف گمرک و دولت درخواهد آمد.

ترخیصیه و نقش آن در ترخیص کالا

ترخیصیه نشان دهنده آن است که صاحب کالا تمامی هزینه‌ها و کارمزدها را به شرکت حمل و سازمان گمرک پرداخت کرده است. در این صورت می‌تواند کالا خود را از گمرک خارج کند. سند ترخیصیه در اشکال و فرم‌های مختلف وجود دارد.

رسید ثبت ترخیص

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، در سیستم گمرک تمامی فرآیند‌ها به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود. در این صورت شما می‌توانید رسید ثبت ترخیص خود را به صورت الکترونیکی دریافت نمایید. این رسید برای ترخیص کالا اهمیت بسیار زیادی دارد.

بارنامه

یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، بارنامه می‌باشد. بارنامه در شکل و فرمت‌های دریایی، زمینی، هوایی، ریلی و ترکیبی وجود دارد. در بارنامه اطلاعاتی مانند مشخصات بار، اطلاعات فروشنده، اطلاعات خریدار، وسیله حمل و نقل، کرایه حمل، نوع بسته بندی، وزن کالا، تعداد کالا، شرایط نگهداری کالا، شرایط پرداخت و تحویل کالا ذکر شده است. توجه داشته باشید که کپی‌هایی از بارنامه هنگام ارائه به گمرک با نسخه اصلی مطابقت داده می‌شود.

فاکتور

فاکتور که نام دیگر آن سیاهه خرید است یکی از مهم‌ترین مدارک جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران می‌باشد. در فاکتور اطلاعاتی نظیر نام خریدار، فروشنده و شرایط فروش با توجه به نوع قرارداد در آن ذکر می‌شود. همچنین در فاکتور به مشخصاتی نظیر نوع بسته بندی، وزن کالا، شرایط نگهداری کالا، کشور سازنده و… اشاره شده است.

پکینگ لیست

پکینگ لیست به اطلاعاتی نظیر بسته بندی، وزن دقیق کالا، نوع بسته بندی، شرایط نگهداری، اطلاعات خریدار و فروشنده، کشور سازنده و … گفته می‌شود. در پکینگ لیست اطلاعات کاملی از کالا و مدارکی دیگر در آن ذکر شده است.

گواهی مبدا

در گواهی مبدا اطلاعاتی نظیر نوع بسته بندی، مشخصات فروشنده و خریدار، مبدأ حمل و ارسال، کشور سازنده و ردیف تعرفه درج می‌شود. درحقیقت گواهی مبدا نشان دهنده اصالت کالا است.

سند ثبت سفارش

ارائه سند ثبت سفارش در ترخیص کالا اهمیت بسیار زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که ارائه سند ثبت سفارش وابسته به تکمیل فرآیند ورود کالا و درج اطلاعات کالا در سیستم است. نحوه استفاده از این سند باید مطابق با اسنادی مانند فاکتور و گواهی باشد.

پروفرما

پروفرما که به آن پیش فاکتور نیز گفته می‌شود، از اصلی‌ترین مدارک جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران می‌باشد. صاحب کالا باید پیش از ثبت سفارش کالا ، پروفرما را تهیه کند. در پروفرما فروشنده اطلاعات کاملی از فروش خود را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

بیمه نامه معتبر

وجود بیمه نامه معتبر جهت ترخیص کالا امری بسیار مهم است. مشخصات ذکرشده در بیمه نامه باید با سند ثبت سفارش و پروفرما مطابقت داشته باشد. درصورتیکه صاحب کالا بیمه نامه‌ای را ارائه نکرد، مبلغ بیمه و پرداختی‌های حقوقی ورودی کالا برای او محاسبه خواهد شد.

گواهی بازرسی

درصورتیکه کالا‌های وارداتی با ارز بانکی وارد کشور شوند، این گواهی اعمال می‌شود. شرکت‌های بازرسی موظف هستند که به z صورت فیزیکی، کالا را در گمرک بررسی کنند. این شرکت‌ها پس از گزارش اعلام شده گواهی بازرسی را برای صاحب کالا صادر می‌کنند. توجه داشته باشید که این گواهی پس از صدور باید در سیستم EPLبارگذاری گردد.

نامه خروج و شناسنامه کانتین

این نامه در صورت کانتین صادر می‌شود. درحقیقت نامه خروج توسط شرکت حمل پس از صدور ترخیصیه نوشته خواهد شد. نام خروج شامل مشخصات کامل کانتین می‌باشد. این نامه موجب خروج کالا از گمرک خواهد شد مشخصات کالا، خسارت‌ها و صدور شناسنامه کانتین توسط اداره بندر انجام می‌شود. توجه داشته باشید که این شناسنامه باید همراه راننده باشد.

نامه کرایه حمل

در حمل و نقل‌ های دریایی و زمینی در برخی موارد کرایه حمل کالا وابسته به نوع قراردادی است که میان شرکت حمل و گمرک مکاتبه می‌شود. در این قرارداد ذکر شده است که برای حمل کالا مبلغ کرایه دریافت شده و جهت پرداخت هیچ ارزی از کشور خارج نشده است. این نامه از اختلافات ضروری در گمرکات جلوگیری می‌کند.

وکالت‌ های مرتبط

همانطور که می‌دانید در مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب تهران وکالت‌هایی انجام می‌گیرد. این وکالت‌ها از طرف گمرکات به صاحبان کالا جهت انجام امور و تشریفات گمرکی ارائه می‌شود. درحقیقت این وکالت‌ها باید در سیستم EPL ثبت شده و به دایره احراز گمرکات اجرایی ارائه شود. صاحب کالا باید در هنگام ترخیص کالا کپی و اصل وکالت نامه را به همراه مدارک مربوطه به گمرکات اجرایی ترخیص ارائه دهد.

شناسه انبار

بر اساس شناسه انبار مشخص می‌شود که انباری با مشخصات تعیین شده به اینجانب یا این شرکت تعلق دارد. این شناسه بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل موارد ذکر شده به صاحبان کالا ارائه می‌گردد. بنابراین یکی از مهم‌ترین موارد در ترخیص کالا از گمرک غرب تهران ارائه شناسه انبار می‌باشد.

پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری به وسیله وزارت صنعت و معدن و تجارت برای شرکت‌های تولیدی صادر می‌گردد. در این پروانه مواردی نظیر نوع فعالیت، زمان اجرا، راه‌اندازی و مشخصات کامل شرکت ذکر می‌گردد. توجه داشته باشید که پروانه بهره برداری متناسب با ثبات فعالیت شرکت و خط تولید آن قابل تمدید می‌باشد.

کاتالوگ با مشخصات کامل

کاتالوگ‌ها در میان کالاهای وارداتی نقش بسیار مهمی دارند. به ویژه در کالاهایی که نیاز به تعیین ماهیت دارند، ارائه کاتالوگ جهت بررسی بهتر در آزمایشگاه‌ها بسیار مهم است. ارائه کاتالوگ به کارشناسان گمرک کمک می‌کند تا بهتر بتوانند به ارزش گذاری پرداخته و تعرفه مناسب آن را تعیین کنند. در واقع کاتالوگ یا بروشور برای ایجاد شفافیت و سهولت جهت انجام امور گمرکی و ترخیص کالا بسیار کمک کننده است.

لیست مجوزات مورد نیاز برای ترخیص کالا

برای دریافت و ارسال کالاهای وارداتی و صادراتی ارائه مجوز بسیار لازم است. همانطور که می‌دانید، برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران ارائه مدارک بسیاری مورد نیاز است. این مدارک باید به صورت دستی یا الکترونیکی ارسال شوند. مجوز‌های لازم برای ترخیص کالا از سازمان‌های مختلفی دریافت و به گمرک ارائه می‌شود. هر یک از سازمان‌های ارائه دهنده، مجوز قوانین و شرایط مربوط به خود را دارند. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

مجوز استاندارد

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مجوز‌های لازم جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، دریافت مجوز استاندارد می‌باشد. اداره گمرک برای اینکه شما بتوانید کالا خود را دریافت کنید، نیاز به مجوز استاندارد دارد. درصورتیکه میان گمرک و سازمان استاندارد نامه نگاری‌های انجام شود، نشان دهنده این است که کالا شما استاندارد‌های لازم را دارد. درصورتیکه کالاهای وارد شده کمتر از ۵ عدد باشند و همچنین از لحاظ ارزش مالی کمتر از ۳ هزار دلار باشند، ارائه مجوز استاندارد به اداره گمرک لازم نیست.

البته توجه داشته باشید که اگر تعداد کالا‌های وارداتی شما کمتر از ۵ عدد باشد و این مورد چندین بار تکرار گردد، عدم نیاز به مجوز استاندارد دیگر شامل حال شما نخواهد شد. بنابراین شما باید نسبت به دریافت مجوز استاندارد برای ترخیص کالاهای خود اقدام کنید. بسیاری از صادرکنندگان به ویژه صادرکننده‌های برتر کشور نیازی به ارائه و دریافت مجوز استاندارد ندارند. همچنین برای برخی کالا‌ها که به صورت موقت وارد کشور می‌شوند نیز دریافت مجوز استاندارد اجباری نمی‌باشد. برای اطلاع از مواردی که باید مجوز استاندارد دریافت کنید، می‌توانید به سامانه مربوطه وارد شوید. در این سامانه لیست مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک و کالاهایی که نیاز مجوز استاندارد دارند، نمایش داده خواهد شد.

مجوز وزارت راه

ازجمله مجوز‌های مهم برای ترخیص کالا از گمرک مجوز وزارت راه است. این مجوز تنها برای کالا‌های نیاز است که با شرکت‌های غیرایرانی در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کنند. علاوه بر ارائه مجوز وزارت راه شما باید هزینه حمل و نقل و کرایه را نیز با نرخ دلار دولتی پرداخت کنید. درصورتیکه برای ترخیص کالا این مجوز را نداشته باشید، گمرک اجازه ترخیص کالا را به شما نداده تا هنگامیکه مجوز آن را دریافت کنید.

مجوز قرنطینه

هنگامیکه از قرنطینه صحبت می‌شود، ۲ دسته از کالا مورد بحث قرار می‌گیرد. یکی از کالا‌هایی که ممکن است قرنطینه شود، کالاهای مربوط به قرنطینه حیوانی هستند و دیگری قرنطینه نباتی می‌باشند. بنابراین دانه‌های کشاورزی و بذرهای گیاهی برای ترخیص نیاز به مجوز قرنطینه دارند. برخی از کالا‌های نباتی که به کشور وارد می‌شوند، ریسک خطر کمی دارند. بنابراین برای دریافت آن‌ها احتیاجی به مجوز قرنطینه نخواهد بود و همراه داشتن گواهی بهداشتی برای آن‌ها کافی است. درصورتیکه بازرسان گمرک هر گونه آلودگی در کالاهای وارداتی مشاهده نمایند، از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری می‌کنند. بنابراین شما باید برای از بین بردن آلودگی اقدام کرده و آن را به طور کامل از بین ببرید.

مجوز وزارت بهداشت

از دیگر مجوز‌هایی که برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران نیاز است، مجوز وزارت بهداشت می‌باشد. این مجوز بیش‌تر برای افرادی است که در زمینه وذاردات لوازم آرایشی و بهداشتی به فعالیت مشغول هستند. بنابراین این افراد باید مجوز وزارت بهداشت را از سازمان مربوطه دریافت کنند. برای دریافت مجوز وزارت بهداشت باید مدارک و اسنادی را جهت اطمینان از صحت و سلامت کالا به سازمان‌های مربوطه ارائه دهید. در این صورت سازمان بهداشت از شما می‌خواهد که نمونه‌هایی از آن کالا را به همراه داشته باشید تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. سالم بودن کالا امر بسیار مهمی است که با اخذ مجوز وزارت بهداشت امکان ترخیص کالا برایتان وجود دارد.

مجوز ارشاد

درصورتیکه تاجران قصد واردات ماشین آلات و دستگاه‌های چاپ به کشور داشته باشند، باید به دریافت مجوز ارسال از سازمان مربوطه اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برخی از ماشین آلات نیازی به بازرسی ندارند. اما برخی از ماشین‌های وارداتی و دست دوم حتما باید مجوز مربوطه را دریافت کرده و آن مجوز باید توسط مأمور گمرک بازرسی شود.

مجوز از سازمان انرژی اتمی

کالاهایی مانند لیزرهای پزشکی، تلفن همراه، بی سیم‌ها و … نیاز به دریافت مجوز از سازمان انرژی اتمی دارند. این مجوز یکی از مهم‌ترین مجوز‌ها برای ترخیص کالا از گمرک می‌باشد برخی از کالا‌ها ورود آن‌ها به کشور ممنوع است. بنابراین تجار نمی‌توانند آن‌ها را به کشور وارد کنند. درصورتیکه مجوز کالا‌های گفته شده را گرفته باشید، می‌توانید کالا مورد نظر خود را سفارش دهید. در غیر این ضرر خواهید کرد.

مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

از دیگر مهم‌ترین مجوز‌های لازم برای ترخیص کالا میتوان به مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد. این مجوز برای کالا‌هایی نظیر اسباب بازی و … لازم است. برای واردات کالا‌هایی نظیر اسباب بازی همراه داشتن این مجوز لازم می‌باشد.

شیوه محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک غرب

هزینه ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، شامل مبالغ گوناگونی می‌شود. این مبالغ اعم از هزینه‌های باربری، انبارداری، بررسی کالا، تخلیه و … است. توجه داشته باشید که هزینه‌های مربوطه باید در مراحل مختلف فرآیند ترخیص کالا پرداخت شوند. هزینه‌های ترخیص کالا توسط سازمان گمرک از نمایندگی‌های قانونی و بازرگانان دریافت می‌گردد و از مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک غرب تهران میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

تعرفه گمرکی

سازمان گمرک برای ایجاد توازن در چرخه واردات هزینه‌ای را از بازرگانان و تاجران دریافت می‌کند. این هزینه در ازای واردات کالا دریافت می‌شود که به آن تعرفه گمرکی گفته می‌شود. تعرفه گمرکی به دو روش درصدی از ارزش کالا و واحدی از کالا محاسبه می‌گردد. البته توجه داشته باشید که تعرفه مختلط هم وجود دارد. در تعرفه مختلط تعرفه ارزشی و ثابت کالا محاسبه و رقم بیشتری دریافت می‌گردد.

عوارض گمرکی

عوارض گمرکی شامل مبالغی است که سازمان‌هایی نظیر هلال‌احمر، شهرداری و … آن‌ها را دریافت می‌کنند. یکی از وجوه دریافتی برای این عوارض مالیات بر ارزش افزوده است. مالیات بر ارزش افزوده به نوع کالا بستگی دارد و به صورت مجموع ارزش سیف و حقوق ورودی ضرب در ۶ درصد می‌گردد.

حقوق و عوارض ورودی

هزینه ترخیص کالا به صورت جداگانه از حقوق ورودی دریافت می‌گردد. حقوق ورودی جهت ترخیص کالا شامل ۴ درصد ارزش گمرکی به اضافه سود بازرگانی است. سود بازرگانی باید به سازمان گمرک کشور پرداخت شود. توجه داشته باشید که حقوق و عوارض ورودی در تمامی کشورها از تاجران دریافت می‌شود و حاصل ضرب ارزش سیف کالا، نرخ ارز و نرخ تعرفه بوده و به شما حقوق گمرکی قابل پرداخت را نشان می‌دهد.

ارزش کالا ورودی

از جمله مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک، ارزش کالا ورودی است. این هزینه جهت تکمیل اظهارنامه ضروری است. ارزش کالا ورودی شامل سیف کالا، هزینه‌های مرتبط با افتتاح اعتبار، واریز برات، علامت بازرگانی و تمام هزینه‌های مربوط از هنگام ورود کالا به کشور است. توجه داشته باشید که هزینه‌های ارزش کالا ورودی باید به موقع پرداخت شوند.

ارزش سیف کالا

این ارزش از ضرب مبلغ ارزی کالا درمجموع نرخ ارز اعلام می‌شود. ارزش سیف کالا توسط گمرک و هزینه بیمه به دست می‌آید. شما برای محاسبه حقوق گمرکی به ارزش سیف کالا نیاز دارید. هزینه‌هایی نظیر بیمه انبارداری و مالیات بر ارزش‌افزوده از دیگر مواردی است که باید در هنگام ترخیص کالا از گمرک غرب تهران به آن توجه کنید. هزینه انبارداری کالا بستگی به مدت زمان نگهداری کالا در انبار گمرک، فاصله مبدا تا مقصد، روش حمل و نقل، نوع کالا، میزان آسیب پذیری و نرخ بیمه متفاوت است. بنابراین این هزینه‌ها بهتر است قبل از ورود کالا به گمرک محاسبه شوند.

لیست کالاهای قابل ترخیص از گمرک غرب تهران

از جمله کالاهای قابل ترخیص از گمرک غرب تهران میتوان به کالا‌های زیر اشاره کرد:

  • پارچه
  • خودرو
  • اسبا‌ب بازی
  • تجهیزات پزشکی
  • لاستیک
  • شیرآلات بهداشتی
  • سیگار و محصولات دخانی
  • ماشین آلات راه‌سازی
  • تلفن همراه و لوازم جانبی
  • چینی آلات
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • لوازم خانگی بزرگ
  • چسب
  • کارنه دو پاساژ
  • بذر و نهال
  • کالا‌های مربوط به سفارتخانه‌ها

مدت زمان فرایند ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

در زمان فرآیند ترخیص کالا از گمرک غرب تهران مهم‌ترین سوالی که برای تجار و بازرگانان پیش می‌آید، مدت زمان ترخیص کالا از گمرک غرب تهران می‌باشد. توجه به مدت زمان ترخیص کالا اهمیت بسیار زیادی در سوددهی تجاری دارد. در موضوعاتی از قبیل واردات و صادرات با مراحل مختلفی مواجه هستیم که هر یک از آن‌ها وقت و هزینه متفاوتی را از ما می‌گیرند. محاسبه مدت زمان ترخیص کالا از گمرک به عوامل مختلفی وابسته است و نمیتوان به صورت دقیق گفت که جهت ترخیص کالا از گمرک غرب تهران به چه میزان زمانی احتیاج دارید.

دریافت به موقع مجوزهای لازم تاثیر بسیار مطلوبی در تسریع روند ترخیص کالا از گمرک غرب تهران دارد. همچنین اطلاع از مجوزها و مدارک لازم نیز می‌تواند در کاهش مدت زمان ترخیص کالا تاثیر مستقیم بگذارد. بهترین راه‌حل برای کاهش مدت زمان ترخیص کالا از گمرک غرب تهران استفاده از ترخیص‌کاران حرفه‌ای است. ققنوس ترخیص با بهره‌گیری از کارشناسان و ترخیص‌کاران حرفه‌ای به شما در تسریع مدت زمان ترخیص کالا از گمرک غرب تهران کمک بسیار زیادی می‌کند.

کارت بازرگانی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

یکی از مهم‌ترین مجوزها برای صادرات و واردات کالا، کارت بازرگانی است. فقط اشخاص دارنده این کارت می‌توانند اقدام به واردات و صادرات کالا کنند. کارت بازرگانی از اتاق‌های بازرگانی صادر شده و باید به تایید وزارت صمت برسد. شاید برایتان سوال باشد که وجود کارت بازرگانی چه ضرورتی دارد؟ افرادی که کارت بازرگانی را در دست دارند، می‌توانند اقدام به واردات و صادرات کالا کنند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این کارت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صادرات کالا‌های مجاز
  • واردات کالا از مناطق آزاد
  • صدور ویزا تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • مبادلات گسترده تجاری در سطح بین‌المللی
  • ثبت سفارش و ترخیص کالا و حق‌العمل کاری در گمرک
  • ثبت برند خارجی و علائم تجاری
  • عضویت در اتاق بازرگانی و حق حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

مقایسه گمرک غرب تهران با گمرک فرودگاه خمینی

از دیگر گمرکات مهم کشور میتوان به گمرک فرودگاه خمینی اشاره کرد. این گمرک یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تجاری برای ورود و صدور کالا می‌باشد. گمرک فرودگاه امام خمینی برخلاف گمرک غرب تهران از جمله گمرکات هوایی کشور می‌باشد. درصورتیکه گمرک غرب تهران به صورت هوایی، زمینی و راه‌های دیگر اقدام به ترخیص کالا می‌نماید. میتوان گفت گمرک فرودگاه امام خمینی یکی از مهم‌ترین گمرکات در خاورمیانه می‌باشد. این گمرک نیز در مقایسه با گمرک غرب تهران موقعیت استراتژیک و بسیار مهمی دارد. ازآنجاییکه این گمرک به صورت هوایی فعالیت می‌کند، مدت زمان ترخیص کالا نسبت به انواع گمرک دیگر نظیر گمرک غرب تهران بسیار کمتر است.

چرا برای ترخیص کالا به حق العمل کار نیاز دارید؟

جهت ترخیص کالا می‌توانید از افرادی که حق‌العمل‌کار نام دارند، کمک بگیرید. حق‌العمل‌کار گمرک به شما در ترخیص کالا و مراحل آن کمک بسیار زیادی می‌کند. این افراد با امور گمرکی و قوانین مربوط به آن آشنایی داشته و می‌توانند کالا شما را در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ نوع مشکلی ترخیص کنند. ققنوس ترخیص از افراد بسیاری در این زمینه کمک گرفته تا شما بتوانید به ترخیص کالاهای خود در سریع‌ترین زمان ممکن بپردازید.

مزایای ققنوس ترخیص برای واردکنندگان

ققنوس ترخیص ازجمله شرکت‌های بازرگانی و خدمات حمل بار هوایی زیر مجموعه ققنوس تجارت خاورمیانه می‌باشد. این شرکت متشکل از مجموعه‌ای کارشناسان حرفه‌ای در زمینه ترخیص کالا از انواع گمرکات می‌باشد. ققنوس ترخیص می‌تواند به شما و واردکنندگان در ترخیص کالا کمک بسیار زیادی کند تا بتوانید به راحتی موانع را پشت سر گذاشته و اقدام به واردات کالا مورد نیاز به کشور کنید.

جمع بندی

حجم کالا‌های وارداتی به کشور از منطقه ویژه اقتصادی بسیار زیاد است. درحقیقت واردات و صادرات کالا از مناطق ویژه اقتصادی نظیر پیام، بسیار مرسوم می‌باشد. آنچه سبب افزایش حجم کالاهای وارداتی به کشور از منطقه ویژه اقتصادی شده است، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این مناطق می‌باشد. سرمایه‌گذاران خارجی و اتباع غیرایرانی می‌توانند در این مناطق حضور داشته باشند و اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند.

سوالات متداول ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

ترخیص کالا، ازاد کردن کالاهای وارداتی از گمرک است. در این روند بسیار پیچیده و دشوار باید کالاهای وارداتی به کشور بر اساس قوانین واردات کالا تحت بازرسی گمرک قرار بگیرند. دشواری این روند به علت مدارک و مجوزهایی است که تاجران باید آن ها را از ارگان های مختلف تهیه کرده و به گمرک تحویل دهند تا روند ترخیص کالا انجام شود، اما تاجران می توانند با واگذار کردن صفر تا صد روند ترخیص کالا به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص تجارتی آسان داشته باشند.

گمرک غرب تهران همان طور که از نام آن پیداست در غرب استان تهران، در کیلومتر ۱۰ اتوبان قدیمی تهران _ کرج، در بلوار شهید سامانی تاسیس شده است و با تجهیزاتی که در آن قرار داده شده است شرایط خدمات رسانی به ۴۰۰ تاجر را دارد. کارشناسان، ترخیص کاران و حق العمل کاران گروه ققنوس ترخیص در این گمرک مستقر بوده و آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشند.

گمرک غرب تهران یکی از گمرک های پیشرفته کشور به حساب می آید که با توجه به تجهیزاتی که دارد و مزایایی که ترخیص کالا از آن برای تاجران به دنبال دارد تاجران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این گمرک بر اساس آمارهای به دست آمده این امکان را دارد که با استفاده از تجهیزات در اختیار به بارگیری و تخلیه ۴۰۰۰ نوع کالای وارداتی بپردازد.

از آن جایی که تعداد کالاهای وارداتی به گمرک که به روند ترخیص کالا نیاز دارند بسیار زیاد می باشد، امکان بررسی تمامی این محموله های تجاری وجود ندارد؛ از این رو برای بررسی کالاهای وارداتی در روند ترخیص کالا سه مسیر گمرکی سبز، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است. کالاهای مسیر سبز نیاز به بازرسی ندارند، کالاهای مسیز زرد مدارکشان بازرسی می شود و کالاهای مسیر قرمز به دقت بازرسی می شوند.

برای ترخیص کالا از گمرک تاجران باید یک سری مدارک را تهیه نمایند که از جمله این مدارک می توان به مواردی چون پیش فاکتور، مجوز ثبت سفارش، اظهار نامه گمرکی، بیمه نامه محموله تجاری وارداتی، بارنامه محموله تجاری وارداتی، گواهینامه بازرسی کالا، قبض انبار، گواهی ترخیصیه، برگ سبز گمرکی، مجوزهای مختلف با توجه به نیاز کالاهای وارداتی و ... اشاره کرد.

از جمله مراحل پیچیده ای که باید برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران طی شود می توان به مواردی چون تهیه پیش فاکتور، ثبت سفارش کالا، تهیه مجوزهای مختلف بر اساس نیاز کالاهای وارداتی، دریافت گواهی نامه بازرسی کالا، دریافت مدارک بیمه نامه، تخصیص ارز برای پرداخت هزینه های واردات کالا، تشکیل پرونده و .... اشاره کرد. تاجران می توانند با وارگذار کردن این روند به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص این مراحل را به راحتی طی کنند.

تاجران در روند ترخیص کالا از گمرک غرب تهران باید هزینه های گوناگونی را که عوامل مختلفی بر روی آن ها تاثیر گذار است را پرداخت نمایند، که برای اطلاع یافتن از مبلغ دقیق هر کدام از این هزینه ها می توانند اطلاعات مربوط به محموله تجاری وارداتی را به کارشناسان گروه ققنوس ترخیص ارائه داده تا این کارشناسان مبلغ دقیق هر کدام از هزینه های ترخیص کالا را برآورد کرده و به آن ها اطلاع دهند. از جمله این هزینه های می توان به حقوق ورودی گمرک و هزینه انبار اشاره کرد.

ترخیص کالا به دلیل مراحلی که تاجران باید طی کنند، مدارک و مجوزهایی که باید از ارگان های مختلف تهیه نمایند، مرحله ای پیچیده و دشوار بوده و با توجه به زمانی که برای تهیه هر کدام از آن ها نیاز است نمی توان زمان دقیقی برای پایان این فرایند تعیین کرد؛ اما ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص با مهارت و دانشی که در این زمینه دارند این روند را در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه انجام می دهند.

در روند ترخیص کالا پس از انجام بررسی های لازم توسط کارشناسان در صورتی که کارشناسان مسیر سبز گمرکی و یا مسیر زرد را برای کالاهای تجاری در نظر بگیرند، کالاها به سمت درب خروج گمرک راهنمایی می شوند و پس از آن نیز به انبار فرستاده می شوند و صاحب کالا باید رسیدن کالا به انبار را از طریق سایت ثبت کند، اما اگر کالاها در مسیر قرمز قرار بگیرند، باید به ازمایشگاه هدایت شوند تا بازرسی های لازم انجام شود.

قبض انبار یکی از مدارک مهم در روند ترخیص کالا است که تاجران باید برای ترخیص کالا از گمرک این مدرک را تهیه نمایند. از جمله اطلاعاتی که در این سند گمرکی درج شده است، می توان به مواردی چون مشخصات صاحب محموله تجاری، نام شرکت حمل و نقل، نوع کالاهای محموله تجاری، وزن محموله تجاری، تعداد بسته های وارد شده به انبار، تاریخ ورود محموله به کشور، محل نگهداری کالا، مدت زمان نگهداری کالا در انبار و .... اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
خانهفرم استعلامتماس با ما
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x